Keisersnitt eller vaginal.

Maurias

Flørter med forumet
Har to traumatiske fødsler bak meg, første med langvarig vannavgang og baby som måtte bli tatt med vakuum pga oksygenmangel. Jeg ble klippet og sleit med smerter i 6 mnd etter fødsel, er fin den dag i dag men underlivet er mye viere enn før fødsel.
Nr 2 ble tatt med hastekeiseresnitt fordi fødsel ble langtrukken ++
Har fått innvilget keisersnitt men blitt anbefalt å føde vaginalt.
Aner ikke hva jeg skal velge,
Det skremmer meg at underlivet mitt kan bli ødelagt mer , med keisersnitt så kom jeg meg etter 14 dager. Har ikke hatt noe problemer eller smerter.
Trenger å høre skrekkhistorier fra både vaginal og keisersnitt

Jeg hadde langvarig vannavgang, dårlig fosterlyden som resulterte i klipping, og vondt fram til seks måneder etter fødsel. Opplevde også at sex føltes ikke som før. Fikk så nr to. Ble en fin fødsel i vann. Ingen rifter, og en time etter fødsel hadde jeg ingen smerter i underlivet. Sex har faktisk føltes bedre etter nr to, akkurat som jeg er blitt trangere igjen. Jeg lurer på om det at jeg ble klipt og sydd, og hadde et vondt arr etter første, gjorde at jeg mistet litt kontakten med underlivet, og at jeg derfor føltes videre under sex. Nå er jeg snart 24 uker på vei med nr tre, og håper på en uproblematisk vaginal fødsel. Lykke til

Hatt to traumatiske fødsler. En setefødsel som holdt på å gå helt galt og ble klippet mye og haste ks med nr 2 som heller ikke gikk helt greit. Nr 3 var en drømme fødsel. Fødte vaginalt og måtte ikke sy et eneste sting etterpå. Underlivet kjentes utrolig nok helt normalt ut dagen etter fødsel.

Jeg hadde en langvarig fødsel og pressefase som endte med klipp og vakuum pga dårlig fosterlyd/oksygenmangel, så det samme som deg. Og jeg synes det var stor bedring etter 2 uker, selv om det tok 4 uker før det ikke gjorde vondt. Kan hverken se eller kjenne der klippet var nå (2,5 år siden) , og det har ikke endret eller påvirket på noen måte ellers :)
Så selv med klipp og sying kan ting gå tilbake til normalen rimelig raskt :)
Anbefaler alltid å gå til en gynekolog om noe ikke kjennes bra ut i etterkant av fødsel.

Back
Topp