Katter og baby:)

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Vi har to katter, rimelig kosesyke og selskapssyke. Den ene sover ved føttene våre hver kveld, mens den andre er i stuen og kommer når vekkerklokka ringer for 30 sekunders kos. Når døren til soverommet er lukket, blir de helt bananas begge to, og skraper villmann på døren LENGE, helt til noen åpner den. Soverommet virker derimot ikke så interessant hvis døren er åpen! (Logisk?)

MEN:
Rommet babyen får har lenge vært lukket igjen, og vi begynte å ha døren oppe her om dagen for at de ikke skulle være så nysgjerrige på rommet når babyen har kommet. Stue-pusen liker seg her inne, og har ligget i vinduskarmen noen ganger. Kommer vel mest sansynlig til å ha døren til babyrommet lukket, men likevel.. Vil jo ikke at de skal skrape ned døren. Jeg lurer på - hvordan gjør dere med katt det når barnet er født? Lukker dere døren og lar det gå tid før de tolerer at de ikke får komme inn, eller "øver" dere og gjør kattene klare for forandring en stund i forveien? :)

Dette må nok vi også tenke litt på.
Vi har også to selskapssyke katter:)

Hær bli kattene trappa til om jeg finner dem på soverommene. De vet de ikke får inn dit,men noen ganger lurer de seg inn. Dørene blir lukket når barna sover,mann vet aldri med katter.
Når minsta såver i vogna ut er myggnettingen hekta godt rundt. Har hørt så mye skummelt med katter å babyer[X(]

Jeg har selv 2 katter, og de får ikke lov til å være på soverommet når babyen kommer. Har allerede nå nektet de inngang til soverommet en stund.

Har ikke bekymra meg så mye for det egentlig. Katter er ikke dumme, og kan fint læres manerer og grenser på lik linje med hunder. Har en katt som stort sett gjør som han vil, men han vet godt hva "nei" betyr (etter god hjelp fra vannpistol da han var liten) og vet at om han får et nei, så betyr det å avbryte det han holder på med.
Men vil nok passe på å ha myggnett over vogn og slikt når babyen skal sove, så den ikke hopper oppi. Dørene vil nok også kanskje være lukka om jeg ikke kan ha tilsyn hele tiden. Må se litt åssen han oppfører seg rundt babyen når den tid kommer også, noen katter skyr jo småbarn og er redd dem, mens andre søker kontakt.

ORIGINAL: LineMerethe

Jeg har selv 2 katter, og de får ikke lov til å være på soverommet når babyen kommer. Har allerede nå nektet de inngang til soverommet en stund.

sign[:)]

Back
Topp