Katter og baby

Rafi

Glad i forumet
http://www.kattenssos.no/kattgravidbaby.html

For de som har katt og er bekymret for hvordan det skal gå, les denne artikkelen her [:)]
Jeg har to pusekatter og det har aldri vært i mine tanker å kvitte meg med dem hvis jeg skulle bli gravid. Men det kan jo være andre som har tenkt tanken.

Synes det var en fin artikkel.

Vi fikk oss kattunge en uke før jeg testet positivt[:)] Men har ikke vært innom tanken på at det ikke skulle gå bra... Det går veldig bra med min 2 åring og katten hvertfall.

Tidligere hadde vi hund og også dette gikk kjempebra når det kom en baby i hus. Det eneste problemet kom når jeg begynte jobbe igjen for hunden vår var vant med 2 timer tur i skogen hver dag. Dette klarte vi ikke gjennomføre da vi stort sett jobber motsatt av hverandre ( skift og turnus). Vi prøvde så godt vi kunne med å ga lange turer der man kommer frem med vogn, men dette var desverre ikke nok for hunden vår som ble mer og mer " ulykkelig" og ulydig. Derfor så vi oss nødt til å omplassere henne i januar i år. Nå bor hun på gård og har det helt fantastisk[:D] er ikke i tvil om at det var det beste for hunden - selv om det var veldig trist for oss[:)]

jeg har to katter på ca fem år, og tenkte jo litt på det da jeg fant ut at jeg var gravid, men søkte litt på nett og det er flere lignende artikler rundt omkring:) så kommer ikke til å kvitte meg med dem,
tenker jo seff på hvordan det kommer til å gå osv, men er ikke i tvil på at det løser seg og går bra når kattene har blit vandt til babyen

Vi har oxo to stk katte og har ALDRI vorre inne på tanken om å kvitte oss me de sia vi ska ha baby.
Men det kan se ut som det går feile vei me den elste av de, han har nyresvikt å et svært lite så han e veldig tynn stakkar. Så vest han forsvinn fra oss så bi det sekkert ny katt[:)]

Det værste som kan skje er vel om man får en baby som viser seg å være allergisk. Håper virkelig ikke det blir tilfelle.
Tror faktisk kattene merker at det er noe på gang. Den eldste vi har er absolutt ingen fang katt. Men de siste ukene har han kommet flere ganger å lagt seg i fanget mitt. Veldig kosen og skal ligge ved siden av meg. De skjønner kanskje mer enn vi tror.
Kattepusene er jo også mine hårete babyer [;)]

vi fikk oss katt for ca 3 måneder siden å kan ikke tenke meg å plasere den vekk.. tidligere hadde vi to hunder .. som ble til en .. men spm therese sa det funket ikke hos oss heller når jeg bgynte å jobbe igjenn.. hadde ikke samvittighet til å ikke gi hunden mer tid.. gud som eg savner den)

ORIGINAL: therese*

Vi fikk oss kattunge en uke før jeg testet positivt[:)] Men har ikke vært innom tanken på at det ikke skulle gå bra... Det går veldig bra med min 2 åring og katten hvertfall.

Tidligere hadde vi hund og også dette gikk kjempebra når det kom en baby i hus. Det eneste problemet kom når jeg begynte jobbe igjen for hunden vår var vant med 2 timer tur i skogen hver dag. Dette klarte vi ikke gjennomføre da vi stort sett jobber motsatt av hverandre ( skift og turnus). Vi prøvde så godt vi kunne med å ga lange turer der man kommer frem med vogn, men dette var desverre ikke nok for hunden vår som ble mer og mer " ulykkelig" og ulydig. Derfor så vi oss nødt til å omplassere henne i januar i år. Nå bor hun på gård og har det helt fantastisk[:D] er ikke i tvil om at det var det beste for hunden - selv om det var veldig trist for oss[:)]

