Katter og gravide

Mesaana

Forumet er livet
Vi har akkurat fått oss en liten pus, enda vi viste at jeg som er gravid egntlig skal være litt forsiktig rundt katter.
Men vi tenkte at så lenge han renset kassa og jeg vasket henda ofte så skal det vel gå bra.

Så får vi besøk, også spør ei hva det er med gravide og kattunger, jeg svarte spøkefult at det var for og forberede oss på oppdragelse. Jeg prøver og lære pusungen at den skal oppføre seg og ikke dra mold utover stuegulvet, samboern min bare leker og skjemmer henne bort. Det skal bli morsomt når ungen kommer, jeg blir sure strenge mamma og pappa blir morsom og snill.

Er det flere som har skaffet seg katt eller alt hadde.
Tror der sjangsen er så stor for toxopalsettellerannet er der???

hei [:)]
når jeg først ble gravid så hadde vi 13 katter, 2 mødre og resten var kattungene dems..
men vi ga bort de fleste da... så nå har vi bare 3 igjen, og det har godt bra med meg, så lenge man ikke renser katte doen, og vasker oss på hendene etter vi har kosa med dem så går det greit.. Lykkevidre med katt ungen og den lille i magen [:D]

Heia!
Har ei katt selv som er rundet ett år. Skikkelig go`klump[:D] Har jo hørt dette med at gravide skal være forsiktig med katter osv, men har nå gått bra her hos oss.. Han er da for det meste ute, og gjør sitt fornødne dær, så vi slipper å skifte sand osv...
Nå som jeg er gravid er jeg blitt mere nøye på å vaske fingrene etter jeg har koset med puseguttn..spesielt hvis jeg skal lage no mat osv. Er mere nøye også med at jeg plutselig ikke sitter med en finger i munnen..full av kattehår og denslags.
Også sies det jo også at pusen kan bli sjalu når du har fått deg baby, så vær mere obs på hvor du har pusn din..at han plutselig ikke ligger oppi barnesenga osv...
Er jo koselig med en litn pus i hus...[:)]
Lykke til[;)]

Det kan bli et problem når samboern min slipper pusen inn på soverommet, enda jeg sier at det kan bli litt dumt når ungen kommer.Men han blir så bløthjertet når hun står ute og piper.

Har også verdens skønneste tigerpus, han kommer gjerne inn soveroms vinduet om natta han, skal ligge oppå mamma`n sin å kose..

Har vært å testa meg denna smitta, men jeg var heldigvis immun.. de finner de ut av en enkel blodprøve! Men pusen min har ikke kasse inne da, så slipper denna tømminga der! [;)]

Er dere bekymret, ta en prøve, litt greit å vite syns jeg! [:D]

Vi hadde hatt katt et halvt år før jeg ble gravid, men har hatt forholdsvis mye kontakt med katter før det og. Jeg har fortsatt og rense kassa etter jeg ble gravid (er vel bare to ganger siden han nesten aldri bruker den mer), men selvfølgelig vært veldig nøye med håndvask. Er sykepleier, og veit jo alt dette her med å vaske seg, men har ikke vært overhysterisk når det gjelder håndvask.
Er 11 + 2 nå, og har nå tatt toxoplasmose prøver. Legen min mente at jeg allerede var smitta siden vi har hatt pus så lenge, og siden det ikke er første gang jeg er borti en katt. Hu ba meg ta det helt med ro inntil noe annet er bevist. Trur nok du kan ta det med ro jeg, mange gravide med katt, og det går jo bra med de[:)] Kos deg med pusen du, og vask henda dine godt[:)] De er jo såååå nydelige når de er små...... Lykke til!

Tok en test i uke 8, jeg er ikke smittet, men jeg er heller ikke immun. Legen sa jeg skulle ta en test senere oxo.
Nå er det en stund til jeg skal til legen igjen. Skal til jordmor for første gang den 17. og skal dit dem neste gangene.
Men dem har leb der oxo, så jeg kan vel inn der og ta en prøve til?

Du får heilt sikkert ta prøve der, er vell helsestasjon i tillegg så de har vell lab vil jeg tro.. [:D]

Jepp, må vel på vekta og bli stukket i fingeren unaz om jeg går til lege eller jordmor.

Ja, ikke sant.. har fonne ut at en kommer ikke så langt me sprøyte skrekk når en er gravid.. hehe!! [:)]

Står alt bra til me deg Mesaana? [:D]

Går veldig bra med meg, har vært heldig til nå. Begynner og kjenne vekta nå, me d rygg plager og litt svimmel.
Kos av deg og spørre kosepus. De fleste venninene mine er litt sjalu så de er ikke så intr i og prate om meg og magen min.

Samboeren min reiser vekk neste uke, så jeg må nok ta kattedriten selv. Hun er bare 12 uker, så hun gjør fra seg alt inne enda.

På jo passe litt på veit du.. ikke så mange her inne fra ålesund.. [:D]
Har vært ganske heldig sjøl, men bynne å kjenne de godt no da..

Samboern min reise sikkert om ei uke han å.. veit ikkje kor lenge han bli borte engang.. han har egen fiskebåt å da må en vell bare ta de som de kommer.. MEN han har fått streng beskje om å komme heim igjen me engang nåkka e på gang.. slitsomt liv detta.. [:'(]

Jeg har faktisk funnet 10 stk fra sunnmøre. Har ikke pratet med så mange av dem da. Har bare skrevet dem ned når jeg såg det var noen fra sunnmøre.
Artig at det er flere av dem som skal ha i desember at med meg.

Skal si fra t jordmora at jeg vil ta flere tester, siden jeg har fått meg katt. Burde ikke være no problem for dem.

Så mange?? Har ikkje leita sånn.. når du har termin da?

Syns de er kjekt me fleire i område! Vi sitter vell som regel hver for oss å glaner på pc`n.. [:D]

Er du også fra sunnmøre lena83? [:D]

har termin 30 des, tror det var ei eller to til som oxo ha i desember.
Jeg går sikkert over tida, så det blir vel ikke før januar.

Ser muligheter for en liten barselgruppe kanskje. Alle trenger vel ikke og være født samme mnd

Har selv 12 des da.. [:D] Ja, hadde vært kjekt de da, blir jo ikkje akkurat store sprange fra des til jan da.. men en vet jo aldri når de skjer... Nina 23 skal vell også ha rundt 18 des tror e.. [:D]

kjenner ei som skal ha den 19, hun er ikke her inne da, men hun bor i ålesund.
Det kan vær kjekt og komme seg ut og vær sosial med andre mødre når en skal være hjemme et år. Kan fort bli lite og finne på på dag tid.

Selvfølgeli.. ikke bestandi venna skjønne alt.. kanskje lettere me nåkken i samme situasjon å skravle me... [:D]

Åh for dem som ikkje har den bedre hall del heime kvar dag.. kan de jo være bra støtte da.. [:D]

Back
Topp