Katten min sikler, er dette normalt?

Jeanne84

Flørter med forumet
Av og til begynner katten min å sikle, ofte ganske mange dråper fra munnen også. Har hatt katter i mange år, men aldri opplevd dette.

Er dette noe som er bekymringsverdig? Ganske teit spørsmål ja, men følte liksom ikke at jeg kunne ringe dyrlegen å spør heller...

Katten vår sikla når han begynte å miste tennene, og han sikla når vi koste med han[8D]

Katter som har infeksjoner i lunger, luftveiene, svelget, munn- hulen, tunge eller tenner - blir ofte nedstemte og sikler.  
Innvollsorm, forgiftning og fremmedlegemer kan også forårsake lignende symptomer, og alle disse tilfellene trenger rask behandling.  

Jeg anbefaler deg å ta med katten til en veterinær og gi den en skikkelig helsesjekk, snarest.  

Det er ikke lurt å vente å se - mens katten bare blir verre.  

Ettersom du ikke sier noe om katten er vaksinert o.a. - minner jeg på om at regelmessig vaksinering kan forhindre alvorlige infeksjoner som kan ta livet av en katt.  

håper det ikke er noe alvorig[;)]

Katten her i huset sikler når han blir kost med!!![;)][8D][:D] Og har alltid gjort det[;)]

Eine katten min sikle heilt enormt når den får kos:) Trur nok ikkje det er grunn til bekymring;)

Vi hadde en mons som siklet. Men han hadde liksom en hjørnetann som stakk ut av munnen, for å si det sånn. [8D]

Back
Topp