Kattedør

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg har 3 katter, som vil ut og inn HELE tiden!
De kommer nesten aldri samtidig, så jeg føler ikke jeg gjør annet enn å gå å lukke opp verandadøra for de!!

Jeg har lyst på en kattedør i verandadøra, men verandadøra er i stua.. Vil det da trekke veldig??

Vi har kattedør i verandadøra i stua...men ingen katt! :P
Trekker ikke noe nevneverdig..er tett så lenge den er lukket.
Hadde helt klart vurdert det om du har 3 katter! :)

Jeg har bare en katt, og jeg kunne ikke tenkt meg kattedør. Er så mange katter i nabolaget her, så regner meg å ha fått en del besøk da. Min katt går inn kattedøren hos andre i nabolaget her.. ;)

Jeg har bare en katt, og jeg kunne ikke tenkt meg kattedør. Er så mange katter i nabolaget her, så regner meg å ha fått en del besøk da. Min katt går inn kattedøren hos andre i nabolaget her.. ;)

Er katten id merka med chip så kan man få kjøpt kattedører som kun åpner seg for din katt. Programerer inn døra til det, den åpner seg ved hjelp av chipen.

Vi skal ha slik dør har vi tenkt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har kattedøren på soverommet. Den vi har nå er ganske tett, men vet at noen er trekkfulle. Vår dør kan bare åpnes av vår katt da den leser av chippen som katten har.

Det er igrunn ikke så mange katter i nabolaget her:)
Og siden mine er 3 i en flokk, så er det ikke mange som kommer på verandaen vår..
Men ville de tatt seg en tur inn kattedøren, snur de nok fort, siden jeg har 2 hunder å :P

Noen som har tips til noen gode kattedører? Trenger ikke sånn med chip greier.

Vi hadde kattedør med chip før, og opplevde ikke at det trakk. Problemet med denne ble at hun dro inn både mus og fugl...før hun drepte de. Ikke så gøy.
Så flyttet vi, og her har vi kattedør uten chipsystem, noe som var her etter de forrige eierene. Opplever ikke at den trekker heller, men nabokatten satt plutselig på kjøkkenet og spiste av katteskåla til vår katt!
Så jeg liker best å ha luka åpen så hun kommer seg ut, men låst andre vei, så vi må åpne selv for å slippe henne inn. Så unngår vi både mus og andre katter. Hvis vi skal være borte en natt eller to, tar vi sjansen og lar luka være åpen begge veier. :)

Vi hadde kattedør med chip før, og opplevde ikke at det trakk. Problemet med denne ble at hun dro inn både mus og fugl...før hun drepte de. Ikke så gøy.
Så flyttet vi, og her har vi kattedør uten chipsystem, noe som var her etter de forrige eierene. Opplever ikke at den trekker heller, men nabokatten satt plutselig på kjøkkenet og spiste av katteskåla til vår katt!
Så jeg liker best å ha luka åpen så hun kommer seg ut, men låst andre vei, så vi må åpne selv for å slippe henne inn. Så unngår vi både mus og andre katter. Hvis vi skal være borte en natt eller to, tar vi sjansen og lar luka være åpen begge veier. :)

Ene katta mi er helt ekstrem når det gjelder mus.... Så ho kommer garantert til å dra det inn, men det gjør ho uansett.. Skikkelig ekkelt!
Genialt at det finnes kattedører hvor man kan stenge den ene veien!

Ene katta mi er helt ekstrem når det gjelder mus.... Så ho kommer garantert til å dra det inn, men det gjør ho uansett.. Skikkelig ekkelt!
Genialt at det finnes kattedører hvor man kan stenge den ene veien!

Vi oppdaget plutselig at det satt en mus oppi gardinene en gang! Så heller døde mus enn levende, faktisk! :)
Ja, begge kattedørene vi har hatt, kan man velge hvilken vei man vil stenge. Men husker ikke merket på de forskjellige dørene da...

Bare pass på å ikke kjøp den billigste, så blir du nok fornøyd med kattedør:)

Jeg hadde før en helt vanlig billig kattedør og det trakk ikke av den, kom heller ingen katter inn men derimot masse fugler og mus da. Men hadde valgt kattedør igjen hadde jeg hatt muligheten!

sendt ifra BV forum <3

Da skal jeg se litt rundt. Blir mye flying på 3 katter. Hvertfall nå på vinteren.

Vi har 3 katter, så katteluke er SÅ kjekt.

Men litt anderledes hos oss da. Vi har luke som åpnes med chippen. Da kommer de inn på vaskerommet/boden i kjelleren. De har så enkel katteluke fra der til kjellergangen, så de kjem inn i huset.

Trekker ikke no særlig fra den. Selvsagt litt golvkaldt ved luka. Men igjen vi har i boden, så ikke veldig mye varme der nede.
Men hadde aldri gått til enklere luke. Hadde slik med magnet før. Hjalp lite da de alltid mistet halsbåndet. Og veldig godt å ikke ha andre katter inne, noe vi også hadde før.

Var en periode hvor de drog inn mus, men det sluttet de med etterhvert da.

Back
Topp