Kaving under amming

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Gutten på 5 måneder har i ca en måneds tid kavet mye med brystet. Han spenner fra med hendene mens han dier. Om han ikke mister brystet, noe han altså gjør noen ganger, så skriker han mens han vrir hodet bort fra brystet. Da skriker han fram til han får brystet igjen. Ikke alle måltider blir sånn, men de fleste.
Ammemåltidene blir det veldig kluss med da og jeg føler ikke at han får nok i seg. Sist veiing hadde han lagt litt lite på seg, så da begynte jeg med grøt.

Det hjelper ikke å bytte stilling eller å amme i et mørkt rom.
Jeg har hørt at dette kan være litt typisk for alderen, men er det noe jeg kan gjøre for å snu det?

Sånn er det litt her også... Masse tull... Det har til en viss grad hjulpet å amme liggende her da, så jeg går inn på gjesterommet og legger oss i senga der når det skal spises :)

Her du prøvd å amme mens du går?

Ikke som et forsøk på å få han rolig, nei. Det kan jeg jo prøve. :) Har måttet gjort det av og til, men det har vært på grunn av storesøstra og da har han blitt distrahert av hva vi holder på med. ;)

Ikke som et forsøk på å få han rolig, nei. Det kan jeg jo prøve. :) Har måttet gjort det av og til, men det har vært på grunn av storesøstra og da har han blitt distrahert av hva vi holder på med. ;)
Lykke til. Husker dr var slitsomt den perioden der :)

Ikke dumt forslag. Husker jeg måtte gjøre det en periode. Da var det noen her inne som sa jeg aldri måtte venne baby til det.... Men her gikk det fint i en overgang å så roet hun seg etterhvert ;)

Ikke dumt forslag. Husker jeg måtte gjøre det en periode. Da var det noen her inne som sa jeg aldri måtte venne baby til det.... Men her gikk det fint i en overgang å så roet hun seg etterhvert ;)

Folk er så redde for å skulle gjøre ting som kan venne babyen til en uvane, meg inkludert med første, men denne gangen er jeg ikke like bekymret heldigvis. ;) Det viktigste er jo at babyen har det bra, og eventuelle uvaner kan alltids avvennes. ;)
Håper dette hjelper. :)

Folk er så redde for å skulle gjøre ting som kan venne babyen til en uvane, meg inkludert med første, men denne gangen er jeg ikke like bekymret heldigvis. ;) Det viktigste er jo at babyen har det bra, og eventuelle uvaner kan alltids avvennes. ;)
Håper dette hjelper. :)

Redd for det samme da lille sov på brystet mitt første mnd.... Tar ho nå gjerne opp i senga vår på natta... Orker ikke styre for mye på natta :P

Lykke til videre ;)

Back
Topp