Keisersnitt i august

Bruker129ain

Første møte med forumet
Har termin 30.08 og skal ta planlagt ks etter to tidligare fødslar som endte i haste-ks. Nokon med erfaring rundt det å planlegge? Nokon seier ei veke før, andre seier minst to veke før. Tips og erfaringar før vi skal møte sjukehuset? Andre med lik termin som skal ta ks?

Har termin 30.08 og skal ta planlagt ks etter to tidligare fødslar som endte i haste-ks. Nokon med erfaring rundt det å planlegge? Nokon seier ei veke før, andre seier minst to veke før. Tips og erfaringar før vi skal møte sjukehuset? Andre med lik termin som skal ta ks?
Jeg tror at alt blir avheng av hvor du skal føde og retningslinje sykehus har for planlagt ks. Jeg fikk det for 13 år siden med mine tvillinger. Jeg var i utgangspunkt innlagt med svangerskapsforgifting siden uke 30 og de måtte fødes i uke 34 da jeg ikke ble bedre. Det kan godt hende at de bare sett opp en dato når du er til kontroll i f. Eks uke 36 eller at du får et brev i posten med dato. Jeg vil nok tror at de ikke vente til uke 40 med å operere deg så det blir sikkert mellom uke 38-39. Lykke til og kom å fortelle oss når du vet noe mer om dato ☺️

Jeg hadde planlagt ks med nr 2 og nå blir det planlagt ks med nr 3 også. Har termin 10. august, men ks blir 23 juli, altså 17 dager før. Fikk dato allerede i mars, men tror mange får datoen senere ved kontroll. Med nr 2 ble det 3 uker før så det ikke skulle bli midt i jula. Virker som det er litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, men oftest er det vel 1-2 uker før.

Det kommer nok litt an på årsaken til keisersnittet. Jeg har fått dato 9 dager før, men det kan bli tidligere også ut fra veksten hennes på vekstkontroller. Ei venninne med termin rundt samtidig som meg må ta i uke 37 pga hun ikke kan ha rier.

Nr 1 var planlagt 5 dager før termin, men ble hastesnitt uke 38, hvis jeg velger keisersnitt igjen så setter de dato før forrige kom, siden jeg hadde prematur langvarig vannavgang. Så mye spiller jo inn.

Back
Topp