Keisersnitt, hvor mange dager før termin?

Hufsa87

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Hadde selv ks for 11 år siden pga fødselsangst.
Hun ble tatt 8 dager før termin
Hva et vanlig? Dersom det ikke er andre helsemessig grunner til ks selvfølgelig❤️

1-2 uker før termin. Beste for babyen er så tett opp mot termin som mulig. Forskning viser visst en forskjell på uke 38 og 39. Her blir det i uke 36+6 i forhold til termin. Men det er fordi det blir fjerde snittet.

Jeg fikk dato for ks 5 dager før termin. Muligens så tett på termindato fordi jeg kunne født vaginalt, men valgte pks pga seteleie. Fødselen startet dog før pks :dead::hilarious:

Det er litt forskjell på uke 38 og 39, men veldig lite. Så kommer an på grunnen til ks. Jeg skulle ha 6 dager før termin, men fødsel startet av seg selv 11 dager før termin. Så det ble akutt ks, og jeg hadde 7-8 cm åpning etter en time med rier, så det ble bråttom. Spent på hva de bestemmer seg for denne gangen!

Ble satt opp 11 dager før termin, men ble så utsatt til en uke før termin pga at jeg fikk korona. Men samme dag som planlagt ks skulle vært fikk jeg rier, så hun kom allerede på morgenen etter med hastesnitt, da 10 dager før termin (akkurat 39+0).

Jeg hadde først dato en uke før termin, men så ble det framskyndet til 13 dager før, 38+4, fordi jeg hadde det veldig dårlig mentalt sett i forkant og var livredd for at fødselen skulle starte av seg selv i forkant (det var ikke ønskelig mtp en sykdom jeg har, som er bakgrunn for at jeg skulle ha pks). De forsikret meg om at det var helt greit med tanke på babyen :) hun var frisk og fin da hun kom

Har hatt 2 akutt KS og nummer 3 ble tatt i uke 38+1. Fikk beskjed at det var vanlig mellom uke 38 og 39 hvis alt er normalt. Nå som jeg er gravid med nummer 4 fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig blir mellom uke 37-38 pga tynt KS arr.

Tredje KS var planlagt 12 dager før termin, 38+5 :)

Back
Topp