Keisersnitt for å føde før 1. september

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Har dere sett denne? http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article908915.ece

Skjønner at de kommer i en kjip situasjon, regelverket er jo veldig firkantet. Nesten glad vi skal føde så lenge etter at det ikke er noe å vurdere en gang, det får bare gå som det går :) Tror nok ikke jeg vil at barnet nødvendigvis skal begynne i barnehage når det er 12mnd uansett, greit å kunne vente til de er litt eldre (avhenger selvsagt av barnet, og om det er en liten koselig og rolig barnehageavdeling synes jeg det er greiere at de begynner tidlig). Sånn i utgangspunktet tenker jeg at 1,5år er en fin alder å begynne i barnehagen.

Men regelverket er teit uansett ;)

Ble egentlig litt satt ut.. Vel har man råd til å ha 5millioner i huslån så klart man med riktig prioritering, har råd til å være hjemme med barnet sitt. Jeg klarer heller ikke helt se at de evt 7dagene i forskjell på fødsel skal ha all verdens betydning for hennes helse. Blir rett og slett litt provosert at noen setter seg selv så høyt. Tenker da på alle de andre familiene som virkelig har dårlig råd men ikke kan kreve keisersnitt før termindato med bakgrunn i at de ikke har noen helsemessige punkter å argumentere ut i fra.. Jeg jobber ikke og er student, tjener ikke opp retten til foreldrepenger.. Riktignok har vi halvparten i boliglån, men vi har prioritert å ikke bo oss ihjel, kunne alltids hatt større og nyere hus. Noe vi også har planer om, senere, når vi har bedre råd! Vi satser på at det ordner seg fordi vi vet det handler om prioriteringer.. :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Fy søren altså!! Kjenner jeg blir uvell! Håper legen leser dette og vurderer på nytt.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Folk tenker jo forskjellig og de føler seg sikkert pressa og at de er i en vanskelig situasjon. Jeg og samboer er heldigvis enige om at familie og barn går først, så får vi heller spare litt.. Men hadde vi kunnet hadde vi prøvd å få til et barn rundt mai/juni. Men det ordner seg uansett :) Vi har et nyopptatt lån på 2,8mill, i tillegg til felleskostnader på 3500, så boutgifter er på 16000 i mnd. Og høye studielån da vi har studert over 6 år begge to. Vi klarer det så vidt med en inntekt om vi må og om vi kanskje kutter litt på avdragene i den perioden og kun betaler renter, men for oss er det ikke mulig å flytte ut av Oslo, så da må vi betale den prisen. Ikke har vi bil eller bilutgifter, og svært lave transportutgifter (månedskort i Oslo koster jo bare litt over 600), så vi sparer jo inn på det :)

I en ideell verden hadde vi hatt mye lavere boliglån, og mulighet til å gå ned i stillingsprosent og kose oss mer med barna. Håper vi kommer dit, begge synes vi i allefall det er viktigere å prioritere barn en jobb <3 Regner med at om noen få år når vi har betalt litt mer på lånet og kanskje nummer to er på vei at vi kan kutte litt i stillingsprosent :)

Jeg håper ikke bare legen, men også politikerne leser det og vurderer regelverket på nytt :)
Aller helst burde man jo ha mulighet til å få enten 50% lønn eller 10 000kr mnd i kontantstøtte til barnet var halvannet, så man ikke MÅTTE sende 12 mnd gamle babyer i barnehagen, sånn som det er nå.

Ærlig talt, har man ikke råd til å ha barn så har man ikke det. KS for å få BHG plass er bare lavmål.... Kan man ikke leve på en intekt så kan man heller ikke ha barn, kjenner jeg blir så arg :(

dette er bare helt horribelt! de får selge huset da og flytte inn i noe mindre. hadde ALDRI vurdert å kreve ks på ett barn som er friskt med en frisk mor for å få bhg plass. det er bare så latterlig. har ikke ord!

dette er bare helt horribelt! de får selge huset da og flytte inn i noe mindre. hadde ALDRI vurdert å kreve ks på ett barn som er friskt med en frisk mor for å få bhg plass. det er bare så latterlig. har ikke ord!
Dersom det blir trangt for oss frem til barnet vårt er 2 år med 50% ish jobb fra 1 år, så selges bilen og kjøpes en eldre en. Leve luksus fremfor å tenke barnets beste er forkastelig. Dersom bilen ikke er nok for oss så finner vi oss en billigere plass å bo (80 kvm kan justeres til 50 kvm for en liten familie).

Dersom det blir trangt for oss frem til barnet vårt er 2 år med 50% ish jobb fra 1 år, så selges bilen og kjøpes en eldre en. Leve luksus fremfor å tenke barnets beste er forkastelig. Dersom bilen ikke er nok for oss så finner vi oss en billigere plass å bo (80 kvm kan justeres til 50 kvm for en liten familie).
ja dette er ren skjær egoisme. jeg får null sympati allefall.

Jeg skjønner ikke at folk kan gjøre det mot sine barn for å være ærlig.
Her skal ikke minsten i barnehage før h*n er hvertfall halvannet år.
Jeg så hvor negativ effekt det hadde på lillemor og da sjanser jeg ikke på det igjen.

Forkastelig!!!

Hmm, er absolutt enig med dere. Men samtidig er det firkanta regler.
Vi klarer oss helt greit med en inntekt i verste fall, heldigvis :) og har ikke lyst å sende barnet i barnehage for tidlig,,

I artikkelen står det jo også at hun har fødselsangst og en fæl opplevelse sist da hun var lovet KS så det er vel det som egentlig er grunnen til at hun tar KS.

I artikkelen står det jo også at hun har fødselsangst og en fæl opplevelse sist da hun var lovet KS så det er vel det som egentlig er grunnen til at hun tar KS.
Nei hun sier jo at hovedgrunnen er økonomisk.. Hun kunne ikke komme med et økonomisk argument til legen da dette ikke er grunnlag for å få innvilget keisersnitt..Hvis man virkelig lider av alvorlig fødselsangst vil jeg tro at det oppleves som en altoppslukende grunn alene for et keisersnitt..

Nei hun sier jo at hovedgrunnen er økonomisk.. Hun kunne ikke komme med et økonomisk argument til legen da dette ikke er grunnlag for å få innvilget keisersnitt..Hvis man virkelig lider av alvorlig fødselsangst vil jeg tro at det oppleves som en altoppslukende grunn alene for er keisersnitt..

Lurer på om hun hadde trengt KS dersom datoen var satt 2. September, hmmm :s

Helt merkelig motivasjon for KS. Når det er sagt så håper jeg faktisk at det er såpass at politikerne tar det som et signal om at løsningen er pussig. Man burde ha bedre løsninger for dem som ikke for bhgplass.

Som uføretrygdet har vi heldigvis ikke det problemet. Glad jeg kan være hjemme med babyen så lenge det passer oss og ungen. Føler meg nesten litt privilegert nå.

Her er det heldigvis full barnehagedekning og ledige plasser i nesten alle barnehagene, så de tar inn unger hele året så dette slipper vi bekymre oss for heldigvis.

Her i kommunen jeg bor i. Så har de 107 ledige plasser :-) så satser på det er mye ledig når vi trenger plass og .

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Back
Topp