Katter under terrassen? Hjelp!

Tjukkaaa

Forumet er livet
Jeg tror at en villkatt har fått bebisser under terrassen min. Har hørt ibland pitte små "mjau" komme derifra og i morges så jeg tjukkelabben gå ned under terrassen...

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så bekymret for dem... at de er kalde og ikke får mat og sånt. Men samtidig er jeg livredd katter (ble angrepet av villkatt i stallen når jeg var 18), så jegvil heller ikke havne i trøbbel hvis jeg begynner å gi dem mat og sånt...

Er det noen man kan varsle som kan hente dem eller skal de få lov å være der? Hadde dere brydd dere og hva hadde dere gjort?

er det ingen som eier katten? ingen naboer eller noe? katten øremerket/har halsbånd?
ta og kontakt de som tar av seg hjemløse dyr å sånn i kommunen, redd dyra eller noe
ordner seg nok [;)][:)]

ORIGINAL: Hanne Panne

er det ingen som eier katten? ingen naboer eller noe? katten øremerket/har halsbånd?
ta og kontakt de som tar av seg hjemløse dyr å sånn i kommunen, redd dyra eller noe
ordner seg nok [;)][:)]

Nei er tydeligvis en villkatt. Fikk faktisk høre når vi flyttet at det kryr av villkatter her - er blitt en plage for enkelte som bor her...
den ser ikke "eid" ut i det hele tatt. Stygg pels, feit og ikke et "kosemenneske"! intet halsbånd heller.

Ja jeg lurer på om ikke det hadde vært best. Å finne evt "hjemløse dyr hjelp" her[:)]. Får virkelig vondt av de små som ligger der under terrassen[&o]

De små er vel ikke skumle, men mamma'n hadde jeg nok ikke vært trygg på [8|]
Og enig med deg i at det er synd i de stakkars småpusene... Men visst det er et så stort problem generelt der omkring med villkatter, har dyrevern eller sånt noe kapasitet til å ta seg av det? [8|]

Har du prøvd Dyrebeskyttelsen? De drar ut og henter katter, vet jeg...

Back
Topp