Kattemareritt!!

Frøken G SEP 2014

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Vi er så sinnsykt plaget av naboens katt. Han tisser og markerer seg på alt som er.
Biler, utemøbler, ting som henger ute til tørk, noe vi aldri kan gjøre igjen på grunn av kattskinnet!!!![:@]
Stua og soverommet vårt har verandadør som eneste luftemulighet, vinduene er slike som ikke kan åpnes.
Av den grunn er det klin umulig å få luftet hos oss, uten at denne katten skal komme inn, og løpe seg en runde i huset og markere over alt, som har skjedd utallige ganger. Om vi har nett forbi døra, tisser den rett foran døra, og det er et sant helvette å få vekk....[:'(]

Vi har ei gammel ho katte, som ikke gjøre noe ut av seg. hun er kastrer også. Bare kos med henne, men hun får bank hver gang hun er ute, av nabokatten! hun har til og med fått infeksjoner og sår på grunn av han, og tørr ikke gå ut. (Hun er gammel) men vi kan heller ikke spraye med spray som holder katter unna, på grunn av henne.

Har hvert på besøk hos naboen, i det ærend at jeg ville snakke om katta hennes.
Jeg var hyggelig og saklig i min presentasjon av problemet, og hun bestilte time til kastrering på egent initiativ.
Det ble ikke gjennomført. 5 mnd siden nå!
Nå nekter hun å prate med meg, når jeg skal fortelle alt den gjør med oss.

Senest i dag, kom katten på verandaen igjen, og tisset på den nye vogna mi...[:(] er så forbannet!!!
Jeg tør nesten ikke legge henne ut i vogna

For 4 dager siden, luftet jeg på soverommet,for at det skulle være luftig når Carmen skulle sove. Var bare snakk om noen minutter, og der står faan meg katta med framføttene inne på soverommsgulvet! og carmen ligger i senga si og skal sove! [:o]

katta ødelegger alt hos oss, og jeg blir rett og slett deprimert over hvor jævelig en katt kan være! Det må være noe galt med han, siden den har såååå stort behov for å markere og vise hvem som er sjef ovenfor vår kastrerte gammle hun katt.
Vuderer faktisk å flytt på grunn av den.

Eieren er helt umulig å snakke med om dette. Vil virkelig ikke høre! har prøvd sååå mange ganger! Nekter og svare i telefon, på mobil, meldinger, facebook, brev you name it!!!

Noen som har noen gode råd i denne forbaskede trasige katte stunden????[:'(]

Hjelp...[8|]

Fang katten og ta den med til dyrlegen selv?
Si at vis hun ikke gjør noe så leverer du den til avlivning? (tom trussel såklart, ikke katten sin feil at eieren ikke kastrerer)
Eller bare fortsette og mase, aner ikke. Har katt selv men kastrerte mine fort og hadde vert flau viss mine katter plaget folk på den måten:p

Vi kjøpte noe som hett Katt vekk eller noe lignende på dyrebutikken, da vi var så plaget med en katt som makerte på døra til huset osv, og det funket faktisk, ble helt slutt på det. Er noen år siden men siden den funket har de nok den ennå vil jeg tro.

Huff, skjønner godt at du er fustrert!! Også så slitsomt!! Jeg kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Har dårlig med råd siden dere alt har snakket med naboen og dere har jo katt selv så spray hjelper jo lite da... Men håper det snart blir bedre! Kanskje det hjelper å sende et velskrevet brev hvor du skriver hvordan dere opplever det... Bor dere i et sameie kan dere også sende samme brevet til styret...

Vi har en del katter i nabolaget her og, og etter at vi fikk Elias har de samlet seg rundt rekka vår... under trappa vår er det nye samlingsstedet og jeg jager vekk... fæle dama... men vi skal prøve sånn spray... tørr ikke la mini sove ute og det er veldig dumt nå som det er så deilig temratur... Men ser jo at vi er ikke i nærheten av problemet deres...

Lykke til!

1. Dette er IKKE katten sin feil.
Av natur marker de seg, hvertfall om det finnes andre hannkatter rundt og EKSTRA mye rundt disse mnd da parring foregår.
Så å straffe enn katt som ikke vet bedre er ikke nødvendig.
Men det eieren sitt ANSVAR å kastrere katten.
Du får nesten bare true med at du tar han med selv om ikke de gjør noe med det!

Jeg har selv to hannkatter og begge ble kastrert fort som svint.
Aldri opplevd noe markering. Bare gode som gull[:)]

Jeg skjønner deg godt!! Vi hadde katt før jeg ble gravid, han var innekatt og kstrert, så begynte markeringsproblemene hos oss...Han tissa ned dørstokken sånn at den svulma opp og vi nesten ikke fikk oppdøra, i senga, i sofan, på dyna hvis leg la den på gulvet når jeg skifta sengetøy... Vi hadde egentlig ikke lov til å ha katt der v bodde så vi hadde han inne, men prøvde å ha han med i parken og på soltaket, men det hjalp ikke at vi var ute med han heller... Vet ikkehvor mange ganger jeg vart hos dyrlegen mad han, urinprøve at katter er dyre saker i narkose, ringte andre dyrleger i byen for råd, prøvde alt av ting som skulle hjelpe fra dyrebutikken... IKKE NOE HJALP!! Han var verdens skjønneste likke langhåra karr som elska å bade i badekaret med mannen min, men det gvar ikk enoe å gjøre så en mnd før vi flytta hit som det er ute muligheter var det ikke annet å gjøre enn å dra den siste gangen til dyrlegen med han... Han va en dyr kravat å ha i hus det året vi hadde han!! chip, kastrering, narkose, spesial mat, alskens sprayer... Vi savner han enda, men det var nok det beste.... Har de først begynt så er det vanskelig å få dem til slutte.... Kan ikke si annet enn lykke til!!

