keisersnitt og fødselsangst

Ønskerfamilienkomplett

Andre møte med forumet
Pga min første fødsel og diverse store problemer med bekken og feil informasjon etter den har jeg nå utviklet fødselsangst..har vært på samtale hos gyn og han mener jeg bør føde vaginalt og har gitt meg rett informasjon om ks,fødsel og bekkenproblemer...jeg frika helt ut under samtalen med han..jeg har tydeligvis fått velsig angst og er livreds for å måtte føde vanlig igjen... Det jeg lurer på er om noen med fødselsangst har blitt nektet ks?? Skal på ny samtale men er livredd han skal nekte meg det..han sa at han ikke ville tvinge meg til noe da me at han vil pasientenes beste...

Fikk KS pga. angst med første, men etter KS tror jeg nesten jeg vil føde normalt ved en evt. 3.mann.

Keisersnitt var ikke bare bare det heller, selv om det var riktig der og da. Kommer til å få GOD hjelp ved en evt. 3. fødsel.

Jeg er veldig usikker selv om jeg kommer til å takle psykisk en vaginal fødsel igjen. Jeg ble feilbehandlet og ikke tatt alvorlig av legen som var på vakt (det var en blodåre som røk inni livmoren min og jeg fikk store indre blødninger). Hun var frekk mot meg under fødselsforløpet i tillegg. Jeg fikk beskjed av jm i går at hun syntes det var et under at jeg faktisk klarte å få ut datteren min normalt siden jeg hadde så tregt fødselsforløp. Livmoren min hadde "gitt opp" når jeg fikk de store blødningene.

Jeg har fått henvisning til sykehuset der jeg fødte og skal på samtale der om en mnd... Veldig usikker på hva som skjer videre...

Håper du får det du ønsker!!

Ei venninne fekk KS grunna fødselsangst med første. Ho sa at det var heilt fantastisk, og imotsetning til å gå 2-3 mnd før ho orka å ta seg av sin eigen baby (barnefaren måtte vere heime med dei) hadde ho etter KS overskudd og energi, og var kjempeglad for at ho fekk KS :)

Jeg har fødselsangs og fått beskjed om at jeg selv skal få bestemme hvordan denne ungen skal komme seg ut. Skal på ny samtale i morgen og da satser jeg på at planen om ks blir klar for jeg klarer virkelig ikke tanken på en fødsel. Utifra hva hun sa sist regner jeg med at det ikke skal være noe problem å innvilge. 

Back
Topp