Kattedør...

Marken76

Glad i forumet
Er det noen som har en kattedør/luke som ikke trekker???  Isåfall hva slags merke/type er det?
Litt desperat her nå... Luka trekker som bare det, blir super gulvkaldt og min lille lukas kryper jo rundt på gulvet
hele dagen, men håper å finne en løsning så ikke pusene mine mister døren sin.[X(]

Ja da er det jo greit. Vi har vår i verandadøra på kjøkkenet, det er åpent fra kjøkkenet til stua, så merker det trekker på bena. Kjøpte en jeg trodde var bedre enn den forrige vi hadde i vårt gamle hus, men viser seg at denne trekker mer.. Og jeg som fikk grini meg til å sette inn denne kattedøra, men samboer var stor motstander pga trekk..hehe.. [8|] Jeg overbeviste han om at det bare ble kaldt når det var 20 minus ute.... Så feil kan man ta ja! [8D] Hadde ikke så mange andre steder å installere den desverre.

Vår eldste katt lærte dette, så det går nok fint. Jeg elsker kattedør, styrer så fælt med om de vil inn og ut når vi ikke har det.. er vel litt vel glad i disse dyrene, men sånn er jeg bare.

Elektronisk er nok bra. Vi har sånn magnetluke, så kattene har halsbånd med magnet. Har fungert utmerket, ingen av de reagerte på å få halsbånd, aldri mistet det. Men sånn infrarød er sikkert mye bedre, angrer for at ikke vi tok det. Men ingen andre katter kommer inn når vi har magnetdør heller da.

Hehe, ja ilderen får kanskje holde seg innendørs nå på denne tiden av året. Så koselig med så masse dyr. Barn har veldig godt av å vokse opp med firbente. [:)]

Jeg er glad jeg har et uthus med en liten katteluke i døra [:D] Der kan de gå inn og ut som de vil (og dra med seg mus og annet rask som de vil[8D]). Har lagt ut en gammel dunjakke de kan kose seg i nå som det er kaldt [;)]

...men jeg går nå og lurer på hvor de er hele tiden, uansett. Er stadig ute i døra og roper på dem. Så da blir det jo kjempekaldt her allikevel når jeg må åpne HELE døra i tide og utide [:D]

Hehe, ikke greit nei. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre hvis vi ikke finner en løsing på trekken, er liksom helt utenkelig å tette luka, og begynne å gjøre det på den gammeldagse måten - slippe ut og inn manuelt.. [:D] Skal se om det finnes noen bedre på markedet og bytte den ut.

Back
Topp