Katten min har seprasjonsangst....

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Etter jeg fikk vite at jeg var gravid stengte vi soveromsdøra vår på natten. Men dette ble jo veldig rart for vår 4 år gammel katt som har sovet i sengen vår rett vedsiden av min hodepute i hele livet sitt. Så i starten var det mye skraping på døra og han sto utenfor og hylet... Husker jeg gråt den første natten for jeg syntes det var så færlt å høre på han. Men vi ordnet det slik at han fik en pute på badet som han kunne sove på i natten. Og det har gått bra og vi har kjørt dette nå i ca 2 måneder, men noen dager på morgenen står han å hyler og skraper på døra. Jeg må jo inndrømme at jeg har lit dårlig samviddighet over å stenge han ute fra soverommet, for jeg vet at han ikke liker å være borte fra meg. Han går etter meg hele tiden, til å med når jeg er på do vil han være med. Og han skal bestandig ligge å sove rett vedsiden av meg når jeg sitter i soffaen.

Stakkars deg ;) Nei, du vil jo heller ikke ha pusen inn på soverommet etter baby er født så tenker det er like greit å avvenne katten din allerede nå ;)

Hadde samme problem :-( fryktelig kjipt, men sånn er det. Håper det ordner seg underveis :-)

Han er jo et husdyr, men for meg er han et familiemedlem, han har jo på en måte vært barnet vårt nå i 4 år, så det er litt tungt å måtte stenge han ute fra soverommet, men ja det er jo like greit å avvende han med dette nå, for han får ikke lov å komme inn etter barnet har kommet nei.

Ser ikke ut som han har tatt seg noe nær av hendelsen i morges, han ligger som vanlig vedsiden av meg her jeg sitter i soffaen. ;-)

Skjønner problemet ditt. Hunden vår er vant til å sove nedenfor senga vår, og kan hoppe opp i senga om han har hatt lyst til det. Jeg har gitt samboer beskjed om at vi må venne han på å sove utenfor soverommet (eller utendørs), for vi kan jo ikke risikere at en over 50 kg stor hund hopper opp i senga med en baby der :-/ Samboer forstår ikke problemet, og mener hunden kommer til å være kjempeforsiktig og aldri hoppe opp - men vi har jo et problem om han plutselig finner ut at han vil det. Kan ikke begynne å venne av han å sove på soverommet samtidig som vi har en nyfødt baby hjemme for første gang..
Gah! vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå det! Blir kanskje lettere når mamma og svigermor vet om graviditeten, så de kan hjelpe meg å forklare han det :P I går påsto han at babyen aldri kom til å være oppi senga vår, men sove i sin egen seng. Spurte han hvordan han mente jeg skulle overleve å måtte stå opp hver gang babyen våkner og skal ha mat, men han forsto ikke problemet - "alle andre overlever jo det"... Haha! Han kommer til å få seg noen wake-up-calls i oktober :help :scratch

Skjønner problemet ditt. Hunden vår er vant til å sove nedenfor senga vår, og kan hoppe opp i senga om han har hatt lyst til det. Jeg har gitt samboer beskjed om at vi må venne han på å sove utenfor soverommet (eller utendørs), for vi kan jo ikke risikere at en over 50 kg stor hund hopper opp i senga med en baby der :-/ Samboer forstår ikke problemet, og mener hunden kommer til å være kjempeforsiktig og aldri hoppe opp - men vi har jo et problem om han plutselig finner ut at han vil det. Kan ikke begynne å venne av han å sove på soverommet samtidig som vi har en nyfødt baby hjemme for første gang..
Gah! vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå det! Blir kanskje lettere når mamma og svigermor vet om graviditeten, så de kan hjelpe meg å forklare han det :P I går påsto han at babyen aldri kom til å være oppi senga vår, men sove i sin egen seng. Spurte han hvordan han mente jeg skulle overleve å måtte stå opp hver gang babyen våkner og skal ha mat, men han forsto ikke problemet - "alle andre overlever jo det"... Haha! Han kommer til å få seg noen wake-up-calls i oktober :help :scratch

Ja det er nok lurt å få overbevist at hunden må sove en annen plass nå ja, den kan jo være veldig forsikdig, men de kan skade barnet ved et uhell. Når det gjelder sove plass til babyen kommer vi til å skyve sengen vår intil den ene veggen slik at vi får plass til sengen til babyen vedsiden av meg. For da er jo babyen rett ved meg når den våkner og vil ha mat.

vår lille katt sover enda sammen med oss :) hun er litt som en hund,for hvis vi ber henne gå,så går hun.
er så koseli å ha henne samme med oss,hun pleier å ligge åver magen min.,dette begynte hun med etter at jeg ble gravid

Stakkars liten. Ikke skjønner den lille katten noe av forvisningen. Men det vil nok gå seg til:) selv har jeg fortsatt den lille hunden min i sengen og det skal jeg fortsette med så lenge han lever. Får ikke sove uten en myk liten pels i armkroken :)

Ja det er nok lurt å få overbevist at hunden må sove en annen plass nå ja, den kan jo være veldig forsikdig, men de kan skade barnet ved et uhell. Når det gjelder sove plass til babyen kommer vi til å skyve sengen vår intil den ene veggen slik at vi får plass til sengen til babyen vedsiden av meg. For da er jo babyen rett ved meg når den våkner og vil ha mat.

