Katte+kattedoen+gravid=farlig !?

Linnii10

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg leste litt på dag til dag appen min, der det står på 8 uker at: Har dere katt? La partneren tømme kattesanden. Kattens avføring kan nemlig inneholde parasitten Toxoplasmose gondii som kan være skadelig for gravide.

Hva skal jeg gjør da som bor aleine og har to innekatten? :O

Da ville jeg brukt hansker når du tømmer doen :) Vask også hendene godt etterpå.

ta på hansker, så sprite deg etter på :P neei, vet ikke... høre med jordmor? :D

Åja :) så lett ja, tenkte at det var noe jeg ikke kunne puste inn eller noe jeg. Men handlet bruker jeg som regel uansett :)

Jeg får forhøre meg litt :) kan jo ikke akkurat kaste ut hårballe "babyene" mine fordi de går på do ;)

det er anbefalt å overlate katte doen til andre når man er gravid, men det går sikkert bra om du vasker deg godt:)

Skulle gjerne sluppet ;) men kan ikke akkurat ringe F.eks naboen for å tømme doen dem's ;)

Toxoplasmose får man egentlig ikke av innekatter :) Pusene blir smittet ute.

Du trenger egentlig ikke hansker heller, bare ikke slikk deg på fingrene om du får kattebæsj på dem :P Bakterien kommer fra bæsjen til katten og må inn gjennom munnen din. Og OM du skulle bli smittet, er det type 10% sjanse for at du blir syk, og kun 15% av de 10% av de som blir syke får skader på fosteret, og kun en liten prosent av disse igjen får alvorlige skader.

Mao..... ingenting å bry seg om! :)

Åja :D haha knall :D skal prøve å la være å slikke meg på hendene etter jeg har tømt doen ;)

Vet av noen som hadde på sånn gassmaskegreie når de tømte kattedoen :P Evt. kan man jo bruke munnbind, men aner ikke hvor farlig det egentlig er jeg.

Back
Topp