Kebab

rosenjenta

Glad i forumet
Hei!

Spiser dere kebab? Jeg syns det er godt en sjelden gang, men er det kanskje ikke så lurt? Kjøttet ber jeg om å få godt stekt!

Jeg har ikke tenkt så nøye på hva jeg spiser. Jeg spiser det jeg har lyst på. Hvis jeg vet det er veldig dårlig for barnet, spiser jeg heller litt mindre.

Har spist det et par ganger. Har ikke hørt at det er noe farlig iallefall, så du kan nok sikkert trygt spise det vil jeg tro! [:)]

Kebab kommer jeg til å unngå 100 % ! ! ! man vet aldri hva de gærningene stapper inni der... [8|] , ikke vet man hvor kjøttet kommer fra heller.

ORIGINAL: Miluna

Kebab kommer jeg til å unngå 100 % ! ! ! man vet aldri hva de gærningene stapper inni der... [8|] , ikke vet man hvor kjøttet kommer fra heller.

Skal man tenke sånn kan man snart ikke spise noen ting! Lest mange lister med hva man bør unngå, men aldri lest noe om kebab.. Det viktigste er vel å bruke sunn fornuft.

I know enig med deg, derfor jeg skrev det jeg gjorde. var noe ironisk. liker ikke kebab i utgangspunktet så kommer til å holde meg unna [:D] men jeg tror jeg ville bedt om å få det godt stekt i alle fall. synes det er så mange som overdriver med alt- kanke spise ditten og datten, slapp av lissom, går bra! [:)] jepp nå er jeg kverrulerende og ekkel, er bare sånn i humøret i dag, takk for meg, ha en fin søndag

tror du kan spise det..de steker jo kjøttet godt gjør de ikke?
Du kan jo be om å få det ekstra godt stekt da[:)]

Husk at det store stykket med kjøtt som man skjærer av for å bruke i kebaben er i utgangspunktet helt rått mens det ytterste laget stekes etterhvert som folk bestiller kebab. Dvs at innover i kjøttklumpen er kjøttet rått og jeg vil tro det tar et par dager før folka på kebabsjappa rekker å bruke opp en sånn svær klump med kjøtt. Jeg syns derfor at kebab er uhygenisk pga måten det lages på. Jeg har ikke spist det som gravid men syns ellers det smaker godt, spesielt etter en kveld på byen[;)]
Jeg vet ikke helt hvor nøye vi skal være med det vi spiser som gravide. Vi tåler jo ganske mye og jeg har forsåvidt aldri blitt syk av å spise en kebab.

Tror ikke man skal være helt på tuppa lissom, spis og vær glad! [;)] Men noen forhåndsregler bør man kanskje ta...? Og hvor kjipt er det når man ser "kebab-mannen" lesse ut kjøttetfra baksetet av sin opel... vet jo ikke hvor lenge den har ligget der, eller hvor den kommer fra [:-] Men, hey....detta gjelder jo ikke alle da.

Jeg spiser kebab - senest i dag. Spurte da om kjøttet var godt stekt - det er biffkjøtt, ikke sånn fra rull. Det skulle være skikkelig stekt - ikke mulig å få det bedre stekt sa han.... Er så utrolig godt! Som dere andre sier, om man skal være 100% sikker, får man bare lage all mat fra bunnen hjemme, hver dag. Har ikke tenkt å bli hysterisk!!!

digger kebab og spiser det ofte.. jeg handler hos noen norske folk da så stoler på at de gjør dette skikkelig ved siden av kjøttkakelaginga si.. er slik lokalt gatekjøkken her på revetal.. men verdens beste kebab!! [:)]

Back
Topp