Keisersnitt

R&M

Glad i forumet
Er det flere her inne som vet om de skal ha planlagt keisersnitt? I morgen er det 5 uker til jeg blir lagt inn på sykehuset. Tiden går jammen meg fort. Gruer meg veldig til etter på,  på grunn av smerter, for jeg har ikke noe særlig lyst til å ta så mye smertestillende pga melken... og at den lille ikke skal få i seg noe den ikke bør. [8|] 

Så sant alt er bra ved neste UL (19.april) så slipper jeg iallefall planlagt KS[;)]
Veldig spent på den UL'en[8|]
Får vite da om vesla vokser som hun skal, eller om hun (som broren sin) er en bitteliten baby [8|]

Så hvis hun ikke vokser som hun skal, så kan det bli KS på deg også da? Uansett beste er jo å få føde normalt, skulle ønske jeg kunne gjort det istedet. Da blir man ferdig med smerter med en gang...

ORIGINAL: R&M

hvis hun ikke vokser som hun skal, så kan det bli KS på deg også da? Uansett beste er jo å få føde normalt, skulle ønske jeg kunne gjort det istedet. Da blir man ferdig med smerter med en gang...

Ja, det er vel en viss fare for det..
Om hun ikke får nok næring der inne kan de kansje klare å "feite henne opp" litt bedre etter å ha tatt henne ut[8|]

Men prøver å være optimist, da, og forbereder meg på en "vanlig" fødsel [8|]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Så sant alt er bra ved neste UL (19.april) så slipper jeg iallefall planlagt KS[;)]
Veldig spent på den UL'en[8|]
Får vite da om vesla vokser som hun skal, eller om hun (som broren sin) er en bitteliten baby [8|]

Hvorfor var storebror bitteliten??

Til dere som må ta ks, bare sørg for å opp å gå med en gang, ikke ligg i 3 dager mens stingene klistrer seg sammen... Snakket med flere som har tatt ks og mener det ikke er så ille etterpå som mange skal ha det til...det er vel litt opp til hvordan man gjør det til selv og [:D]

Ja, det er lurt å opp å gå så fort som mulig, og det er ikke så vondt å røre på seg som mange skal ha det til[:)]
Da jeg tok ks plagdes jeg mest med å få til å ligge på siden... fordi magen var stor og slapp ennå så dro det i såret, og jeg måtte ligge på ryggen å sove de første nettene. [8|]
Utenom det føles det mest ut som du er støl nederst i magen lissom..

Når det gjelder smertestillende og amming, er det vanlig å få paracet og voltaren (betennelsesdempende). Paracet er jo ufarlig, og det er lite sannsynlig at barnet blir påvirket av voltaren ved amming[:)]
Går så bra så[:D]

Ja det går nok bra. Har vært gjennom det 2 ganger før, så jeg vet hva jeg går til. Det er jo det 1 døgnet som er værst i grunnen. Men gruer meg litt for det, og det er jo bare sunt det da[:)] Gynegologen min som sa at det kom til å være smertefullt de første dagene. Husker ikke så mye fra sist, 10 år siden[8|] Glad man har evnen til å glemme smerter[:)]

Ja, hvis ikke hadde ikke kvinner fortsatt å føde!!!

Håper på å slippe ks.. Men det er jo mange som har fine opplevelser med ks og[:D]

Ja, det var en fin opplevelse da jeg hadde planlagt KS sist. Så det er jo en grei måte å føde på det også. Men skulle helst ha født normalt hvis jeg kunne[:)]

Back
Topp