Katter og løpetid

S@ra

Elsker forumet
Vi har en hunn og en hann- pus. Nå er det løpetid merker jeg [&:]

De er ikke interessert i hverandre på den måten, så det er ikke stress.
Men jeg tør ikke å slippe ut hunn-pusen, da blir hun med unger
og det må vi unngå! Men hvor lenge varer det ca? Noen som vet? [8|]

Den løpetida kan vel varier noe tror jeg..... Lurt og holde de inne da, eller hu[&:][:D]

ORIGINAL: BaileysTøsa

Den løpetida kan vel varier noe tror jeg..... Lurt og holde de inne da, eller hu[&:][:D]

Jeg merker det nok når hun er ferdig med den.. [:)] Uendelig mas nå iallefall! Gnir seg
inntil sambo og er veeldig interessert i han da [8D]

ORIGINAL: S@ra

ORIGINAL: BaileysTøsa

Jeg merker det nok når hun er ferdig med den.. [:)] Uendelig mas nå iallefall! Gnir seg
inntil sambo og er veeldig interessert i han da [8D]

Uff ja, er slike tider jeg er gla jeg ikke har katter lengre, hade 2 hunnkatter før, mor og datter[:D] Og begge hadde da samtidig , den ene kåtere enn den andre[8D][:D]
Jeg marka veldig fort på mine at den tida var over....[:)]

på hund varer det jo noen uker, sikkert noe samme på kattene og.. hva med og gi pusen din p piller? elelr sterilisere henne?

ORIGINAL: soline

på hund varer det jo noen uker, sikkert noe samme på kattene og.. hva med og gi pusen din p piller? elelr sterilisere henne?

P-pilla kaster hun opp HVER gang, og skal sterilisere henne. Men har ikke hatt tid enda!

ORIGINAL: Aravis

Kastrer hannkatten og steriliser hunkatten, så slipper du å lage kattunger på alle andre katter rundt i bygda, OG du slipper kattunger selv. Sånn må man bare gjøre når man har katter.

Signerer denne!
ikke la noen av de gå ute før du har kasterte de og ha de adskilt.
Tenke på alle de stakkers kattungen som hannkatten din lager, det er ditt ansvar som katteeier å sørge for at ha ikke lager "løsunger". Veldig enkelt å tenke at han kan jo bare å ute for der slipper jeg ansvar for kattungeren - men utrolig uansvarlig!
Hunnkatten din kan ha løpetid alt fra noen dager til uker. På denne tiden, når d går mot vår, så kan katter ha løpetid med bare dager/uker mellomrom. Og at de ikke er interessert i hverandre nå vil ikke si at de ikke blir det. Du skal ikke være borte fra de lenge så har du pluteselig en drektig hunnkatt. Det går fort!

Ikke begynt på p-pille på hunnkatten midt i en løpetid! Har dårlig erfaring med det, hunn kan lett få livmorbetendelse. Det beste er å kastrere begge to så fort som mulig...

Back
Topp