katte spørsmål

Nitho

Elsker forumet
Er det noen som vet når en hun katt blir kjønnsmoden? Og om det anbefales at hun får et kull før hun evt steriliseres?  Vet det anbefales et kull før hun blir satt på p-piller... Det har ihvertfall min mor fått beskjed om. Noen som vet??

Du finn fort ut om pusn e kjønnsmoden...ho bi steike tullat og har sånn rar mjauing...vårres går å gjør sæ deili for støvsugern[8D] Det anbefales derimot å få ett kull på katta før sterilisering...det går nemli vi å venta på at pusn vårres ska klar...sånn at vi får sterilisert ho[:)]

Takk for tipsene. [:)] Noen som vet hva det koster? Har kasterert min han katt men det er vel dyrere å sterilisere hu katter har jeg forstått.. større operasjon.

Vi steriliserte vår katt uten at hun hadde fått kattunger først, og det var ikke no problem det.
Tror det er opp til en selv. Er jo ikke no vits å la henne få unger, hvis det bare er for å ta livet av de igjen. kan være vanskelig å få gitt de vekk avåtil å. Er så synd på pusungene da og pusemammaen.[&o]

Prisen e på mellom 1000 og 1500 avhengig kor du får gjrt det hen....e nemli forskjellig pris fra dyrlege te dyrlege[:)]

hvorofr anbefales det at de får ett kull først??

Vi ble ikke anbefalt det, men de vill at katta skulle gå på ppiller fra ho var 6 mnd å fram te ho var ett år, å så kunne vi sterilisere ho..

Det er bare en gammel myte at de må ha et kull først. Stemmer overhodet ikke.

Det er en myte at kattene blir roligere om de får ett kull før de blir satt på p-pillen eller blir sterilisert. Katten er kjønnsmoden fra den er 6 mnd, og kan også steriliseres fra den alderen. Dette er i alle fall det vi har fått opplyst om hos dyrebeskyttelsen. Fikk katt der for snart to år siden[:D]

Forresten er det ikke bra for en katt å gå på p-piller. De kan få mye skader av det, og det kan bli dyrt. Katten til søsteren min gikk på pillen, men hadde vist blitt gravid alikevell, men mistet de, og det ble litt av en operasjon. Hadde vert billigere å sterilisere den med en gang. Vår dyrlege vil IKKE anbefale p-piller til katt, og synes andre dyrleger må vise forsiktighet ved bruk av dette.

Back
Topp