Katter..Hvordan holde de unna tomta og bedd-tips?

HappyogOlagutten

Elsker forumet
*MIA*
Etter vi avlivde katten vår som ble mishandlet av de aggressive kattenaboene våre, har vi forsatt problemer med mye katter på tomta vår. Virker som de leter etter katten vi hadde, kommer inn på terassen og tisser på trappa vår, og beddet vårt som jeg har gjort klart for våren er det masse groper i nå, de bruker det jo som katte do.

Kan jo ikke holde de helt unna, men noen tips må det jo finnes??....Har kjøpt vannpistol og sprayer på de når jeg ser de...haha[8D]

Ola må sove ute med myggnett med regntrekk over pluss babycall for er så redd for at de skal hoppe opp i vogna hans..Selv om de sikkert ikke er aggresive på barn så er jeg blitt litt hysterisk..

get off

appelsinskall holder di unna bedd hvertfall...

man skal ikke spraye kattene. Det hjelper ikke heller foresten!

Du har noe som heter katt deg vekk fåes på FK butikken. Så har du sitron eller appelsin funker, sprit eller eddik fungerer også. På dyrebutikken får du GET OFF, men den er ikks å bra utendørs. Men det beste tipset er å fukte jorda i blomsterbeddene, for katter går ikke i våt jord.

ORIGINAL: ragnarekkverk

Stille deg opp med hagle?

Her tisser kattene helt oppe med døra så det stinker inn i gangen!! ÅÅÅÅH! Blir sint! Trr ikke det er "våre" katter...tror det er ei nabokatte. Her truer mannen med å sette opp kattefelle..be svigers holde kattene våre inne og så sette opp felle.

Dyreelskere klikker sikkert på meg nå, men...jeg har alltid hatt katt selv, kjempekattemenneske...men NÅ???? Neida...blir fort avvent gitt...
det finnes andre alternativer enn å feller da. Og ja hvis rett personen oppdager dere så får dere andmeldelse på huet, bot og dyreverne på døra. Så tror dere kan starte med andre mindre skadelige metoder før dere i det hele tatt tenker på feller.

ORIGINAL: frøken Andersen*

Get off, men kan jo bli dyrt i lengden da om de aldri lærer!
Må ha på jevnt hele tiden om de ikke skjønner at de skal holde seg unna der..

Før man bruker get off skal man skylde/vanne området du vil ha det for å fjerne gammelt lukt. Det står bak på pakken.

Jeg tenkte å prøve pepper i år. Får kjøpt sekker med hele pepperkorn på europris, så har planer om å strø det i sandkassa og i blomsterbed. Er så drit lei av kattemøkk over alt.

Om dette funker gjennstår jo å se[8D].

Mamma tømmer eddik rundt om på tomta.

Selv har vi et par agresive katter som tok kattene her før, de sender jeg bikkjene etter. De bare jager dem av tomta da.

Kattepiss på trappa er ikke noe digg, det lukter fælt.
Get off funker ikke alltid har jeg erfart.
Sett ut noen skåler med eddik.

Talemåten er den samme her og, skyte huet av katta.
Er vokst opp med katter og er selv et dyremenneske, men noen skulle likevell hatt ei kule i rævva.

Har skyti skremme skudd med luftegever da. Holder dem unna ei stund.

ORIGINAL: Bæbæ lille lam

get off

Ødelegger den blomstene??
Og hvor får jeg tak i sånn??

Takker for svar!![:)]

ORIGINAL: *Prinsessa

Mamma tømmer eddik rundt om på tomta.

Selv har vi et par agresive katter som tok kattene her før, de sender jeg bikkjene etter. De bare jager dem av tomta da.

Kattepiss på trappa er ikke noe digg, det lukter fælt.
Get off funker ikke alltid har jeg erfart.
Sett ut noen skåler med eddik.

Talemåten er den samme her og, skyte huet av katta.
Er vokst opp med katter og er selv et dyremenneske, men noen skulle likevell hatt ei kule i rævva.

Har skyti skremme skudd med luftegever da. Holder dem unna ei stund.

Skal peppre og helle eddik utover tømta nå!! Dritt lei av halvfordøyd kattemat i bedda mine...aghhhh

appelsinskall og eddik:)

ORIGINAL: HappyogOlagutten

ORIGINAL: Bæbæ lille lam

get off

Ødelegger den blomstene??
Og hvor får jeg tak i sånn??

Takker for svar!![:)]

dyrebutikken har og europris har tatt de inn.
vetrinæren kan sikkert også ha den.
men jeg har inntrykk av at den ikke virker sier de fleste som har brukt den.
den kan også brukes inne, så den skader ikke blomstene.
mange har katter og hunder som pisser/markerer inne og da kan man prøve å spraye på møbler og tepper for å unngå det.
kjenner vel til bare et par stk som den har hvert effektiv på.

Back
Topp