Keisersnitt eller vanlig fødsel?

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Er nå 12 uker og 1 dag, og klarer ikke la være å tenke på fødselen... Har født 2 ganger før og har hatt kjempe problemer med rygg og bekken i ettertid (har en ryggskade).. Har tenkt at neste gang så får det bli keisersnitt.. Er så himla vondt i ryggen ved fødsel også, og tar ca 3 mndr før det går tilbake til normal vondt liksom... Men har noen noe erfaring med keisersnitt kontra vanlig fødsel? Kjenner jeg har litt angst på å føde vanlig også nå, siden det har vert så store plager tidligere :-(

Har både hatt keisersnitt og vanlig fødsel. Har glemt litt hvordan tiden etterpå var, men jeg hadde litt plager etter den vanlige fødselen også, som nok varte lenger enn plagene etter ks. Plagene etter ks var mer intense med tanke på at man trenger hjelp til å komme seg ut av seng ol de første dagene. Men hvis du har en god grunn for å få innvilget ks ville jeg tatt det opp med legen.

Jeg har ikke fullført en vaginal fødsel, men nesten. Har tre keisersnitt i bagasjen, og for min del følte jeg meg ikke mye preget av inngrepet i ettertid. Jeg var veldig øm etter operasjonen i dagene på sykehuset, men jeg var raskt oppe og gikk på egenhånd. Jeg er overhodet ikke plaget av noe nå

Takker for svar:-) har som sagt 2 dårlige opplevelser med fødselen tidligere, samt brudd i ryggen på 2 plasser som er grodd skjevt. Ved begge fødslene ble ryggen så skutt dårlig at det tok 3 mndr før eg klarte å gå normalt, også begynte bekkenet å kødde seg også.. Så keisersnitt vil jeg regne med ikke gir samme belastningen på ryggen som en vanlig fødsel..men så igjen,det negstive er jo da at da blir det ikke noe januar baby,men baby to dager før julaften... Og tenker at da blir vel lillemann minst i klassen samt at spekteret er ganske stort på dei som er født så tidlig på året kontra en som er født så seint på året som ved juletider? Må vel vere bedre å vere født i januar og vere tidligere ute enn de som er så seint på året? Noen andre som har erfaring med keisersnitt?

I forhold til først og sist på året og skole så må jo noen være minst også. Og i skolen i dag blir det tilrettelagt for både liten og stor. Jeg er ikke bekymret for at mini blir født i slutten av desember. Tenk for en julegave? Eldste er født 29.november, starter på skolen til høsten og han er jevn med sine kommende klassekamerater. Ikke bekymret for at han blir hengende etter. Så om det er grunnen til at du evt velger bort keisersnitt, så veier det ikke så tungt

Back
Topp