Keisersnitt ved St. Olavs

LilleMy86

Elsker forumet
Noen som har erfaringer med keisersnitt ved St. Olavs?[:)]
Det blir mest sannsynlig planlagt KS ved St. Olavs (Orkanger) nården lille skal komme til verden.
Noen som har noen erfaringer med keisersnitt der?
Både selve keisersnittet og tiden etterpå?[:)]

Blir kjempe glad på svar[:D]

Har hatt to ks ved St.Olavs (Tr.heim), og har BARE positivt å si! Har hatt både katastrofe ks og planlagt ks. Superflinke leger, sykepleiere, jordmødre osv osv [:)]

Men siden du skal på Orkdal, så kan jeg jo ikke svare på hvordan ting fungerer der da [:)]
Hvor kommer du fra? Ettersom du skal dit?

Flere som sier at mange av de planlagte KS ved St. Olavs blir flyttet til Orkdal.[:)]
Fått anbefalt Orkdal fremfor St. Olavs også. Derfor skal jeg mest sannsynlig dit[:)]

Ikke tatt ks, men ut fra andre erfaringer ville jeg valgt St.Olav`s.... Det er jo der den største kompetansen finnes[:)]

Jeg hadde haste-ks for 5,5 år siden ved st.olavs og jeg vet ikke hva du lurer på, men alt gikk veldig bra. Arret er i dag så lite at det knapt syns. Jeg bor ikke i Trondheim, men ble sendt dit pga komplikasjoner som mitt lokale sykehus ikke kunne ta seg av.
Min fastlege sa også etterpå at dette var ett av de beste snittene han hadde sett (arret altså).

Jeg har jo også fått et barn etterpå som jeg fødte vaginalt. Merket ikke noe til snittet hverken under svangerskapet eller under fødselen.
(Andre gang jeg skulle ha barn valgte jeg å reise til Trondheim pga mine erfaringer første gang. Følte meg tryggere der enn ved et lite lokalt sykehus. Pga spesialkompetansen. Omsorgen her hjemme har jeg ingenting å klage på)

Jeg har ikke tatt KS men født ved St.Olavs avd Orkdal. Er stor fornøyd med oppfølging og hvordan det var der. Kjempe flinke pleier og jordmødre. De hadde virkelig tid til deg, og jeg følte at vi ble tatt skikkelig godt vare på. Var der fra torsdag til mandag, og sambo fikk være der hele tiden...[:)]

ORIGINAL: tiram82

Jeg har ikke tatt KS men født ved St.Olavs avd Orkdal. Er stor fornøyd med oppfølging og hvordan det var der. Kjempe flinke pleier og jordmødre. De hadde virkelig tid til deg, og jeg følte at vi ble tatt skikkelig godt vare på. Var der fra torsdag til mandag, og sambo fikk være der hele tiden...[:)]

Ja det har jeg også hørt[:D] Er spent på om det er enerom med eget bad til de som har KS der da. [:)]

Det kan jeg ikke svare på. Vi fikk ikke rom med bad men do/bad rett utenfor. Vet det er rom med bad der ja men nå var det en del som fødte rundt samme tid som meg. Mulig dere som skal ha KS får rom med bad. Det kan du vel spørre om? Som sagt så er vi godt fornøyde...[:)]

Slipper å ned i kantinen for å spise mat å... Vi hadde mat tralla rett utenfor rommet vårt.. [;)]

ORIGINAL: tiram82

Det kan jeg ikke svare på. Vi fikk ikke rom med bad men do/bad rett utenfor. Vet det er rom med bad der ja men nå var det en del som fødte rundt samme tid som meg. Mulig dere som skal ha KS får rom med bad. Det kan du vel spørre om? Som sagt så er vi godt fornøyde...[:)]

Slipper å ned i kantinen for å spise mat å... Vi hadde mat tralla rett utenfor rommet vårt.. [;)]

Ja vet det er noen enerom[:)] Får håpe at det er få KS fødsler der når jeg skal dit[:)]

Orkanger er ikke under St Olav

ORIGINAL: Destiny85

Hentet fra hjemmesidene til St. Olavs.

"Føde og gynekologisk avdeling Orkdal
- Enheten er en del av Kvinneklinikken ved
St. Olavs Hospital i Trondheim."

ORIGINAL: LilleMy86

Merkelig, jeg fikk beskjed om at jeg kunne velge mellom St Olav og Orkanger jeg, som om det er to forskjellige plasser.

Orkdal ligger under St.Olavs, ja [:)]

Jeg fikk planlagt ks på St.Olavs. Var vel kanskje delvis fordi dette skjedde i fellesferien,  så det ikke var aktuelt å sende meg til Orkdal.
Men hadde de prøvd å sent meg til Ordal, NEVER!! Joda, om alt går bra, så hadde det så klart vært ok å være der. Men hva om noe skulle oppstå? Ikke er det barnelege på huset hver dag heller. Da blir du sent inn til Tr.heim.

Merkelig, jeg fikk beskjed om at jeg kunne velge mellom St Olav og Orkanger jeg, som om det er to forskjellige plasser.

Fysisk så er det jo det. Litt enklere å si St Olavs og Orkanger, enn St Olavs og St Olavs avd. Orkanger..

Orkanger og orkdal er vel to forskjellige plasser????

ORIGINAL: Påtide

Orkanger og orkdal er vel to forskjellige plasser????

Orkanger ligger i Orkdal. [8D]

Jeg hadde hasteks på Orkanger, og jeg har bare positive ting å si om dem! Jeg fikk enerom med bad, og sambo fikk være der hele tiden (fikk overnatte når han ville også). De tok utrolig godt vare på meg og tok seg god tid til meg. Jeg fikk hjelp til alt det jeg trengte hjelp til, og jordmødrene/pleierne var utrolig snile og hyggelige og slo gjerne av en koselig prat!

Såret grodde fint og arret ble veldig fint. Det vises nesten ikke! Jeg er veldig fornøyd med hele oppholdet der! Var der fra mandag til fredag. Jeg fikk være lengre om jeg følte jeg trengte det [:)]

er jo to forskjellige plasser, men under samme ledelse.

bor på orkanger men må føde i trondheim pga risikofødsel. har hørt både og om orkanger da en av de fødselslegene har en tendens til å la ting gå for langt så vidt jeg forsto det.. ekkelt da, men så lenge man ikke er redd for å si fra selv så er det garantert ikke noe problem.
har ikke hørt noe om ks ved orkanger da, men en ting vet jeg, utrooolig koselige jordmødre har dem[;)]

Back
Topp