Kebab i pita! (Tips?)

Spire90

Gift med forumet
jentene i juni13
Jeg har i mitt liv spist 2 forskjellige kebaber. Og begge har vært i pita.
Den ene er så utrolig god med kjøtt, salat, rødløk, dressing, hjemmelaget pitabrød osv.

Så jeg fikk fryktelig lyst på en sånn en, men jeg har lyst til å prøve og lage selv! Men med storfe, da (ytrefilet), ikke lam. Smaken blir vel litt annerledes, men det er det kjøttet jeg har ;)

Jeg tenkte å kjøpe:
Salat
Kebabdressing
Cayennepepper
Rødløk
Pitabrød til kebab (gidder ikke lage denne gang :P )
Kebabkrydder til kjøttet

Hvordan blir dette tror dere? Noen kebabtips?
Noe annet man må ha i?

Jeg ville nok laget dressing selv (hvitløks dressing) for jeg syns det er best.
Ellers høres det bra ut :-)
Kan jo ta på agurk, mais og tomat vis du vil :-)

Når jeg jobbet på en kebab sjappe elsket jeg å lage biff kebab og ha litt ost oppå ;)

Jeg tåler dessverre ikke hvitløk :(

Mais tenkte jeg å bruke, har noe stående :) ! Kanskje ost er godt ja ;)
Mulig det blir litt tomat også oppå. Nam nam, takk for tips!

Fikk lyst på skikkelig kebab no....
Det høres kjempe godt ut:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Forresten så er ananas også godt i kebab sammen med paprika :-)

Kebab er noe jeg kun spiser ute. Det er noe med sjarmen, egentlig, og jeg liker ikke lage det hjemme. Mannen min synes derimot det er helt ok å lage hjemme uten problemer, og vi bruker lam da, kutter en liten lammesteik i veldig veldig tynne skiver, og marinerer i litt olje, chili, cumin, salt, pepper og litt til.

Då sniker eg inn og lurer på ka Dåke bruker som kebab krydder?:p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Vi kjøpte sånn pakke med ferdigkrydret kebabkjøtt. Også den kebabdressingen, svart flaske som sto i kjøla, hot type.. fytti, den var god!

Takk for alle tips!

Jeg lagde kebab i går. Kjæresten fikk ikke tak i kebabkrydder.. da ble det liv i heimen og frustrasjon, haha.

Men jeg ordna! Og det smakte fortreffelig!

Jeg skar opp ytrefilet av storfe i 50mmtynne (på det meste, gjerne tynnere), ca 2-3 cm store firkanter.
Og jeg hadde jo ikke kebabkrydder, så brukte biffkrydder og blandet inn cayennepepper.
Blandet det med olje og lagde en slags marinade som jeg lot kjøttet ligge i i endel timer, så det ble marinert godt.

Stekte det, og så hadde vi kjøpt kebabbrød, så ble rullekebab med storfestrimler, kebabdressing, salat og mais.
Mmm, samboeren min sa det var noe av det beste kjøttet han hadde smakt. Og det var kjempegodt.
Helt klart noe som skal gjentas!

Men er det noe godt med karbonade i kebab da? Er ikke kjempefan av karbonader fra før av :P

Back
Topp