kattunger

squisa

Elsker forumet
noen som vil ha en av oss...

vi er to kjempe nydelige hannkatter [:D] holder til i askim, østfold

ÅÅÅÅ herreguuud så søte!!!!
Men jeg kan dessverre ikke,har en fra før[&:]

dytt[:D]

så nusselige! hvor i landet bor du da??

ORIGINAL: Agrestic

Hvor gamle er de nurka der da? Så skjønne da

7 uker, leverings klare om ca en uke.... 8 uker på torsdagen

ORIGINAL: tinatutt

så nusselige! hvor i landet bor du da??

bor i askim

da er det litt langt for meg å komme å hente, ellers skulle jeg gjerne ha tatt imot en. vi har snakka om å få pusekatt lenge nå[:)]

ORIGINAL: squisa

En bør vente til de er 12 uker.[;)]

åå så nydelige!! Men ha dem hos dem hos mamma sin til de er 10-12 uker de skal enda få litt oppdragelse fra mora[;)]

ORIGINAL: Cillepille

åå så nydelige!! Men ha dem hos dem hos mamma sin til de er 10-12 uker de skal enda få litt oppdragelse fra mora[;)]

snakket med dyrlegen om det siden folk sier så mye forskjellig og hu sa det gikk helt fint å levere dem når de er 8 uker....

Ja, jeg vil, men det er for langt vekke [&o] Gud så NYDELIGE!!!

ORIGINAL: Cillepille

snakket med dyrlegen om det siden folk sier så mye forskjellig og hu sa det gikk helt fint å levere dem når de er 8 uker....

Dessverre er det en del dyrleger som ikke er helt oppdaterte, og ikke så rart når de fremdeles underviser på veterinærskolen om at det er greit med 8 uker. De fleste dyrleger har null peil og gidder ikke bry seg så mye om katter, fordi det er mest hunder det gjelder.

ORIGINAL: Mesaana

En bør vente til de er 12 uker.[;)]

8 uker gjelder hunder og heldigvis begynner folk å bli litt mere oppdaterte angående det. Dessverre er det fortsatt mange dyrleger som er "utgått på dato" så jeg skjønner at du kan bli forvirret når en dyrlege sier det, men les her(side 6) http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00009/Katt-brosjyre_klikk_h_9866a.pdf

Finn.no har sluttet å tillate annonser der kattunger blir gitt bort for tidlig. Det finnes fortsatt noen ute på nettet men rapporterer man de så blir de borte.

Så nuttelige.. skal hente en i midten av sept, så da tror jeg d holder med de to jeg har[;)]

De skal helst være 12 uker ved levering... [8|]
Og da oppfordrer jeg de som skal ha katt til ikke å hente før heller.
Dere har mye mer igjen for det om dere venter. Kattungene skal nemlig lære litt av mor før de sendes ut i den vide store verden.
Renslighet f.eks

ORIGINAL: Bens mamma

De skal helst være 12 uker ved levering... [8|]
Og da oppfordrer jeg de som skal ha katt til ikke å hente før heller.
Dere har mye mer igjen for det om dere venter. Kattungene skal nemlig lære litt av mor før de sendes ut i den vide store verden.
Renslighet f.eks

Nå er som regel de fleste kattunger blitt renslige lenge før de er 12 uker så det argumentet kommer du nok ikke så langt med [;)]
Det virker som folk nesten ikke klarer å vente med å hive ut kattungene til de første og beste med en gang katta har tissa selv i kassa og spist selv. En katt skal være psykisk klar for å dra fra mor også. De siste ukene lærer den mye om rett og slett bare det å være en katt, hvordan oppføre seg rundt andre katter, bli trygg på seg selv og andre. Når alle tror at kattemor begynner å bli lei av ungen fordi de slåss litt så er dette starten på avvenninga og de lærer ungene hvor "grensen går".

Back
Topp