Keisersnitt eller vaginal

Sola989

Betatt av forumet
Noen som skal ha planlagt ks? I såfall hvorfor? Til dere som har fødet før, gikk fødselen som planlagt? Noen som opplevde haste ks? Hvorfor i såfall? :)

Jeg har ikke planlagt å ha ks, men leggene har nevnt noe om at det kan bli nødvendig vist ho blir for stor. Håper hvertfall ikke på ks

Fødte vanlig sist og satser på å gjøre det igjen. Jeg hadde ikke planlagt så mye sist, hadde bare gjort meg noen tanker om smertelindring. Hadde en kort, intens, fantastisk fødsel sist og håper på en repetisjon, men med kortere pressriefase ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hatt to hastekeisersnitt, så det blir keisersnitt denne gangen også men får ikke dato enda, de tar det som det kommer.. Så vet ikke når fødselen skal skje fordi om jeg skal ha ks. Første hastekeisersnitt ble gjort fordi de trodde de kunne redde barnet i uke 23 andre gangen trodde de at jeg skull revne pga feilaktig keisersnitt første gang, så etter 10 timer med rier uten pause så ble det hastekeisersnitt .

Skal ha planlagt KS pga hvordan forrige fødsel endte.
Han kom seg ikke ned i bekkenet og jeg lå noen timer med pressrier uten at han kom lengre ned. Så etter noen og 40 timer med rier endte det med KS.
Denne gangen blir det KS etter eget ønske. De vil jeg helst skal prøve å føde vanlig da de sier sjansene er store for at alt går mye fortere denne gangen siden jeg nesten har føda før osv.. Men jeg vil helst ikke at det skal ende som sist så derfor fikk jeg planlagt KS denne gangen :)
Og har også fått datoen :D IIIIh..

Skal ha planlagt KS pga hvordan forrige fødsel endte.
Han kom seg ikke ned i bekkenet og jeg lå noen timer med pressrier uten at han kom lengre ned. Så etter noen og 40 timer med rier endte det med KS.
Denne gangen blir det KS etter eget ønske. De vil jeg helst skal prøve å føde vanlig da de sier sjansene er store for at alt går mye fortere denne gangen siden jeg nesten har føda før osv.. Men jeg vil helst ikke at det skal ende som sist så derfor fikk jeg planlagt KS denne gangen :)
Og har også fått datoen :D IIIIh..
Må være spennende å vite akkurat npr du skal bli mamma :) selv om det selvfølgelig er veldig spennende å gå og vente også :)

Jeg tenker også å føde normalt som sist. Slitsom førstefødsel, men tenker likevel at vaginal fødsel nok er det beste med tanke på mulige komplikasjoner under og etter. Håper bare ting forløper seg litt raskere denne gang.

Fødte vanlig sist og satser på å gjøre det igjen. Jeg hadde ikke planlagt så mye sist, hadde bare gjort meg noen tanker om smertelindring. Hadde en kort, intens, fantastisk fødsel sist og håper på en repetisjon, men med kortere pressriefase ;)

Signerer Snufla her, gitt :D

Normal fødsel forrige gang, men de stod klar med ks-team, og hun ble røsket ut med kopp rett etter full åpning. De stresset fordi pulsen hennes sank under riene, og trodde kanskje hun hadde navlestreng rundt halsen. Alt var normalt da. Er spent på hva som skjer denne gang, siden jeg gikk "glipp" av utdrivelsesfasen forrige gang :p

Fødte vaginalt sist, men ikke noen normal fødsel. Jeg ble bedøvet ned fra livet og ned, og Mina ble tatt med tang. Jeg hadde sv.forgiftning.

Satser alt jeg har på å få en grei fødsel denne gang, og ikke en så dramatisk og kritisk en.

Fødte vanlig sist og akter å gjøre det samme denne gangen. Ingen får lov til å kutte i meg :p

Det går vel ikke akkurat ann å planlegge en vanlig fødsel. Man kan gjøre seg noen tanker om hva man ønsker men man vet jo uansett ikke hvordan det blir.

Sist hadde jeg en rask og lett fødsel. Kan godt bli det nå også, bare det ikke blir gående søt for mye raskere enn sist.

Har ønske om planlagt keisersnitt. Venter 1. Baby! Får vite om jeg får det eller ikke den 3.april! Gruer meg!! Håper det går igjennom..

Satser på vaginal, gikk så greit sist så :)
Jeg blir så glad når jeg leser sånn her :) "det gikk så greit sist så " det gjør at jeg ikke gruer meg :)

Har fått begge mine vaginalt, og håper det blir det denne gangen og - håper for alt i verden jeg slipper ks..

Jeg blir så glad når jeg leser sånn her :) "det gikk så greit sist så " det gjør at jeg ikke gruer meg :)
Kan faktisk helt ærlig si at det ikke var så ille som jeg hadde sett for meg! Jeg lå forresten sidelengs og fødte til og med :p

Hadde akutt ks sist pga store blødninger og foreliggende morkake. Mistet nesten 2liter blod, og var masse drama med bedøvelse som ikke virket. (Samme situasjon som dama i nyhetene for litt siden...) denne gangen er visst alt normalt og jeg gleder meg til å føde på vanlig måte, forhåpentligvis uten smertelindring,selvom alt gikk etter forholdene bra og jeg var raskt på bena sist. Men duverden, det ett par dager før jeg skjønte at jeg hadde blitt mamma og følte meg VELDIG snytt for en fødsels opplevelse. .. så jeg gleder meg bare nå jeg; )

Hadde akutt ks sist pga store blødninger og foreliggende morkake. Mistet nesten 2liter blod, og var masse drama med bedøvelse som ikke virket. (Samme situasjon som dama i nyhetene for litt siden...) denne gangen er visst alt normalt og jeg gleder meg til å føde på vanlig måte, forhåpentligvis uten smertelindring,selvom alt gikk etter forholdene bra og jeg var raskt på bena sist. Men duverden, det ett par dager før jeg skjønte at jeg hadde blitt mamma og følte meg VELDIG snytt for en fødsels opplevelse. .. så jeg gleder meg bare nå jeg; )
Då skjønner eg godt at du gleder deg:) kjipt å bli snytt for fødsels opplevelsen, for det er bare hærlig (vertfall for meg)

Håper det blir bra. Ble liggende i narkoserus nesten ett døgn og husker ingen ting fra første døgnet. Fikk holde junior, men skjønte ikke stort har jeg blitt fortalt:( takler smerte bra så håper jeg får hele opplevelsen;) men jeg er jo særdeles utålmodig da... kommer til å hate ventetiden og stadig lure på hva jeg skal kjenne etter....;)

Back
Topp