Keisersnitt.

Himmelstøv

Forumet er livet
Noen her som har tatt det? hvordan var det?
tekte man skulle kanskje se litt på det, med tanke på morkaken min.
i 95% av tilfellene flytter den seg jo dit den skal, så kanskje jeg skal ikke bekymre meg, men jeg vil vite om dette uansett..
for selv om morkaken kan komme til rette, så kan det jo hende det blir keisersnitt. Man vet aldri, så er vel best å være forberedt på begge deler.

jeg har hatt vaginal fødsel så trenger ikke "forberede" meg på den.

jeg hadde keisersnitt, var egentlig heilt greit det, følte det var litt lettvindt, helt til bedøvelsen gikk ut, da syns jeg det var sykt vondt, tok meg 2 dager før jeg klarte å gå

Har hørt at det er sinnsykt vondt etterpå ja, og livmora blir jo på en måte svekka ettersom en må skjære hull både i den og magen.....men må en så må en, håper du slipper da, det er jo vondt med vaginalt også...men så mye lettere etterpå[:)]

Jeg hadde keisersnitt sist pga seteleie og babyen var for stor (trodde de). Jeg følte meg veldig snytt fordi jeg ville så  gjerne føde selv.
MEN jeg hadde en super opplevelse av keisersnittet, hadde ingen problemer med såret etterpå, og hadde heller ikke vondt!
Jeg var oppe og gikk bittelitt samme dagen, og gikk "mye" dagen etterpå.
Så ja, jeg hadde en fin opplevelse!

Har hørt det er mange som får vondt og sånn etterpå og sliter med å gå og sånn, men det er det jo mange med vaginalfødsel som får og. Og at noen får problemer med sår og sånt. Men det er ikke bare regnværshistorier med keisersnitt, det er noen solskinnshistorier og [:)]

jeg har ikke noe negativt å si om keisersnitt jeg, men var vondt etterpå, kunne godt tenkt meg å født vanlig, men tror nok det blir keisersnitt denne gangen også, tiden vill vise :)
men hadde vært kjekkere å vrt litt sprekere etterpå, men jeg har nå hvertfall underlivet inntakt etter keisersnitt [;)]

Jeg har hatt KS med narkose,og følte jeg ble snytt for å se Tobias helt fersk,fikk ikke se han før 2.5 t etter...Såret var jo vondt,vanskelig/vondt å snu på seg og reise seg opp av senga,men klarte å være litt oppegående dagen etter.Smerter i såret hadde jeg flere uker etter,men de ble gradvis mildnere[:)]Har fødd prematurt 2 ganger,så jeg personlig foretrekker rier fremfor KS[;)]

jeg hadde samme prob med morkake sist som du har nå.... den flytta seg,men ble ks allikevel siden det var lite framgang i fødsel.... ble veldig lei meg med en gang de sa at nå blir det ks,men ble samtidig letta.... for jeg var helt utslitt etter konstante maserier i 24 t...... hadde spinalbedøvelse og fikk sett Aron med en gang han var ute... det værste med hele ks for meg var da jeg lå på oppvåkninga..... var jo "lam" i nesten hele kroppen i nærmere 6 timer,frøys og hakka tenner konstant.... mener jeg hadde 3 tepper og 3 dyner på meg ,men var kald fordi..... orka ikke ha "besøk" av Aron og sambo heller ,var helt "borte vekk"..... Aron kom vel inn til meg  etter 4 timer... å det var det beste i hele verden,for en opplevelseda lå jeg og Aron ca 2 t der alene og kosa oss[;)]

men jeg hadde null komplikasjoner med såret og var oppe å gikk samme dagen som jeg tok ks,Aron kom ut 02.34. var ikke noe vondt heller..... så alt i alt hadde jeg en veldig fin opplevelse av ks[:)]

men håper virkelig jeg får oppleve å føde vaginalt denne gangen for følte meg jo litt snytt for det sist...

forbered deg på at det kan gå begge veier.... tror det er lettere å "takle" beskjeden om ks da enn hvis man kun er innstilt på vaginal fødsel....

ble visst litt langt dette...[:-]

jeg hadde planlagt ks sist,og har ikke noe negativt å si om det i det hele tatt!

hadde en fantastisk opplevelse[:D] alt gikk så fint!

hadde ikke noe problemer med såret etterpå og var ute og gikk dagen etter[;)]

Jeg syns keisersnitt var helt jævlig[&o] Eneste jeg ikke fikk gjort i vanlig fødsel var å presse,så har på en måe opplevd begge deler.

