Keisersnitt eller vaginal fødsel? (dere som har opplevd begge deler)

kan ikke sammenlignes.. med ks hadde jeg vondt i magen, vaginal fødsel hadde jeg vondt andre plasser[8D] om du tenker etter på ja... men kom meg fortere etter ks en vaginalt...

ORIGINAL: Zera

kan ikke sammenlignes.. med ks hadde jeg vondt i magen, vaginal fødsel hadde jeg vondt andre plasser[8D] om du tenker etter på ja... men kom meg fortere etter ks en vaginalt...

Om det blir flere barn på meg så kommer jeg til å be til gud om at det blir ks da å....
Med ks var jeg oppe å klar dagen derpå. Med vaginal fødsel tok det maaaaange uker...

Jeg tenke egentlig på hele "prosessen"[8D]
Altså selve inngrepet på ks er jo ikke smertefullt i seg selv, men kan jo bli desto værre smerter etterpå iforhold til vaginal fødsel vel?

ORIGINAL: GirlWithBoy

Jeg tenke egentlig på hele "prosessen"[8D]
Altså selve inngrepet på ks er jo ikke smertefullt i seg selv, men kan jo bli desto værre smerter etterpå iforhold til vaginal fødsel vel?

Når bedøvelsen ikke funker så blir det smertefullt ja....[:-]

Jeg opplever det hele som at jeg ville ikke gått glipp av en vaginal fødsel for alt i verden. Det var en opplevelse som ikke kan sammenlignes med noe annet... opplever jeg da.. Den første fødselen min var keisersnitt, og den andre vaginal fødsel. Synes smertemessig at det var forferdelig vondt å føde ja, men jeg vil heller det neste gang enn keisersnittet. Jeg hadde ingen komplikasjoner med noen av dem, utenom at jeg måtte klippes da jeg fødte. Og det var heller ikke ille. Så tror det hele er sinnsykt individuelt.

Jeg var mer oppegående da jeg fødte vaginalt enn med keisersnittet de første dagene, men det tok lenger tid før det ble bra der nede enn på magen. Jeg skal iallefall føde normalt neste gang også, hvis det ikke skjer noe uforutsett, men fordelen er da at jeg er ikke redd for keisersnitt heller, for synes det også er greit [;)]

ORIGINAL: *mumfie*

Har bare født vaginalt, og vil vel tro du er kjappere opp å går igjen etter en vaginal fødsel.

jeg følte meg mye bedre kjappere når jeg tok ks en ved vaginalt...

Kan absolutt ikke sammenlignes! Men skal jeg ha en til, blir det ks uten tvil. Smertene etter ks var jo ikke en promille av de smertene jeg hadde under fødsel[:)]

Hadde ikke annen smertestillende enn paracet etter ks. Siden jeg ikke tåler morfin preparater så ba jeg om å ikke få det. Så hadde spinalbedøvelse å ingenting annet. Spiste paracet 3 ganger om dagen i noen dager etterpå. Oppe å gikk under ett døgn etter ks å var hjemme etter 3 dager. Tipp topp form.
Den vaginale fødslen var grusom fra start til slutt. Å i flere uker etterpå. Var ikke menneske,blødde som en gris (blødde minimalt etter ks),ødelagt i hele understellet å muskler...Nei angst for vagnial fødsel her i gården....

vet ikke om det går ann å sammenligne.
alle fødsler er forskjellige og noen er mer vonde enn andre (både åpningsrier, pressrier, etterrier, eventuellt revning/klipping og groing osv...
alle ks er forskjellig også mtp snitt, hva slags sting/stifting, groing, betennelser, blodposer osv andre ting...

de som får planlagt ks har som regel en medisinsk grunn - og da har de antageligvis en fæl fødsel på minnet.
planlagt ks er bedre enn akutt ks. Og de som har hatt fæl opplevelse med akutt ks har kanskje fine fødselsminner i kontrast.
Så tror ikke du får noe fasitsvar på hva som er vondest.[8D]

Ja dette er nok uansett VELDIG individuellt ja. Og slik er det vel egentlig med alt. Alle har jo forskjellig smerteterskel også kan man si[8D]

følger med her.. har helt panikk for å føde vaginalt igjen! blir det en unge til blir det garantert ks altså..

Fødsel!!!! Ved KS så hadde jeg jo ikke en ri. Dessuten hadde jeg sterke smerter i mange uker etter vaginal fødsel pga ruptur. Etter KS hadde jeg ikke smerter i det hele tatt. Trengte ikke morfin en gang. Tok noen Paracet de første tre dagene.

Jeg har hatt en igangsatt fødsel
en fødsel som kom i gang av seg selv
og
2 keisersnitt

Ks kan jeg gjøre igjen NÅ, det gjør jeg ikke med en fødsel!
Har vært i kjempeform etter snittet, og måtte mase meg opp på avdelingen etter å ha lagt på oppvåkninga i 30 min (hvor jeg lå og leste blad fordi jeg kjeda meg sånn  [8D] )
Var fullt oppegående etter begge ks'ene etter 4 timer...
Og var så sinna fordi jeg hele tiden fikk beskjed om å legge meg igjen. De sa jeg ville gå på en kjempesmell i henhold til formen...
men smellen så jeg aldri!

Back
Topp