kattebæsj rundt huset

¤Ida

Gift med forumet
Finns det noen "fine" måter å få katter til å ikke drite rundt huset??
Nå som snøen har forsvunnet så dunger det av kattedritt rundt HELE huset[:'(]

Må bli kvitt problemet, ligger jo rundt søppelkassene, på plæna, på plattingene og overalt, er jo ett guds under at ikke Martin har trødd inn ett tonn dritt enda...

SAmme problemet her. Fikk tips om å legge ut kaffegrut, men ikke testet det enda. Hjelper med å dytte så kanskje vi får flere tips??

samme her.
har lagt ut salmiakk, edikk, apelsin skall og hvitløk...
men de pokkers udyra fortsetter å drite..
så jeg skal dynke hele plenen med skikkelig sterke greier sånn at de føler de lukter vondt og ikke kommer hit mer!

her dukket det også fram da snøen forsvant, men det var rett og slett fordi det ikke var noen plass å gå for Frank da det var så himla mye snø..
Nå graver han det ned der vi ikke ser.

Jeg kjøpte forøvrig et grønt geleaktig middel på dyrebutikken og helte rundt sandkasse og sånt i fjor - og han har ikke driti der...

vet ikke om det gjelder hos deg da men her vi bor er det mange katter (ene er vår) og naboen over veien klager alltid på katte drit i hagen sin (tar kansje litt hardt i når jeg kaller det hage da...er mer en jungel...) vi har en lett stellt hage uten masse dill dall vi har noen bedd og busker men ikke mye (også har vi lagt slik duk for å hindre ugress i å poppe frem i bedda med hvite fine steiner oppå.) vi er ikke plaget med katte drit....kun når det er snø for da finner ikke kattene frem til disse vanlige stedene de gjør fra seg...men altså denne naboen med jungel hage er veldig plaget med katte drit...men saken er jo den at alle katter elsker den hagen for der er så mye rot å grave i. Det jeg vil frem til er at det kan lønne seg å ha en ryddig hage.
men når det er mye snø om vinteren så virker det som om det ikke vet at snøen smelter, og de tror nok de har gravd ned bæsjen sin for alltid så da er det verre å få de til å slutte med det. ellers kan hele pepper korn hjelpe å strø litt rundt omkring, finnes også en spary som heter get off eller noe man får kjøpt på dyrebutikker

Var på Plantasjen her en dag for å kjøpe maurmiddel, så så jeg også noe som holdt unna katter. Leste ikke hvordan det fungerte eller noe, men er jo kanskje verdt å sjekke?:) kjedelig hvis ungene løper i kattebæsj.. Hvis ikke så er det jo sånn at katter trives hos de naboene som ikke har katt, bruker det som møte sted.. Så kanskje du må få deg en katt;)

Back
Topp