Keisersnitt og sykehus

SKims

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Dere som har tatt keisersnitt nå eller tidligere. hvor lenge fikk dere være på sykehuset? Og evt hvilke smertestillende fikk dere når dere kom hjem?
:)
 
Var 4 dager på Riksen, snitt tirsdag kveld (23) og dro fredag kl 20, ønsket selv å dra hjem så vet ikke om jeg kunne vært lengre hvis jeg ønsket det. Smertestillende for hjemmebruk så fikk jeg kun beskjed om å bruke 1g Paracet og 400 mg Ibux kombo hver 6.time i en uke.
 
Har hatt tre keisersnitt. På de to siste som var planlagte(senest torsdagen som var) dro jeg hjem etter 48 timer. Eget valg det altså, de hadde ikke nekta hvis jeg ville vært der lenger. Fra man drar hjem må man klare seg på ibux og paracet.
 
Keisersnitt på Ullevål sist fredag. Var der i akkurat tre døgn. Kunne reist hjem dagen før, men jeg ønsket å bli ett døgn til pga smerter, noe som var uproblematisk for dem.
Paracet 1 gram + Ibux 600 mg hver sjette time. Fikk med meg en Oxycontin hjem til første natten hjemme.
Fikk godt med smertestillende på sykehuset, var bare å spørre om mer (så lenge det var forsvarlig med tanke på antall timer siden sist gang jeg fikk smertestillende).
 
Back
Topp