ORIGINAL: Anonymusa

Jeg hadde keisersnitt sist pga seteleie og babyen var for stor (trodde de). Jeg følte meg veldig snytt fordi jeg ville så  gjerne føde selv.
MEN jeg hadde en super opplevelse av keisersnittet, hadde ingen problemer med såret etterpå, og hadde heller ikke vondt!
Jeg var oppe og gikk bittelitt samme dagen, og gikk "mye" dagen etterpå.
Så ja, jeg hadde en fin opplevelse!

Har hørt det er mange som får vondt og sånn etterpå og sliter med å gå og sånn, men det er det jo mange med vaginalfødsel som får og. Og at noen får problemer med sår og sånt. Men det er ikke bare regnværshistorier med keisersnitt, det er noen solskinnshistorier og [:)]

helt enig med deg altså! [:)]
jeg hadde en skikkelig tøff fødsel sist, og ble klippet og revnet mye (hun ble tatt med vakum). ble feisydd og måtte reopereres etter noen mnd [&:] sliter med at det sprekker opp og blør enda (7 år siden [8|])
så jeg ser ikke for meg at keisersnitt behøver å bli noe verre enn en vaginal fødsel kan bli [:)]

pga tidligere fødsel med påfølgende problemer tror jeg at jeg skal forhøre meg om keisersnitt. har også lavtliggende morkake, så det er jo et spørsmål om den vokser seg opp også [:)]

*sniker*

jeg måtte ta akutt ks i januar og det er 12 uker siden i morgen men jeg har enda vondt i såret både over og under såret. legen sa det er helt vanlig noen har vondt i såret å kan ha helt til 6-12mnd etter oprasjonen. jeg ønsker ikke ks neste gang, det er det verste jeg har opplevd, ligger i senga helt hjelpesløs mens lille jenta mi lå i senga og skreik, jeg klarte ikke røre meg og værtfall ikke ta ho opp å gi mat[:(]

Jeg tok hastesnitt så var ikke våken , men kan ikke huske å hatt vondt i det hele tatt bortsett fra at det var ubehagelig å sette inn kateteret :) Grodde fint og var veldig raskt på bena igjen :)

ORIGINAL: PhillipOgLeah

*sniker*

jeg måtte ta akutt ks i januar og det er 12 uker siden i morgen men jeg har enda vondt i såret både over og under såret. legen sa det er helt vanlig noen har vondt i såret å kan ha helt til 6-12mnd etter oprasjonen. jeg ønsker ikke ks neste gang, det er det verste jeg har opplevd, ligger i senga helt hjelpesløs mens lille jenta mi lå i senga og skreik, jeg klarte ikke røre meg og værtfall ikke ta ho opp å gi mat[:(]

det klarte ikke jeg heller - med vaginal fødsel [8|]
var så revnet og sydd + at de knakk halebeinet mitt. klarte ikke å sitte skikkelig på flere mnd [8D]
kom meg ikke opp av senga selv, og var prisgitt hjelp til å få jenta opp til meg.
så slike problemer kan oppstå - uansett fødselsmåte [;)]

Jeg er ei som takler lite smerte,
jeg har veldig lav smerte teskel, så jeg merker fortere enn andre når jeg er i ferd med  bli syk.
jeg tåler lite, men liker heller å si at jeg kjenner kroppen min så godt at jeg kjenner alt før ting skjer.

Å vaginal fødsel har jeg hatt en gang, varte i 22 timer og 3 kvarter hele greia.
Så jeg vil oppleve det igjen, men håper ikke ungen må bli tatt med vakum (sugekopp) denne gangen å.. denne gangen vil jeg selv greie det :P

jeg lå å sa at jeg kom til å dø, jeg hadde så vondt osv... men jeg gruer meg ikke til vaginal fødsel denne gangen. jeg håper bare så inderlig at det blir en bedre start denne gangen..
For min sønn pustet ikke alene første døgnet, Dette var ikke pga vakume, men jeg fikk feber og han fikk høy puls før pressriene startet. så han hadde svelgt MYE fostervann, å skreik ikke med en gang han kom ut. så han dro rett ned på Intetsiven.

Så håper på en bedre start. vil ha babyen min inntil meg rett etterpå, å bare prøve brystet osv..
men det blir vel ikke slik om det blir keisersnitt.

håper på vaginal fødsel.

Takk for at dere delte erfaringene deres på godt og vondt, godt folk er ærlige [;)]

Back
Topp