Keisersnitt (igjen)

¤Steinbukk¤

Forelsket i forumet
Jeg er stadig vekk i tvil... Jeg får det hvis jeg vil, men Riksens anbefaling er å prøve uten, siden babyen ser ut til å bli en del mindre enn sist. Blir litt sprø av å ikke klare å bestemme meg; tror jeg skal la Riksen avgjøre. Skal tilbake 27. desember og måle en siste gang før termin. 

(KS sist etter mislykket vakuumforsøk - enten pga stort barn (stort hode) eller fordi jeg rett og slett har for smalt bekken til å føde).

Flere som har valget, men som fortsatt er i tvil?
emoticon

Hvilken fødselsvekt har du fått estimert?

3800 gram. Og normalt stort hode. Altså ingen kjempe denne gangen.

Kanskje du blir klokare etter neste møte ja sikkert vanskelig å bestemme seg.. lykke til i alle fall!!

Kanskje du skulle hørt om de kunne tatt en rønken undersøkelse av bekkenet ditt etter neste sjekk, for finne ut om det er det som er for smalt eller ikke, og ta det derfra..

Jeg hadde samme problemet som deg, og vet ikke utfallet av denne fødselen enda jeg heller. Min ligger i tillegg i seteleie, så skal også inn den 27 desember for å måle babyen.

Men om jeg skal snakke for meg så hadde jeg helt klart prøvd å føde naturlig en gang til. Mest fordi jeg syns opplevelsene rundt fødselen FØR Hastekeisersnittet sist var fine. Syns kroppen er fasinerende, og kunne tenke meg å oppleve rier og en naturlig fødsel.

Men helt klart noe annet med planlagt keisersnitt sikkert da :o)

Var det du som skulle føde på Kongsvinger? Jeg har lagt merke til det fordi jeg er fra Kongsvinger selv:) (Eller blander jeg med en annen..)

Vi får se etter den 27. da, hva det blir til... Kunne tenke meg å føde naturlig fordi det "er best for barnet og meg" - hvis det da går bra! Ikke fordi jeg har noe behov for å kjenne rier igjen... Fysj og føy.

Hva gjelder røntgen; jeg spurte om det ganske tidlig, men det var visst ikke noe poeng. Husker ikke helt hva begrunnelsen var; skal spørre igjen den 27.

Og når dette er sagt har jeg fått melk i begge puppene! Det nærmer seg visst fødsel - på den ene eller andre måten ;)

¤Steinbukk¤ skrev:
Var det du som skulle føde på Kongsvinger? Jeg har lagt merke til det fordi jeg er fra Kongsvinger selv:) (Eller blander jeg med en annen..)

Vi får se etter den 27. da, hva det blir til... Kunne tenke meg å føde naturlig fordi det "er best for barnet og meg" - hvis det da går bra! Ikke fordi jeg har noe behov for å kjenne rier igjen... Fysj og føy.

Hva gjelder røntgen; jeg spurte om det ganske tidlig, men det var visst ikke noe poeng. Husker ikke helt hva begrunnelsen var; skal spørre igjen den 27.

Og når dette er sagt har jeg fått melk i begge puppene! Det nærmer seg visst fødsel - på den ene eller andre måten ;)

Ja, jeg skal føde på Kongsvinger. Skal du også? I såfall er det jo sannsynelig at vi bumper på hverandre i gangene der :) Hvis du også skulle på UL 27.des :)

Jeg tok røntgen etter fødselen med første mann, og fikk beskjed om at jeg hadde normale bekkenmål. Men at det kunne være formet på en "rar" måte, slik at hodet ikke klarte å plassere seg riktig ned i bekkenet. Om det stemmer er det jo ikke noe poeng i at jeg skal prøve vaginalfødsel igjen, men det finner man jo ikke ut.

Min førstemann var 4180 gram, så sånn sett ingen KJEMPE baby i følge han spesialisten jeg var hos på Jessheim, og at jeg med min høyde burde klare å føde en baby på 4500 gram. Men hjelper ikke stort om den kommer dobbelt :p
Fødte du på Kongsvinger sist også?

Jeg skal føde på Rikshospitalet og sist fødte jeg på Ullevål. Lenge siden jeg bodde i Kongsvinger, men jeg er født og oppvokst der:)

Fru Håttentått: Første mann var 4358 gram og hadde en hodeomkrets på hele 39 cm.

Jeg skal helt klart høre en gang til om det røntgenbildet...

Back
Topp