Desember2014barn
Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er førstegangs fødende.
Og skal føde vaginalt.
Jordmor spurte angående om hvordan min mors fødsler var.
Hun har hatt 3 fødsler.
Alle 3 med keisersnitt. Da fødselskanalen/bekken var for trangt. Selv om vi var normale babyer ifht størrelse og vekt.
De 2 første ikke planlagte mens den siste fikk hun planlagt keisersnitt.
Er det stor sjanse for at jeg også kommer til å slite og få hastekeisersnitt?
Eller har det ikke noen sammenheng , bare tilfeldig genetisk??
Noen som har hatt en vaginal fødsel til tross for at dere trodde dere måtte ha keisersnitt pga deres mors fødsler?
Og er det mer risiko vedrørende hastekeisersnitt i forhold til planlagt keisersnitt?? Pga stress hos de sykehusansatte osv.
Vil ikke si at jeg har fødsels angst. Men har angst for at det skal skje noe som jeg ikke er forberedt på og har kontroll på.
Og miste masse blod og få blodtrykksfall osv. Da jeg har hatt dette i svangerskapet ofte da jeg svinger i fra 30-50 i undertrykk på blodtrykket mitt.
Hjelp:/
Jeg er førstegangs fødende.
Og skal føde vaginalt.
Jordmor spurte angående om hvordan min mors fødsler var.
Hun har hatt 3 fødsler.
Alle 3 med keisersnitt. Da fødselskanalen/bekken var for trangt. Selv om vi var normale babyer ifht størrelse og vekt.
De 2 første ikke planlagte mens den siste fikk hun planlagt keisersnitt.
Er det stor sjanse for at jeg også kommer til å slite og få hastekeisersnitt?
Eller har det ikke noen sammenheng , bare tilfeldig genetisk??
Noen som har hatt en vaginal fødsel til tross for at dere trodde dere måtte ha keisersnitt pga deres mors fødsler?
Og er det mer risiko vedrørende hastekeisersnitt i forhold til planlagt keisersnitt?? Pga stress hos de sykehusansatte osv.
Vil ikke si at jeg har fødsels angst. Men har angst for at det skal skje noe som jeg ikke er forberedt på og har kontroll på.
Og miste masse blod og få blodtrykksfall osv. Da jeg har hatt dette i svangerskapet ofte da jeg svinger i fra 30-50 i undertrykk på blodtrykket mitt.
Hjelp:/