Katte tiss

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Jeg har en katt som fikk kattunger, etter en stund fikk jeg ikke i henne ppiller mer. Da begynte hun og tisse i sengene våres. Dette er i orden nå, mem kattungen vi skal beholde er 13 uker og tar etter luktene til moren, så med en gang døra til rommet vårt er open, så tisser hun. Hvordan får jeg bort lukten fra dyne? Har prøvd å vaske på 95 grader, men der skjer igjen. Er det noe jeg kan gjøre så hun ikke tisser i senga? Noen lukter dem ikke liker jeg kan ha på? Hun bruker kasse sånn ellers.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Det finnes en spray på dyrebutikker mot dette, mener den heter get off eller noe slikt. Den hindrer at de tisser der for de liker ikke lukten. Lukter litt grantre om jeg ikke husker feil. Når det gjelder å bli kvitt lukten som er der er det litt verre. Vet at det skal finnes en spray for det også, men den har jeg aldri prøvd selv. Vi kjøpte nye dyner litt etter at det hadde vært tørt en stund uten nye tisseepisoder ;)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

kastrering ja!! det bør alle katter,tidligst mulig, før de får gå ut. p piller bør ingen katter få =(
sjekk hos veterinær om hun urinveisinf. hvilket for bruker de?

sier som de over ang kastrering!
ellers så har vi veldig god erfaring med vaske det med eddik ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Vi har tenkt og kastrere kattemor denne mnd. Men ungen som er problemet kan vel ikke kastreres før om 2-3 mnd.

Vi har tenkt og kastrere kattemor denne mnd. Men ungen som er problemet kan vel ikke kastreres før om 2-3 mnd.

så bra! =D ja kattunger kastreres fom 5 mnd. hold henne inne til det =) (har mye med reningssans å gjøre også, at kattunger ikke skal ut før de er ca 6 mnd

kastrering ja!! det bør alle katter,tidligst mulig, før de får gå ut. p piller bør ingen katter få =(
sjekk hos veterinær om hun urinveisinf. hvilket for bruker de?
husker ikke hva det heter. men vi kjøper kvalitets for fra dyreklinikken:) så foret skal vær bra. snakket med dem i dag, og dem snakket om evt urinveiene. men jeg har ikke tro på att det er det, siden hun ikke tisser om hun ikke har tilgang til senga mi. da tisser hun i doen sin, så er nok heller vanen hun har.

husker ikke hva det heter. men vi kjøper kvalitets for fra dyreklinikken:) så foret skal vær bra. snakket med dem i dag, og dem snakket om evt urinveiene. men jeg har ikke tro på att det er det, siden hun ikke tisser om hun ikke har tilgang til senga mi. da tisser hun i doen sin, så er nok heller vanen hun har.

så bra du har skikkelig for.

testet ikke hun for krystaller ol i urinen? min katt tisset i trappen (teppe i trappen) da hun hadde uvi. så det kan godt være det. og det er vondt =(

katter skal ikke tisse andre steder enn toalettet hvis de ikke er frisk

Min katt begynte å tisse overalt også på doet sitt. Men fant hun en plastpose så tissa ho. Da så e blodet og det bar rett til dyrlege. Viste seg at ho hadde UVI. Ble medisin på henne og da ho va ferdi m medisinen så slutta ho å tisse andre steder enn på doet. Så det va hennes måte å si at ho hadde vondt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Og IKKE bruk klorin/salmiakk for å vaske med. De har nemlig samme lukt som urin så dyr lukter da at det e ok å tisse der.

Pusen min begynte plutselig og tisse inne, på babyen sine ting og pledd som lå på gulvet f.eks. Tenkte først at det var veldig rart, men ila av en ukes tissa hu inne hver dag, så testa med en uvi-stick(har hjemme pga barn med nyresykdom, du får kjøpt urinsticks på apoteket). Bruker de samme til mennesker og dyr. Og den blei positiv på alt med 3+. Så bar rett til veterinæren og fikk fullsjekk. Hu hadde litt sukker i blodet så måtte ta utvidede tester(koster, men har man dyr så har man et ansvar), men hu hadde heldigvis ikke sukkersyke, "kun" UVI.

Hvis det ikke er uvi så fåes det kjøpt et produkt/spray mot katter som tisser inne som du da sprayer rundt i huset:) Ikke vask med klorin/salmiakk, det er sånn de synes tiss lukter, så da fortsetter de.Vask heller med Eddik, det er rengjørende og fjerner all lukt;) Lykke til.

Og katter liker ikke sitrus eller eddiklukt;)

Hadde det problemet med hannkatten vår. Han tisset i senga til minste frøkna mi. Tror det hadde litt med "hevn" :P

Men uansett. Jeg smurte på eddik langs kanten av senga, holdt døra lukket når vi eller ungene var hjemme. Det hjalp. Han har vel tisset 2 ganger der inne siden. Han er kastrert så det hjalp ikke så mye men en del. Han er 15 mnd.
Han tissa en gang i senga mi, og tro meg det var første og aller siste gangen også.

Som noen over her sa, så liker ikke katter sitronlukt - ha litt i vasken, eller drypp i senga?
I tillegg, om de har faste plasser de liker å tisse, f.eks. en bortgjemt krok, så kan det hjelpe å mate dem der en periode, siden de ikke gjør fra seg der de spiser - men den metoden fungerer jo ikke så greit når det er senga deres det gjelder. ;)

Ikke alle katter som bryr seg om sitronlukt. Mi katt likte det veldi godt og slikka det i seg hvis vi brukte sånn spray for å forhindre at ho slikka på operasjonssåret.

som sakt, de fleste skriver at det er for hevn,. ol.

men katter sier ikke fra når de har vondt, de gjør kanskje slike rare ting,som tisse andre plasser.
sjekk uvi hos dyrelegen.

Back
Topp