Kaving med ammingen

Småtten

Flørter med forumet
Lillegutt er blitt fire uker nå, og ammingen går veldig fint det meste av tiden. Men inn i mellom kan jeg kave litt når jeg skal legge ham til. Dette er særlig når han er litt urolig og utålmodig, når brystet mitt er litt sprengt eller noen ganger når det er midt på natten og jeg ammer i sengen som egentlig ikke er noe god å sitte i. Da må jeg gjerne legge ham til mange ganger og bytte litt stilling før jeg får det til. Når jeg holder på sånn føler jeg at jeg herjer og knøvler sånn med ham. Prøver jo å ta det rolig, og er nøye med å støtte nakke og rumpe, men føler likevel at jeg styrer mye med ham. Føler jo at han er så skjør og liten. Noen andre som føler det sånn noen ganger?

Jepp, vet godt hva du mener! Sånn er det her. Jeg jobber med å venne han av ammeskjold og noen ganger går det helt supert mens andre ganger knoter vi sånn du beskriver. Tror det skal gå greit med mini så lenge ikke hver ammestund blir sånn. Er jo viktig at amming assosieres med noe fint, ikke stress og mas, det er viktig for både melkeproduksjonen og for mor og barn. Men så lenge man ikke er hardhendt med de små tror jeg det skal gå fint med litt knoting innimellom altså ;)

Hvis du er sprengt er det vanskelig for lille å få grep, fordi brystknoppen er så hard. Da kan det lønne seg å massere litt og håndmelke ut det værste :-) Kan også være melken din kommer for fort når du er sprengt og han får for mye på begynnelsen og blir stresset av det?

Fint å høre at andre også har det sånn av og til. Syns vi har gode ammestunder for det aller meste og mini virker å kose seg veldig, så det er jeg glad for. Jeg tenker også at det er veldig viktig.

Ja, melken min kommer nok ganske fort vet jeg. Det er godt trykk, for å si det sånn. Han trenger noen ganger pauser inn i mellom, og noen ganger må han hoste fordi han får det i halsen. Jeg sliter også litt med lekkasje på det ene brystet, så det kan gjerne fortsette å renne når han kobler seg av i disse pausene, så det kan være litt slitsomt. Da må jeg passe på så ikke han og meg blir kliss våte. Men jeg føler både dette og melkesprengen blir bedre for hver dag, så jeg krysser fingrene for at det går seg til. Tror bare puppene mine trenger litt tid på å justere seg :P

Jeg har samme problemet. Trist at ammestunden blir utrivelig. Problemet er størst på morgenen/formiddagen. Tenkte prøve ut metoden beskrevet på ammehjelpen for overproduksjon i morgen for p se om det blir bedre. Til nå har jeg bare pumpa ut litt akkurat før amming for å redusere trykket for mini, men det øker jo produksjonen på sikt..

Jeg har samme problemet. Trist at ammestunden blir utrivelig. Problemet er størst på morgenen/formiddagen. Tenkte prøve ut metoden beskrevet på ammehjelpen for overproduksjon i morgen for p se om det blir bedre. Til nå har jeg bare pumpa ut litt akkurat før amming for å redusere trykket for mini, men det øker jo produksjonen på sikt..
All ære til den teknikken! Det hjalp veldig her :-) Nå må jeg bare hekte henne av og la det første sprute av seg også fungerer det fint videre :-) Håper det funker for deg også.

All ære til den teknikken! Det hjalp veldig her :-) Nå må jeg bare hekte henne av og la det første sprute av seg også fungerer det fint videre :-) Håper det funker for deg også.

Så bra! :-) jeg er veldig spent. Spesielt på hvordan han reagerer når han skal spise på tomme bryster etter pumping. Han har jo blitt godt vant ;) intervallammer du fortsatt? Gir du av ett eller to bryst? Her har det i en lang stund nå holdt med ett.

Så bra! :-) jeg er veldig spent. Spesielt på hvordan han reagerer når han skal spise på tomme bryster etter pumping. Han har jo blitt godt vant ;) intervallammer du fortsatt? Gir du av ett eller to bryst? Her har det i en lang stund nå holdt med ett.
Jeg ble så overrasket når hun skulle amme fra tomme bryst, for selv om de kjentes tomme for meg koste hun seg verre og fikk ut en hel del:-)

Før holdt det alltid med ett bryst, men nå hender det hun vil ha to om hun f.eks har sovet lenge. Så tydelig at produksjonen har samkjørt seg bedre med henne :-)

Første dagen i dag jeg ammer som vanlig med annethvert bryst :-) Har fremdeles godt med melk og utdrivningsreflexen er like vill, men opplever ikke spreng så ofte :-)

Jeg ble så overrasket når hun skulle amme fra tomme bryst, for selv om de kjentes tomme for meg koste hun seg verre og fikk ut en hel del:-)

Før holdt det alltid med ett bryst, men nå hender det hun vil ha to om hun f.eks har sovet lenge. Så tydelig at produksjonen har samkjørt seg bedre med henne :-)

Første dagen i dag jeg ammer som vanlig med annethvert bryst :-) Har fremdeles godt med melk og utdrivningsreflexen er like vill, men opplever ikke spreng så ofte :-)

Vurderer å teste den metoden selv! Men det er ikke fordi hun kaver eller har vondt i magen, men fordi hun vil ha mat hver time. Blir vel aldri ferdig/helt mett. Jeg har fått låne en brystpumpe, litt usikker på hva jeg skal gjøre med det ene brystet mens det andre pumpes. ;p

Back
Topp