Keisersnitt på hund

Snart4kids

Gift med forumet
IMORGEN SKAL DET TAS KEISERSNITT PÅ HUNDEN VÅR[:D
Gleder oss til og få valpene i hus.

Noen som har hunder som har tatt keisersnitt ?
Hvor lang tid tar det? Når er hunden klar til og reise hjem igjen med oss??

DYTT

Har ikke så godt svar på spørsmålet ditt, men jeg var hos en veterinær og fikk se keisersnitt på hund da jeg var 11 år gammel. Det var utrolig stort [:)]

Mener å huske at det tok ikke så innmari lang tid. For hver valp veterinæren løftet ut, så fikk jeg sitte å vaske de og holde de varme [:D] Mulig det tok et par timer før de dro hjem [:)]

ojda. Planlagt? Hvorfor kan den ikke prøve å føde selv først?
Jeg har vært med på keisersnitt og tatt i mot valper, og det blir samme som ved sterilisering, at man reiser hjem samme dag[:)]
Det er en veldig ålreit opplevelse, men vil ikke anbefale det om man ikke må.. stor risiko for både tispe og valper.
Men det går normalt helt bra[:)]

Ja planlagt det[:D]

Hun kan ikke føde vaginalt fordi det har vært en del problemer i svangerskapet.
Hennes livmor har hengt ute 8 ganger.
NEI KØDDER ikke med det.Det er 3 dyr leger som har sett på henne og høyskolen for dyrleger også.
Hun risikerer at det kan skje noe med valpene og henne, hun kan iverstafall dø [&:]
Så det vill vi ikke at skal skje!!
Så for oss og hunden har vi ikke noe annet valg!
Og det hele er planlagt ja, og ikke skal du ha valper igjen.

ORIGINAL: TonjeJenta

ojda. Planlagt? Hvorfor kan den ikke prøve å føde selv først?
Jeg har vært med på keisersnitt og tatt i mot valper, og det blir samme som ved sterilisering, at man reiser hjem samme dag[:)]
Det er en veldig ålreit opplevelse, men vil ikke anbefale det om man ikke må.. stor risiko for både tispe og valper.
Men det går normalt helt bra[:)]

går det hele bra blir det mirakel valper sier dyr legene[:D]

Så bra dere har fått sånn tett oppfølging. Er nok enig med deres avgjørelse om ikke flere valper på henne da.
Steriliserer de henne i samme håndvending da? Eller dropper/drøyer? Aldri vært borti slike komplikasjoner
med drektige tisper, så kun interessert for nysgjerrighet og kunnskapens skyld[;)]

Lykke til i morgen til deg/dere og til den vordende mor[:)]

Ja tett oppfølging har vi fått. Kjempe glad for det[:D]
Om de tar med hele livmora veit jeg ikke enda, det får vetrineren bestemme,men vi har snakket om det.
Håper vel at de tar den imorgen så vi slipper en ny narkose senere!!

Takk[:D] Gleder oss veldig til imorgen, er kjempe spent[:D]
Her er siden vår ( den er ikke helt ferdig da)
http://niborlysende.blogspot.com/
Sår litt om hunden osv.
ORIGINAL: TonjeJenta

Så bra dere har fått sånn tett oppfølging. Er nok enig med deres avgjørelse om ikke flere valper på henne da.
Steriliserer de henne i samme håndvending da? Eller dropper/drøyer? Aldri vært borti slike komplikasjoner
med drektige tisper, så kun interessert for nysgjerrighet og kunnskapens skyld[;)]

Lykke til i morgen til deg/dere og til den vordende mor[:)]

Jeg har vært borti den med forrige hunden min.

Tipper vi var hos veterinæren 2-3 timer etter keisersnittet. Hun var litt omtåket med det samme, men ellers i relativt fin form. Men hun ville ikke ha valpene sine, så jeg måtte håndmate alle 8 hver tredje time døgnet rundt i tre uker. Og når de var ferdige med  å spise måtte jeg ta en q-tips med olje på å stryke de på magen så de fikk tissa og bæsja [8D] Tror meg, det var et arbeid som holdt på å ta knekken på meg, men jeg klarte heldigvis å redde alle sammen [:)]

Min hund ble plaget med innbilt svangerskap med påfølgene livmorbetennelse etterpå, så jeg anbefaler å fjerne livmoren med det samme om dere likevel ikke skal ha flere valper!

Kjempe gøy med valper [:D] Lykke til [:D]

Er så redd for at det samme skal skje med min hund![:(]
Da blir det mye jobb her med en mann som jobber mye og en bebi!
Krysser fingrer og tær for at det går som det skal [:D]
ORIGINAL: lomittra

Jeg har vært borti den med forrige hunden min.

Tipper vi var hos veterinæren 2-3 timer etter keisersnittet. Hun var litt omtåket med det samme, men ellers i relativt fin form. Men hun ville ikke ha valpene sine, så jeg måtte håndmate alle 8 hver tredje time døgnet rundt i tre uker. Og når de var ferdige med  å spise måtte jeg ta en q-tips med olje på å stryke de på magen så de fikk tissa og bæsja [8D] Tror meg, det var et arbeid som holdt på å ta knekken på meg, men jeg klarte heldigvis å redde alle sammen [:)]

Min hund ble plaget med innbilt svangerskap med påfølgene livmorbetennelse etterpå, så jeg anbefaler å fjerne livmoren med det samme om dere likevel ikke skal ha flere valper!

Kjempe gøy med valper [:D] Lykke til [:D]

Et vennepar av meg hadde nylig keisersnitt på den ene tispa deres.. Det gikk fint, hun var rimelig omtåket, men de dro hjem når de følte hun hadde kommet seg..Hun fikk tilsammen 6 valper. Alt så bra ut, men når de sjekket midt på natten, så hadde hun faktisk spist opp den ene valpen og begynt på neste.. De klarte å redde den, etter denne episoden var hun en super mamma [:)] Dyrlegen mente at episoden kom av at hun ikke hadde vært helt klar i hodet enda.

Oj oj, skummelt[&:]
Kommer til og så opp flere ganger på natten for og se hvordan det går med jenta mi![:D]
Søstra til min hun tok keisersnitt, hun klarte bare og føde en selv og 2 andre kom på keiserlig vis.
Hun var en super mamma[:D] Håper det ligger i familien!!!

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Et vennepar av meg hadde nylig keisersnitt på den ene tispa deres.. Det gikk fint, hun var rimelig omtåket, men de dro hjem når de følte hun hadde kommet seg..Hun fikk tilsammen 6 valper. Alt så bra ut, men når de sjekket midt på natten, så hadde hun faktisk spist opp den ene valpen og begynt på neste.. De klarte å redde den, etter denne episoden var hun en super mamma [:)] Dyrlegen mente at episoden kom av at hun ikke hadde vært helt klar i hodet enda.

Back
Topp