katteklor?

Lilletrille88

Betatt av forumet
Vi har passet en katt i ei uke nå, klarte selvfølgelig å bli klort av den, hovnet opp og ble blå.. Har aldri hatt katt å vet ikke om dette er normalt? litt engstelig siden jeg er gravid..

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har selv vokst opp med katter, har to stk nå, og har blitt klora mange ganger opp gjennom. Jeg hovner også opp når jeg blir klort og blir veldig rød. Men det går over etter hvert. Er bare huden som reagerer litt.

lenge siden du tok stivkrampesprøyte da?
Også er det jo dette med toksoplasmose eller hva det nå heter. men tror det er unvanlig med norske katter da. om det blir vondt,verker, eller du blir mer blå ville jeg ha sjekket det hos legen bare for å være sikker.

Okei satser på at det ikke er noe.. men noen dager siden og er ennda blå...

stivkrampe er vel noen år siden jeg har tatt..[&:]

stivkrampen funker i 5 år er det vel? så da er du beskyttet [:D]

Min egen katt klarte klore meg under neglen for 3 mnd siden - og jeg hovnet opp og klarte nesten ikke bøye fingen usj... kan si at etter noen dager så kom det temmelig mye puss ut ja.

Prøv å rense godt med sprit, og dersom du får feber så ring legen med en gang - viktig å ikke la en betennelse gå for langt.

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

stivkrampen funker i 5 år er det vel? så da er du beskyttet [:D]

Min egen katt klarte klore meg under neglen for 3 mnd siden - og jeg hovnet opp og klarte nesten ikke bøye fingen usj... kan si at etter noen dager så kom det temmelig mye puss ut ja.

Prøv å rense godt med sprit, og dersom du får feber så ring legen med en gang - viktig å ikke la en betennelse gå for langt.

10 år funker den[:)]
Vet det for jeg tok den nemlig i vår da jeg skulle til Egypt, og da viste det seg at det var over 10 år siden siste vaksinering på ungdomsskolen (eller når det var...).

Skal ikke være noen fare det. Toksoplasmose bakterien sitter i avføringen til katten, så det eneste man skal ta hensyn til når man er gravid og har katt er kattedoen

Back
Topp