Kaving på natt.

Mittmirakel

Blir kjent med forumet
Har noen erfaring, tips eller ideer på hva som skyldes at baby kaver veldig på natt!?
Baby er nå 9.5 uke. Sover rolig frem til mellom kl 03 og 5.30. Ammer da, raper og sovner igjen. Våkner da etter 5-10 minutter og han kaver noe voldsomt. Noen ganger kaver han i søvne mens andre ganger våkner han av det selv. Prøvd å gi smokk, rape mer, skifte bleie, eller legge han i sengen med meg. (Sover i bedsidecrib ved siden av meg). Av å til hjelper det å legge en hånd på magen hans, eller at han får holde meg i hånda, men jeg klarer ikke ligge slik hele natten..jeg klarer heller ikke sove når han ligger å kaver, Selv om han selv sover. begynner å bli ganske sliten av å ikke sove etter kl 4 om natta, og mottar gjerne tips! :)

Vi slet med akkurat det samme, var utrolig slitsomt :dead: Jeg fant én ting som fungerte, det var å legge ham på magen. Så det var ikke noen god løsning, for jeg ville jo gjerne sove selv også, haha.

Det skal sies at han er 12 uker nå, og det har gått over :D

Vi slet med akkurat det samme, var utrolig slitsomt :dead: Jeg fant én ting som fungerte, det var å legge ham på magen. Så det var ikke noen god løsning, for jeg ville jo gjerne sove selv også, haha.

Det skal sies at han er 12 uker nå, og det har gått over :D

da er det håp om at det kanskje gir seg etterhvert da :) når jeg tenker meg om kan det jo ha sammenheng med utviklingssprang kanskje:confused005

Min var likedan, han er 11 uker gammel, og det har blitt mye bedre nå, men han kan fortsatt kaste hodet fra side til side i søvne noen netter. Fungerer som regel å legge en hånd på magen hans, eller ta ham opp og bysse litt.

Det skjer ofte her også. Er som regel en promp eller bæsj hun strever med. Setter henne opp i litt framoverbøyd sittestilling, eller legger henne på magen, i noen minutter. Da løsner det som regel... Får ny bleie hvis det er behov for det, og ammes i søvn igjen.

Min er også sånn (9,5 uke) hele natten, men spesielt fra rundt 02-tiden. Han kaver fryktelig mye når han er våken også, fekter masse med armer og ben uten at det nødvendigvis er luft :rolleyes:

Min kavde også mye på natt, er nå snart 13 uker og det har gitt seg. Min kavde alltid mye når jeg la han tilbake i bedside criben etter nattens 1. amming, så jeg har han ved siden av meg i sengen etter den og nå husker jeg ikke sist han kavde på natt.

Min er 9 uker og har kavet sånn siden han var ca 4 uker tror jeg. Hos oss er det alltid fra 04 ca og varer til 06-07. Veldig slitsomt.. han ligger og sparker meg i magen for det blir vræl om han ikke har noe å sparke mot, hehe. Men heldigvis har jeg kun han å tenke på, og han kan sovne igjen frem til 09-10. Tenkt hele veien at det er promp, men vet jo ikke sikkert... han svelger noen ganger mye luft ved amming, men det virker ikke å være noen sammenheng mellom hvor mye luft han har svelget kvelden før og hvordan natten blir. Uansett godt å se at det gir seg etterhvert :-)

Min var likedan, han er 11 uker gammel, og det har blitt mye bedre nå, men han kan fortsatt kaste hodet fra side til side i søvne noen netter. Fungerer som regel å legge en hånd på magen hans, eller ta ham opp og bysse litt.
Dette med kasting på hodet skjer her og. Smokk eller pupp er kuren hos oss :)

Her kan det også bli litt kasting på hodet, både dag og natt. Da er det som regel et rap langt nedi der som trenger masse jobb for å komme ut. Eller så blir det en promp og da blir det kaving. Har heldigvis lært meg å sove gjennom det, og våkner først når det blir skikkelig ille/baby skal ha pupp. Imorges var det så mye luft at han vrælte masse da han våkna. Heldigvis hadde pappaen god tid og var allerede våken og opplagt for den slags. (baby var sikkert også sliten etter å ha vært så mye våken dagen før, har begynt å oppdage verden)

Tusen takk for alle svar:) Da skjønner jeg at det er forhåndsvis vanlig, og muligens vil roe seg etterhvert :D

Back
Topp