dere som skal ha keisersnitt skriver dere hovedtermin eller keisersnitt termin til nav? Jeg har termin 16.10 men skal ha keisersnitt den 6.10
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Permisjonen (bortsett fra de 3 ukene) vil uansett bli justert til å gjelde fra datoen barnet faktisk blir født. Så kanskje like greit å skrive dato for ks?
Disclaimer: bare synsing fra min side, har ingen erfaring med ks
Permisjonen (bortsett fra de 3 ukene) vil uansett bli justert til å gjelde fra datoen barnet faktisk blir født. Så kanskje like greit å skrive dato for ks?
Disclaimer: bare synsing fra min side, har ingen erfaring med ks
JeppVil det si at hvis jeg feks skriver 16, og føder 6 mister jeg likevel 10 dager av permisjonen min?
Ring nav å spørr, så er du helt sikkerJeg gjør ikke noe veldig galt med å skrive ks dato?
Åh gudamei for et dilemma. Om du skriver termindato.. så mister du jo faktisk ti dager av permisjonen.. Men du må jo uansett ha bekreftelsesbrev fra legen på termindato. .Derfor ville jeg fått legen til å skrive et bekreftelsesbrev til deg der det står at du har termin 6. oktober.. så får du AKKURAT det du skal ha av permisjon uten å miste noe..
Åh gudamei for et dilemma. Om du skriver termindato.. så mister du jo faktisk ti dager av permisjonen.. Men du må jo uansett ha bekreftelsesbrev fra legen på termindato. .Derfor ville jeg fått legen til å skrive et bekreftelsesbrev til deg der det står at du har termin 6. oktober.. så får du AKKURAT det du skal ha av permisjon uten å miste noe..
Dette skjønner jeg ikke - justerer ikke nav uansett tre uke tilbake til før fødsel? Er jo ikke sånn at de som føder i uke 25 mister 15 uker heller...
Om man føder prematurt, og blir på sykehuset en stund kan man søke nav om utsettelse av permisjon og få pleiepenger istedet frem til utskrivelse.
La oss si at du føder seks dager før termin, og fire av de faller på en ukedag - da mister du fire dager permisjon. Samme som om du går over termin - da "mister" du ikke dager ifht nav, men da blir ikke permisjonen forlenget heller så du mister sånn sett dager med babyen. Så sett under ett så et det best å føde på termindato. Det er det jo ikke mange som gjør![]()
Ja, vet det er egne regler for pleiepenger. Men det er jo de som føder to uker før termin eller tre, og som drar rett hjem.
Jeg trodde det var sånn at nav uansett korrigerte, så den dagen man føder, så har tre uker av permisjonen gått. Hvis man føder på overtid har tre uker og x dager gått. Så hvis man skal ha keisersnitt ti dager før termin, så regner nav at permisjonen begynner tre uker før det, uansett når man går ut. Men det er kanskje det samme som fu skriver? Tror det er den permisjonsmistingen gravidhjernen min ikke helt skjønner hvor skjer. Men det er veldig gravidhjerne om dagen...![]()
Hehe, gravidhjerne er vi to omjeg skal ikke være bastant når det gjelder ks altså...
Jeg har født hhv 10 og 12 dager før termin, og mistet 7 og 9 arb.dager tror jeg. Men hva nav går utifra når det gjelder planlagt ks - det er jeg ikke helt sikker på![]()
Ja, de tre ukene før blir jo ikke tre uker med mindre man føder på termin. Nå er jeg med. Dæven, treig hjerne...
Ja, de tre ukene før blir jo ikke tre uker med mindre man føder på termin. Nå er jeg med. Dæven, treig hjerne...