Keisersnitt

Guest
Hei. Jeg er 44 år og gravid med mitt 4 barn, er nå 18 uker på vei. Jeg har i de siste 2 svangerskapene mistet mye blod i forbindelse med at morkaken satt fast, første gang det skjedde fikk legen den ut etter å ha presset på magen i bort i mot halvtime! Men fikk ikke ut alt så jeg måtte inn 2 uker senere og operere ut rester. Andre gangen ble det full fart med narkose og operasjon. Mistet mye blod og tok lang tid før jeg kom til hektene. Så da lurer jeg på om jeg kan kreve det å få keisersnitt denne gangen?Begge barna mine var i overkant av 4,5 kg. Er også plaget med livmorfremfall i dette svangerskapet.                               
 
Hei!
Jeg tror at jeg hadde tatt dette opp med jordmora eller legen din, og bedt dem henvise deg opp til en samtale på fødepoliklinikken der du bor.Tror det hadde vært viktig å få en gjennomgang med jordmor/ gynekolog, for å finne beste forløsningsmetode denne gangen.
Du vil sannsynligvis ikke ha mindre sjanse for å blø denne gangen,selv om du velger et keisersnitt, men de vil kunne tømme livmora for evt rester med en gang - og dermed kanskje unngå at du plages med dette over lang tid.
Det er alltid vanskelig å gi råd om hva du bør gjøre, ikke minst siden vi kun har litt av informasjonen rundt de forrige fødslene.
Derfor håper jeg at de på fødepoliklinikken, kan gi deg god oppfølging videre, slik at resten av svangerskapet føles ok, og du er trygg på det som skal skje rundt fødselen.
Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp