Keisersnitt og bæring

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Fødselen ble ikke helt som planlagt, og endte dermed i keisersnitt. Fikk litt informasjon på sykehuset, men når vi er kommet hjem har jeg selvfølgelig flere spørsmål..

Beskjeden jeg fikk var at i 6-8uker skulle jeg bare bære babyens vekt. Hvor strengt følger dere andre som har tatt KS dette? Jeg blir jo låst til huset... Kan jo ikke få vogna opp og ned trappa, inn og ut av bilen... Bilstol osv...

Jeg gror fint og har ikke hatt noen komplikasjoner til nå. Er i fin form, og har lite smerter.. Så jeg er redd for å gjøre for mye, selv om jeg selv føler det går bra... Har time hos legen om ikke lenge, får nok svar da. Men kjekt å høre andres erfaringer også.
 
Sniker :) Tok KS selv og fikk såvidt lov til å være egen baby (5kg), så jeg ville tatt det alvorlig. Keisersnitt er en stor operasjon og det er utrolig kjedelig med komplikasjoner. Men ja, trooor jeg slækka litt på kravene etter en måneds tid når alt grodde som det skulle etc.

Du kan jo kanskje få vognen opp trappene ved å «humpe» deg oppover på hvert trinn og kun bruke armmuskler?
 
Hadde samme med førstemann og følte meg i super form, men fulgte likevel restriksjonene! Er en stor operasjon og du kan få komplikasjoner om du belaster for deg for mye! Men det er driiitkjipt, i know! Følte meg helt låst, og måtte ha hjelp til alt!! Heldigvis så går ukene fort!
 
Hmmm jaja. Godt guttungen min er så stor at han kan hjelpe meg nå når han har hjemmeskole ❤️
 
Sniker :) Tok KS selv og fikk såvidt lov til å være egen baby (5kg), så jeg ville tatt det alvorlig. Keisersnitt er en stor operasjon og det er utrolig kjedelig med komplikasjoner. Men ja, trooor jeg slækka litt på kravene etter en måneds tid når alt grodde som det skulle etc.

Du kan jo kanskje få vognen opp trappene ved å «humpe» deg oppover på hvert trinn og kun bruke armmuskler?
Humping med vognen er vel det jeg var usikker på om jeg kunne. Hadde ikke klart å bære den svære vognen uansett... :blackeye: I allefall ikke utslått opp alle trappene.
 
Humping med vognen er vel det jeg var usikker på om jeg kunne. Hadde ikke klart å bære den svære vognen uansett... :blackeye: I allefall ikke utslått opp alle trappene.

Altså, jeg kan jo ikke kjenne etter for deg, men jeg tenker at det må ha noe å si hvor Mye buktrykk man får? Kan du ikke ringe sykehuset kjapt og høre? :)
 
Snakket med legen og det gjelder å være forsiktig, men hverdagen må jo også fungere. Så bilstol inn og ut av bil på understellet til vognen osv er helt ok. Men ikke å gå å bære på bilstoler over lengre strekninger. Så får bare være forsiktig og føle meg frem ❤️
 
Sniker! Her fikk jeg beskjed om litt forskjellig :) Gynekologen sa man skulle styre det litt etter smerter, mens jordmor sa maks babyens vekt. Babyen min var jo liten (2,4 kg) så jeg tok sjansen på å bære i bilstol :)
 
Back
Topp