Kattepiss lukt i vogna, hva gjør jeg????? :(

candyface

Forelsket i forumet
Det må ha vært en katt oppi, for vogna lukter kattepiss.. Vognposen gikk fint i vaskemaskin, men det er svart imitert skinn trekk på vogna vår (citycross)

Jeg har prøvd å vaska med salmiak på klut, og eddik på klut i tilleg til vanlig såpe, og forsatt kjenner jeg kattepiss lukta :( Hva gjør jeg??? Forsto at man ikke kunne vaske dette trekke i vaskemaskin.. Og vil selvfølgelig ikke kaste vogna jeg kjøpte ny ifjor :/

Ha over regntrekk på vogna når den står ute for å forhindre at det skjer igjen.
Vet ikke hva mer du kan vaske med jeg altså... Jif? [8|]

Hadde akkurat samme problem med lammeskinnet vi hadde i vogna[8|] Jeg er glad i katter altså, men i det jeg fant det ut kunne jeg vridd nakken om på dem tror jeg[>:] kanskje ikke akkurat men...Mye katter her og bilen vår er altid full av fotspor og møkk fra de[:@]

Nå er jeg desverre negativ, men kattepisslukt får du ikke bort.. Det tar lang tid i såfall... Prøv å lufte den så godt du kan, men jeg tror nok at vogna er ødelagt! :(

vi hadde fått kattepiss på madrassen til eldste, endte med at madrassen ble brent og katta kværka, men den katta begynte å bli ureinslig og pissa i bilstolen til lilla, (heldigvis vaskbart trekk) og andre plasser

vasker du med salmiakk kommer kattejævelen garantert tilbake, det jeg gjorde får å få vekk lukta som hang igjen i rommet etter grundig vask var å legge mandarin skall på rommet..
prøv å legg/gni mandarin der lukta sitter..btw: så skal den lukta holde kattene vekk

Årh blir fader så utrolig sint!!! At det går an at de skal oppi DER å pisse, en ting å sove, men PISSE!!! Vil ikke kjøpe ny vogn altså.. håper det kan hjelpe med litt lufting da.. Forstår ikke hvorfor den sitter så innmari godt.

ORIGINAL: Kizzapus

Prøv å bruke vanlig vaskepulver, eller litt sitron, og fortsett å prøv med eddik.
Ikk bruk mer salmiakk, dette bare forsterker lukta desverre

Takk for tips, da skal jeg ikke bruke salmiakk mer ihvertfall. Skal prøve med vaskepulser og sitron.. Alt må seriøst prøves... [8|]

ORIGINAL: alruto

Vindusspyler veske(bil) tar lukten[:)]

Ohw, da må vi prøve det [:)]

mandarin skall fjerner lukta.. garantert.. da dette ble en smertelig erfaring for meg i romjula[&:]

Samme skjedde med vogna til brodern [:'(] Er derfor imitert skinn er pent, men overhode ikke særlig bruksvennlig i lengden [&o]

Spør på et renseri om de kan hjelpe deg. Verdt å eventuelt betale 500 kr for å få renset det enn å kjøpe ny vogn[:)]

IKKE BRUK SALMIAKK!! Det forverrer lukta, og katter tiltrekkes av det.

BioTex flekkfjernerspray har enzymer som dreper kattetisslukt, så spray den på og la det så, og spray en gang til og vask av eller noe sånt. Så lufter du godt og setter den ut, kan nesten garantere at den er borte da [:D]

I dyrebutikker får man kjøpt en spray som skal fjerne lukta og holde katter vekk fra det stedet igjen. Tror det heter Wash off, men det er jo bare å spørre. Brukte den senest igår da vår nye katt tisset i sengen til det ene barnet her.... herlig!!! Men lukter ikke kattepiss nå hvertfall.

ORIGINAL: siljegulli

Ha over regntrekk på vogna når den står ute for å forhindre at det skjer igjen.
Vet ikke hva mer du kan vaske med jeg altså... Jif? [8|]

Hjelper ikke det. Her har jeg hatt myggnettet over vogna(det som sitter i kallesjen på Emmaljungavognene)+ fottrekket+ regntrekk over der igjen og alikevel så klarte en drittkatt å komme inn i vogna. Den pissa ikke der heldigvis, men lå å sov. Den ble lempa fort ut igjen kan man trygt si.

Angående å få vekk kattepiss lukt har jeg desverre ingen tips, vet bare at det er nærmest umulig å få vekk den lukta.

hmmm, jg hadde prøvd å vaske det i vaskemaskina på på ullprogram og evt Milo... Det samme skjedde med, bare at vogna var pissa ned nedenfra og opp.. Glad i katter sjøl, men blir møkkforbanna når sånne ting skjer[:@][:'(] Jeg tok av alt stoffet/trekket på vogna, eneste som var igjen på vogna da var metallet, heiv alt i vaskemaikina og vaske på 40 grader med neutral vaskepulver og tøymykner[8D]

All lukt blei borte...[:D]

Lykke til og håper du blir kvitt lukta[:)]

Lukten går vekk etter hvert. Det er min erfaring iallefall. Så det er ingen grunn til å kjøpe ny vogn. Men det tar muligens et par uker og noen vask. 

Back
Topp