katten min

nettemor

Forumet er livet
Føder nå!!!!

Huff vet ikke hva jeg skal gjøre med de, har ikke lyst å slå de ihjel heller, men føler at jeg må, orker ikke ha de springende her etterhvert.
Og så er det det med kattesand, det er vel ikke bra nå som jeg er gravid heller......
Huff min feil, for jeg har jo ikke gitt ho p-piller[:(]

kan du ikke gå dem bort da?

og ang kattesand, kjøp en som ikke støver og la samboer tømme den? det gjorde vi. vi har perser, og han er innekatt.

Lykke til med fødselen[:)] Ikke enkelt valg..... De er sikkert søte

Eh.. jo kan gi de bort , men da må jeg ha de i åtte uker først....

Det er kjempelett å gi bort kattunger. Katten til mine foreldre (egentlig min) fikk 6 unger. Og de ble gitt vekk på bare et par dager. Men husk at kattungene skal være 8-10 uker før du gir de bort. Også har du jo FOD gården som tar i mot.

Kom på nå, at vi kanskje må gjøre noen grep her.... Vi har også katt, 4mnd gammel hokatt... Noen som vet når vi kan begynne med p-piller, og hvor vi får tak i??? Evt hvor mye sterilisering koster, og hvor gammel katten må være da???

Vi vil IKKE ha kattunger!!! HAr nesten ikke lov å ha den ene vi har engang...[;)]

p piller til katter gir som oftest brystkreft hos katter. Sterilisering er billigere i lengden, og mye bedre for katten din.
måtte operere katten vår 7 ganger for kreft, fordi det kom tilbake hele tiden[:(]

syns ikke du kan slå dem ihjel du får stå til ansvar for dine dyr"!! mulig du syns jeg er streng nå men folk tar rett og slett for enkelt på dette med dyr.. de er ikke mye til bry på de 8 ukene uansett.. og å gi dem bort er enkelt!!

bedre det enn å slå de ihjel?..

Enig. Har man tatt på seg dyr må man ta vare på de... er jo et liv det og. Syns så synd på de kattene og hundene som bare blir forlatt på sommeren jeg, fordi familien skal på ferie i 3 uker. Hva har man kennel for??

Dyrlegen min sa at hu katter kan få p piller fra de er 6 mnder gamle.
Klem

Greit nok, jeg vet de er lette å gi bort!
Men jeg tenker mest på det med kattesand og om det er farlig for meg nå. Alle sier så forskjellig, noen sier det ikke er noe å bry seg om og noen sier jeg må holde meg langt unna og noen sier det er farlig å ha katt i det hele og det store når man er gravid.

du skal holde deg unna kattesanden men du har vel en sambo som kan ordne dette for deg??

Neida louis2 synes ikke du er streng, tåler å høre hva dere mener...

He he joda han sier han kan fjerne sanden, men jeg vet hvordan det blir, han bare sier det og det blir ikke gjort!!!!!!!!

Er mest i forhold til direkte kontakt med sanden...Ha på deg hansker og ikke pust og pes så mye- så er det ikke noe problem å skifte kattesand!
Men bør jo ikke akkurat være ditt "problem" alene,kællen får trå til litt...
Er vel kanskje litt deres begge skyld at katta ble med unger og![:D]
Og om ca 8 uker er de jo store nok til å gis bort...[;)]

Hei! [:)] Ang. det med katt og kattesand. Det alle er så redde for er jo toksoplasmose, ikke noe bra å få det når man er gravid. Men så må det sies, jeg har hatt og holdt på med katter siden jeg var 7 år (er nå 29). Utekatter og innekatter, voksne katter og kattunger, syke katter og friske katter. Når jeg ble testet for toksoplasmose i begynnelsen av graviditeten, så var den negativ. Ta testen, har du hatt toksoplasmose, så er du immun, brått var ikke alt så farlig lenger. Og om ikke, som meg, ta lette forhåndsregler. Jeg vasker meg godt på hendene de gangene jeg har renset kassa eller båret mye på kattene. Ellers lever jeg som før med mine to nydelige puser (og samboer da [:D] ). For har jeg ikke fått toksoplasmose til nå, da tviler jeg på at jeg skal være så uheldig å få det NÅ, med to innekatter. [:D]

Takk for godt svar[:)]
Kan de se utfra en test om man har hatt toksoplasmose?

Ja, det kan de. Legen min ba de teste blodet mitt for det når hun hørte jeg hadde katter. Det var vel på første svangerskapskontroll. Så spør legen din neste gang du skal dit om å få ta denne testen. For har du hatt toksoplasmose (som er helt ufarlig for oss, verre for det ufødte barnet), så trenger du ikke være så bekymret lenger. [:D]

Back
Topp