ORIGINAL: chika

vi fikk oss katt for ca 3 måneder siden å kan ikke tenke meg å plasere den vekk.. tidligere hadde vi to hunder .. som ble til en .. men spm therese sa det funket ikke hos oss heller når jeg bgynte å jobbe igjenn.. hadde ikke samvittighet til å ikke gi hunden mer tid.. gud som eg savner den)

" Godt "å høre at det er flere av oss[:)] Jeg og savner hunden utrolig mye- men samtidig vet jeg at hun har det mye bedre nå... er litt av en avgjørelse å måtte ta... tror det er det værste jeg har gjort i hele mitt liv[:)][:(]

ja det er helt sant.. huff blir kjempe trist av å tenke på det.. å det var verdens snilleste hund..

ORIGINAL: chika

" Godt "å høre at det er flere av oss[:)] Jeg og savner hunden utrolig mye- men samtidig vet jeg at hun har det mye bedre nå... er litt av en avgjørelse å måtte ta... tror det er det værste jeg har gjort i hele mitt liv[:)][:(]

Kjempebra at du tar opp emnet, er dessverre så mye myter om katter og graviditet/babyer ute å går..

Selv har vi to superherlige katter (egentlig innekatter, men er ute og koser seg sammen med oss på dagtid), og det har aldri vært noe som helst problem i forhold til gutten vår. Han synes det er såååå stas med dem, og selvom han til tider kan være litt hardhendt (noe han selvsagt ikke får lov til), så er spesielt hunnkatten vår utrolig tålmodig og kjælen ovenfor han

De er jo veldig tålmodige med mine tantebarn. Og det er aldri noe kloring eller biting om de skulle bli lei av leken. Da stikker de bare. Så jeg har ingen bekymringer på det området. Eneste vi kommer til å slite med er å få kattene til å holde seg unna soverommet vårt. Den eldste pusen ligger på et pledd på kommoden nesten hver natt. Og de begge har fått lov å sove der ellers på døgnet også. Og det er jo ikke noen ideel situasjon å ha det slik når det kommer en liten baby i hus. Noen som har noen tips der??

ORIGINAL: Rafi

De er jo veldig tålmodige med mine tantebarn. Og det er aldri noe kloring eller biting om de skulle bli lei av leken. Da stikker de bare. Så jeg har ingen bekymringer på det området. Eneste vi kommer til å slite med er å få kattene til å holde seg unna soverommet vårt. Den eldste pusen ligger på et pledd på kommoden nesten hver natt. Og de begge har fått lov å sove der ellers på døgnet også. Og det er jo ikke noen ideel situasjon å ha det slik når det kommer en liten baby i hus. Noen som har noen tips der??

Ja vi har oxo ett soveromsproblem me kattan vårres.. Ganske ofte kan de holde på å klore på døra og golve utfør soveromme, å hvis vi ikke gidd å sleppe de ut så kommer de inn te oss og ligg der. Men om vi nu hadde sloppe de ut så e ho katta ute ei lita stund oxo klatre ho opp på naboen sin altan og der fra te karport take vårres og opp på garasje take å da sætt ho sæ godt te rette utfor soveroms vindue å har nån sinsyke mjaueluda.... Å det e ikke lavt heller, tenke jo på de stakkars naboan vårre må jo tru ho hold på å dø... Bare litt plagsom d der.. Så her må vi sætte oss i tenkeboksen å se om vi finn på nåkka lurt[:)]

Vi har katteluke i altandøra. Så kattan går inn og ut som de sjøl vil til alle døgnets tider. Men de skal alltid inn til oss når vi ligg å sov. Og de gangan vi har lukka døra til soverommet, så hold de på å grev sund døra for å kom sæ inn. Og mjaua og styra. Vi har prøvd mange ganga å venn de av med å vær der inne, men vi feila hver gang [;)]
Men det kan jo hend de automatisk styra unna soverommet når det kommer en baby inn der, og andre lukta. Kan iallefall ikke ha de der inne når vi ligg å sov. Så vi har nok litt arbeid foran oss ja....

Back
Topp