Hehe, ja JEG vet jo det :P Trenger ingen forklaring på hvorfor en 50 kg stor hund ikke får lov å hoppe pop i senga til en 4 kg stor baby ;-) Men tror det er litt vanskelig for samboer å forstå hva en baby innebærer. Han har aldri tatt i en baby en gang :P

Katten er også et famile medlem, slipp inn katten, og legg et nett over vugga når barnet er født.

Katten er også et famile medlem, slipp inn katten, og legg et nett over vugga når barnet er født.

Ja han er apsolutten famile medlem, derfor jeg føler det er færlt å stenge han ute,,,,men har lest at man skal helst ikke ha katten i senga når man er gravid, Men samboeren har veldig klare meninger på at gutte pusen vår ikke skal inn på soverommet så lenge jeg er gravid og så lenge barnet sover på vårt soverom. Så jeg vet ikke jeg... Synes det er vanskelig. Jeg har veldig lyst å slippe han inn....

Stakkars liten. Ikke skjønner den lille katten noe av forvisningen. Men det vil nok gå seg til:) selv har jeg fortsatt den lille hunden min i sengen og det skal jeg fortsette med så lenge han lever. Får ikke sove uten en myk liten pels i armkroken :)

Ja jeg savner det veldig selv å han han liggende ved hode puten min og våkne av at jeg har en labb over ansiktet hehe, eller ligge å pjuske på han før jeg sovner...

Vet det er litt kinkig med katt og graviditet pga smitten i avføring til katter. Men han kan jo få flytte inn igjen på sikt da hvertfall:) her er planen å ha baby minst mulig i sengen og la hunden som bor der fra før få bli. Er ingenting som å sovne inntil en myk og varm pelsdott eller å våkne til en labb eller som i vårt tilfelle ofte en hundeleppe klistra til kinnet. Herlig! Hehe

Nei det er det jeg er redd for... Huff har så lyst å slippe han inn på soverommet igjen, men min samboer vil som sagt at han ikke skal komme inn nå som jeg er gravid...

Vet det er litt kinkig med katt og graviditet pga smitten i avføring til katter. Men han kan jo få flytte inn igjen på sikt da hvertfall:) her er planen å ha baby minst mulig i sengen og la hunden som bor der fra før få bli. Er ingenting som å sovne inntil en myk og varm pelsdott eller å våkne til en labb eller som i vårt tilfelle ofte en hundeleppe klistra til kinnet. Herlig! Hehe

Vi har ingen planer om ha babyen i senga, og tro meg gutte pusen vår skal tilbake ved min hodepute etterhvert.

Har du hunden ved siden av deg, kan du ha katten ved siden av deg. Det eneste du skal være forsiktig med er katteavføringen. Selve katten er ikke smittsom.

Har du hunden ved siden av deg, kan du ha katten ved siden av deg. Det eneste du skal være forsiktig med er katteavføringen. Selve katten er ikke smittsom.

Jeg har ingen hund, vi har bare en katt. Jeg skal ta det opp med jordmoren og høre hva hun mener om saken. Er ikke så lett å vite hva man skal gjøre når det står så mye forskelige ting om å ha katten i sengen på nettet. Jeg vil jo bare gjøre det som ikke evt vil skade eller gjøre den lille reka syk.

Jeg er gravid og jeg har hunder og katter. Jeg sover med både hund og katt i senga, katten sover ved siden av magen min, og hunden sover med labbene ved siden av hodet mitt. Min lege sa at kattene og hundene kunne fortsette å sove så mye de ville hos meg, men at jeg måtte bruke hansker når jeg skulle rense kattekassen.

I går fant jeg ut at jeg hadde sovet en stund med en død spissmus og en død fugl under sengen min.
Gjør ikke meg noe, jeg har et godt immunforsvar.

Jeg snakket med legen like etter at jeg fant ut at jeg var gravid.

jeg skal ikke blande meg i hva dere gjør egentlig, er deres dyr og deres barn det er snakk om... jeg elsker dyr selv om jeg ikke har det nå, men jeg ville ikke hatt dyrene på soverommet om natta med barna der, man vet aldri hva som kan skje...
må også si at det jeg lærte når jeg fikk barn var at er ikke bestandig man kan si på forhånd at barna ikke skal ligge i senga osv.
mulig dere er mer tøffe og bestemte enn oss altså, men vi hadde en periode i starten hvor den eneste muligheten noen av oss skulle få sove litt (var da underernært på søvn alle 3) var og samsove en periode. han sov bare inntil puppen en periode i starten.
ville bare komme med noen innspill her

Vi har hatt vår katt i 6 år, men hab får ikke være på noen soverom og lærte fort at babyutstyr skulle han ligge langt unna!! Vet aldri hva som kan skje om katten føler det er greit å hoppe opp i barnesenga;/ så er vell like greit å venna han til å må sove uten dere;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp