Keisersnitt - Noen som har erfaring ?

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har ikke følelse fra snittet og opp til navel. Er dette normalt ? Har også tidvis litt smerter
i ene «delen» av snittet , kjennes ut som det er inni smertene kommer ifra. Ingen smerter under sex om det er relevant info. Håper noen har noen erfaringer og dele ift dette ❤️

Har også en pølse liggende over arret , altså min hud , men vil dette bli mindre ? :hilarious::hilarious: Har tatt keisersnitt tidligere ,’men det er 15 og 13 år siden så husker så lite :p

Ikke heeelt det samme, men eg hadde det slik med mitt lyskebrokkarr. Tar tid før nervene gror samnen igjen:)

Jeg tok keisersnitt for 3 måneder siden, og slet også med lite følelse, samt smerter i huden over. Dette er helt normalt og skjer fordi nervene har både blitt strekt under svangerskapet og huden har blitt kuttet i, som også setter spor i nervene. De trenger tid til å bygge seg opp igjen og finne nye nervebaner, og da er det ømt i mellomtiden.

Litt smerter i snittet er vel å regne med, men hvis du er varm/rød der eller får andre symptomer på betennelse er det viktig å dra til legen for å sjekke

Den «pølsa» også er helt vanlig! De har skjært gjennom mange lag, og arrvev osv vil dannes der. Den blir nok mindre etterhvert pga hevelser osv, men det er ikke sikkert den forsvinner. Her har det nok en del å si om det var planlagt ks eller hastesnitt o.l. Jeg hadde planlagt, og kirurgene fikk god tid til å sy pent, så pølsa er nesten helt borte nå, men min mor har hatt 2 hastesnitt samt et planlagt, og hadde den pølsa fra første snittet.

Hvis det er noe du er bekymret for så anbefaler jeg å sjekke hos legen, eller ringe barselpoliklinikk dersom de har det i området der du bor❤️

Jeg har ikke følelse fra snittet og opp til navel. Er dette normalt ? Har også tidvis litt smerter
i ene «delen» av snittet , kjennes ut som det er inni smertene kommer ifra. Ingen smerter under sex om det er relevant info. Håper noen har noen erfaringer og dele ift dette ❤️

Har også en pølse liggende over arret , altså min hud , men vil dette bli mindre ? :hilarious::hilarious: Har tatt keisersnitt tidligere ,’men det er 15 og 13 år siden så husker så lite :p
Hei!
Jeg fikk følelsen helt tilbake da mini var 8 mnd :rolleyes:
Jeg har også en "pølse" over og firedeler litt vondt i den ene sia på arret. Han er nå snart 15 mnd

Back
Topp