si du skyter katta om den kommer på eiendommen... kanskje hun hører?[8|]

E jo de som sier man ikke skal tørke opp, men strø pepper på, for katten vil alltid komme tilbake å lukte, og da få seg en overraskelse[:D] Vi prøvde men det virka ikke i lengden for oss, men jeg tror at katten vi hadde muligens hadde en hjerneskade for han hadde noen være måter som katter normalt ikke har....

ORIGINAL: aka75

Vi kjøpte noe som hett Katt vekk eller noe lignende på dyrebutikken, da vi var så plaget med en katt som makerte på døra til huset osv, og det funket faktisk, ble helt slutt på det. Er noen år siden men siden den funket har de nok den ennå vil jeg tro.

den er kjempe bra. Vi ble plaget av en katt for mange år siden, og brukte denne rundt vinduer, og utenfor døra, og katten kom aldri inn til oss lenger[:D]

ORIGINAL: nettil

ORIGINAL: aka75

den er kjempe bra. Vi ble plaget av en katt for mange år siden, og brukte denne rundt vinduer, og utenfor døra, og katten kom aldri inn til oss lenger[:D]

Vi har katt selv, så da kan vi ikke spraye for å holde kattene vekk. Siden hun vil ut å lufte seg hun også.
Så det er nok ikke løsningen.

ORIGINAL: Ridley

Fang katten og ta den med til dyrlegen selv?
Si at vis hun ikke gjør noe så leverer du den til avlivning? (tom trussel såklart, ikke katten sin feil at eieren ikke kastrerer)
Eller bare fortsette og mase, aner ikke. Har katt selv men kastrerte mine fort og hadde vert flau viss mine katter plaget folk på den måten:p

Nei, det er ikke katten sin feil...
Men den forbaskede eieren! Hun vil ikke ta ansvar for jævelskapet sitt!
Har prøvd å true med avliving, da kom hun bare med straffeloven om at man ikke kan avlive andres eiedom eller hva hun sa den het, den paragrafen. så jeg måtte bare prøve sa hun!....[:-][:-]
Hun vil ikke snakke med oss lenger! Selv hvor desperate vi er og prøver alt!

ORIGINAL: Tine_mor

1. Dette er IKKE katten sin feil.
Av natur marker de seg, hvertfall om det finnes andre hannkatter rundt og EKSTRA mye rundt disse mnd da parring foregår.
Så å straffe enn katt som ikke vet bedre er ikke nødvendig.
Men det eieren sitt ANSVAR å kastrere katten.
Du får nesten bare true med at du tar han med selv om ikke de gjør noe med det!

Jeg har selv to hannkatter og begge ble kastrert fort som svint.
Aldri opplevd noe markering. Bare gode som gull[:)]

Nermeste nabo har også hannkatter, de har vi ikke problemer med siden de er kastrert.
Så alle kattene omkring her er kastrerte, men likevell holder den til hos oss (Som har ei gammel kastrert katte...[:o])
Dette er nå ikke "normal" oppførsel for en katt. Markere for å vise sjef ovenfor kastrerte hann og hunnkatter...
Og det er ikke spesielt nå det er som verst. Det er det samme hele året!

Men det må vell bli løsningen og ta med katta og kastrere den selv ja som du sier[;)]
Forbasket at vi skal måtte gjøre det, og legge penger i den jævla katta....

ORIGINAL: Frøken Lillan

si du skyter katta om den kommer på eiendommen... kanskje hun hører?[8|]

hehe... men signener

Vann, vann, vann! Bruk hageslangen eller ett eller annet[:D] Det skader ingen, ender bare i at katta blir våt og sur[;)] Jeg har to katter selv, så her er det ofte besøk av andres katter, men jeg er så heldig at jeg har en dverg dachs, så slipper ut henne bare jeg[;)] hi hi. Synd den katta skal ødlegge tingene deres, og at du skal gå å være redd for den hele tiden. Kattepiss lukt blir man aldri kvitt! Er det ikke noen det går ann å ringe til eller no a? Kanskje du rett og slett kan sende regning til hu for ødlagte ting[:@] Kjenner jeg blir skikkelig sint på den damen der![:@]

Takk for alle svar og forslag jenter!

Vann er kanskje ikke så domt! det skal jeg prøve! [;)]
Nå som det blir varmere er vell hageslangen en god venn mot katta!

jg leste det for samboern min han kan hjelpe deg å bli kvitt problemet mente han. he he.. vi har også en sånn mentalcase katt som markerer og sloss vi har brukt vannslangen hyppig og vannpistol ha ha og det har funket:)) lykke til.

ORIGINAL: frø2010

jg leste det for samboern min han kan hjelpe deg å bli kvitt problemet mente han. he he.. vi har også en sånn mentalcase katt som markerer og sloss vi har brukt vannslangen hyppig og vannpistol ha ha og det har funket:)) lykke til.

Ja, den skal spyyyyles til helvette vekk her fra :D
Må bare komme å spyle sammen med meg ja, hoho[:D]

Back
Topp