Keisersnitt og mensen

marrengs

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Ja.. Kroppen min kom som vanlig rett tilbake i syklus etter fødselen.. Kjedelig nok.. Har litervis med melk og likevel var mensen på plass kort tid etter fødselen.
Uansett, nå har mensen vært på besøk noen ganger. Før jeg ble gravid blødde jeg lite, trengte svært sjeldent bind/tamponger og truseinnlegg var nok. Men etter keisersnittet blør jeg helt sinnsyke mengder!! Det bare renner ut, 6 dager i strekk.. lurer nesten på hvordan jeg klarer å stå oppreist:hilarious:
Noen flere som har tatt keisersnitt og som nå opplever sterkere blødninger?
 
Jeg hadde keisersnitt å veldig sjeldne og beskjedne besøk av tante rød før snittet. Nå etter snitt, hjelpes, må være hver måned og slett ikke noe beskjeden tante lengre. Full rulle og føler jeg fortjener normale sykluser med eggløsning med slike besøk! Har ikke melk da, og ikke hatt noe særlig av det
 
Jeg har hatt to keisersnitt, ikke merket noe forskjell ift hverken lengde eller styrke på blødningene.
 
Tviler på at det har noe med KS i seg selv å gjøre egentlig. Syklus, blødninger osv kan endre seg voldsomt etter et svangerskap.
 
Fikk ikke mens tilbake for jeg satte inn spiral.. Men det du beskriver høres ut som normalen min tidligere :p
 
Keisersnitt her og ingen mensen enda, 3mnd etter.

Er veldig misunnelig! Var slik sist også, rett tilbake til vanlig syklus..:banghead:

Jeg hadde keisersnitt å veldig sjeldne og beskjedne besøk av tante rød før snittet. Nå etter snitt, hjelpes, må være hver måned og slett ikke noe beskjeden tante lengre. Full rulle og føler jeg fortjener normale sykluser med eggløsning med slike besøk! Har ikke melk da, og ikke hatt noe særlig av det

Ja altså ikke opplevd maken, fosser bare ut når jeg står opp om morgenen.. Er så mye søl, ikke vant til så store blødninger.. Og nå er hun på besøk igjen, kan nesten stille henne etter klokken:bag: Du kan få melk av meg:hilarious:


Jeg har hatt to keisersnitt, ikke merket noe forskjell ift hverken lengde eller styrke på blødningene.
Ååh så heldig du er!!
 
Tviler på at det har noe med KS i seg selv å gjøre egentlig. Syklus, blødninger osv kan endre seg voldsomt etter et svangerskap.

Etter vaginal fødsel gikk jeg rett inn i normal syklus, blødde som normalt også. Eneste forskjellen var at jeg ikke hadde mensensmerter lengre, noe jeg var svært plaget med før den første graviditeten. Mens nå har jeg hatt mensen 4 ganger, og jeg blør helt latterlig mye! Aldri opplevd lignende, fosser ut. Bokstavelig talt.. Selv ikke under renselsene etter fødslene har jeg blødd så mye:dead:
 
Fikk ikke mens tilbake for jeg satte inn spiral.. Men det du beskriver høres ut som normalen min tidligere :p

Må være så deilig å være uten mens! Jeg for min del gleder meg til å slutte med amming slik at jeg kan gå tilbake til nuvaringen, som er det eneste prevensjonsmiddelet (utenom kondom) som kroppen min håndtert greit uten å bli helt monster:wacky: Vi er ganske lei av kondom nå, ødelegger liksom stemningen litt :bag:
 
Ja.. Kroppen min kom som vanlig rett tilbake i syklus etter fødselen.. Kjedelig nok.. Har litervis med melk og likevel var mensen på plass kort tid etter fødselen.
Uansett, nå har mensen vært på besøk noen ganger. Før jeg ble gravid blødde jeg lite, trengte svært sjeldent bind/tamponger og truseinnlegg var nok. Men etter keisersnittet blør jeg helt sinnsyke mengder!! Det bare renner ut, 6 dager i strekk.. lurer nesten på hvordan jeg klarer å stå oppreist:hilarious:
Noen flere som har tatt keisersnitt og som nå opplever sterkere blødninger?

Sniker litt. Tok litt over et år før jeg fikk den tilbake etter keisersnitt, men opplever også masse blødning! Aldri hatt det før. Og skikkelige smerter :eek: Må ta både Paracet og Ibux og legge meg og puste.. Skal snakke med gynekolog, for synes det er litt voldsomt, men i disse corona tider får man jo ikke time
 
Fikk ikke mens tilbake for jeg satte inn spiral.. Men det du beskriver høres ut som normalen min tidligere :p
Jeg tar det tilbake. Hatt blødning med smerter to eller tre ganger :rolleyes: sist lurte jeg på om jeg hadde uvi som holdt på å spre seg, men da jeg skulle tørke meg skjønte jeg at det var menssmerter pga blod
 
Min mensen er helt på bærtur!
Hadde en 3 dagers blødning i midten av januar, 2 uker senere ny 3 dagers blødning, og samme 2 uker etter der igjen. Så ingenting mer før i forgårs, da var det litt blod på ettermiddagen og så kom det ikke noe mer..
Kan man blø helt kort om man har menstruasjon uten eggeløsning tro?
 
Sniker litt. Tok litt over et år før jeg fikk den tilbake etter keisersnitt, men opplever også masse blødning! Aldri hatt det før. Og skikkelige smerter :eek: Må ta både Paracet og Ibux og legge meg og puste.. Skal snakke med gynekolog, for synes det er litt voldsomt, men i disse corona tider får man jo ikke time

Hvor mange ganger har du hatt det til nå da?

Nå har jeg hatt mensen 5 gangen siden fødsel, de 4 første var det sååååå mye blod! Kunne ikke skjønne hvor det kom fra.. Måtte bytte bind og klær hele tiden mens mensen har pågått! Lå jeg ned så rant det bare når jeg reiste meg opp, bare griseri...
men nå når jeg hadde mensen sist så roet det seg betraktelig og jeg fikk for en gangs skyld mensen som normalt, uten blod over alt:D Veldig fornøyd med det altså:cool:
 
Min mensen er helt på bærtur!
Hadde en 3 dagers blødning i midten av januar, 2 uker senere ny 3 dagers blødning, og samme 2 uker etter der igjen. Så ingenting mer før i forgårs, da var det litt blod på ettermiddagen og så kom det ikke noe mer..
Kan man blø helt kort om man har menstruasjon uten eggeløsning tro?

må man ikke ha eggløsning for å blø da?:bookworm: Ikke lett å bli klok på kroppen altså:wacky:
 
Back
Topp