Kattespørsmål

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Vi har en innekatt som er ca 14 år. Han har aldri tisset utenfor kassen sin før. Den siste uken så har han tisset flere steder rundt om i huset. Det er ikke noen "forandringer" her, og kassen er rein og fin.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Kan han være syk på en eller annen måte? Han virker helt frisk, spiser og drikker som normalt. Er heller ingenting annet som tilsier at det skal være noe gale.....

Noen som har vært borti det samme eller har noen lure tips og triks

ORIGINAL: nussnøff

Vi har en innekatt som er ca 14 år. Han har aldri tisset utenfor kassen sin før. Den siste uken så har han tisset flere steder rundt om i huset. Det er ikke noen "forandringer" her, og kassen er rein og fin.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Kan han være syk på en eller annen måte? Han virker helt frisk, spiser og drikker som normalt. Er heller ingenting annet som tilsier at det skal være noe gale.....

Noen som har vært borti det samme eller har noen lure tips og triks

vi hadde ei kjette som begynte sånn, (men hun var ikke inne-katt da..) hun bare forsvant en dag, antagelig vis for å gjemme seg bort når det nærmer seg slutten..

ville nok hørt med dyrlegen i hvertfall...

Jeg hadde en katt da jeg var mindre inne katt:) plutselig så begynte han å tisse rundt forbi , foreldrene mine tok han me til dyrlegen å viste seg at han hadde kreft i urinblæren så de anbefalte å sette sprøyten på han for han ble pint å hadde d vondt :( så hadde jeg vært deg så ville jeg tatt han med til dyrlegen :D krysser fingrene for at det går bra :)

Som alle de andre kloke hodene her sier, så bør du ta katten med på en helsesjekk og forklare problemet.
Det har mest sannsynlig en årsak, som f.eks urinveisinfeksjon, urinstein, kreft eller andre sykdommer.

Back
Topp