Keisersnitt

michella

Forelsket i forumet
Da ble det bestemt at det blir planlagt keisersnitt denne gangen.
Var så godt og endelig få vite hva det blir til.
Hadde en forferdelig fødsel sist som varte i nesten en uke hvor de presset meg til de til slutt måtte gi seg får det ble aldri mer en 2 cm. ( ble satt i gang rett rundt termin pga svangerskaps forgiftning) . men nå var jeg ikke så flink til og si ifra at nå må dere gi dere heller, så jeg satt igjen med skikkelig fødsel skrekk etter sist gang og ville egentlig ikke ha flere, har aldri følt det sånn før. Eller vært så redd får noe, pleier og være den som tåler masse smerte og er tøff.
Men pga at det var mye som tydet på at det måtte bli keisernitt alikevel pga sånn det var sist og mye jeg ikke kunne få nå under en fødsel (eks kunne ikke få modnings tabeletter og ikke drypp mest sansynlig heller) ja og selfølgelig pga at jeg ønsket planlagt keisernitt denne gangen så ble det det.
spent på størrelsen på denne prinsen ettersom min første fødte veide 4630, 54 lang og 37 rundt hodet.

Var sååå deilig og endelig kumme senke skuldrene og kose seg siste tiden istedenfor og bare gå og tenke på dette og grue seg... =)=)

Så bra at du får planlagt keisersnitt isteden før å måtte gå å grue deg til fødselen. Skjønner godt at du har lst på det etter en sån vond opplevelse sist. Når skal det skje da?

Nå får du slappe av og ha lykke til

Så bra du ble hørt da.. Da kan du slappe litt mer av den siste tiden..  Lykke til..

Tusen takk.. ja men de mente det kom til og bli  keisersnitt mest sansynlig uansett  får det var så mye som tydet på at jeg ikke kunne ha en vanlig fødsel alikevel. men de drøyer det jo helt til slutt alikevel før de sier noe.. Ikke helt bestemt oss om vi skal si datoen enda eller holde det hemmelig=) men er 1000000000 kg lettere.. Endelig kan jeg nyte svangerskapet og kose meg... Har hatt det utrolig vanskelig denne gangen, alle mine tanker gikk til at jeg gruet meg såå til fødsel.. så nå er det bare en fryd=)=)=)

Så bra at det ordnet seg slik du ville! Godt å kunne tenke framover, planlegge den forestående fødselen, i steden for å gruble og tenke på opplevelsen sist gang.

Jeg fikk vite i går at det ble KS på meg også (pga skader nedentil etter tøff fødsel sist). Nesten litt rart at det drøyer sånn før vi får vite hva slags fødsel vi skal igjennom, men det føles veldig godt når helsesystemet fungerer og man får den hjelpen man behøver.
Akkurat som deg var jeg for dårlig til å si fra (men følte ikke at noen ga meg mulighet til å si fra om hvordan jeg hadde det, heller, ingen som spurte meg om min opplevelse etter fødselen sist, og da blir opplevelsen liggende gjemt som et vondt minne som først dukker opp når man skal føde på nytt).

Så bra at det ble keisersnitt da, så du kan nyte siste rest av svangerskapet uten å grue deg for mye. 
Masse lykke til

Hadde nok vært like letta som deg i den situasjonen. Og sikkert kjempedeilig å endelig få vite at det går i orden. Jeg syns det er rart de dryger så lenge med å avklare sånn? For den som gruer seg så er det jo bedre å få vite det tidlig.. :/

Back
Topp