Katte graviditet??!?!?

VanillaCupcake

Elsker forumet
Hei, eg har ein katt som er gravid..! Ho hadde løpetid i overgangen februar/mars..
Nokon som har peiling på: -kor lenge kattar går gravide?
                                   -Teikn på at fødselen nermar seg?

Kjenner på magen hennar at det er noko inni der å den er blitt ganske stor og hard..
Brystvortene har og vokse veldig!..

En katt er "gravid" i 64 dager, 8 uker...
tegn på at den er klar er ofte at den gjemmer seg litt bort, finner et sted som er lunt og godt. og at den er veldig urolig. man merker det tydelig på sinnstemninga til katten [:)]

Katten min fikk det ene kullet sitt i senga til broren min[:D]
Har aldri merka noe til at hun skulle føde, plutselig hadde vi bare kattunger[;)]

ofte får kattene merkbart større patter også ikke så lenge før.. hehe

Takk for hjelpa..Satser på at eg klarer å sjå tegnene![8D]
Ut i fra løpetida skal ho vere ganske fødeklar no..så får vel ha ho inne ei stund framover![:D]
Har laga ein lun krok med favoritt teppet hennar og kattesenga, så satser me på at ho held seg borte frå senga vår[8D]

de vil gjerne ha lukter de kjenner.. så hvis hun har et teppe hun pleier å ligge på så kan det være lurt å "ofre" det. hehe... (kan jo vaskes når hun er ferdig evt)

Pass på å holde henne innendørs når hun nærmer seg. De har ofte et instinkt om å føde ute, borte fra mennesker. Da er det ikke alltid så lett å finne kattungene, og sørge for at de har det bra og ikke blir villkatter...

Jeg har tatt imot masse kattekull, dusjen/badekaret er et meget egnet sted. Lett å rengjøre.
Eller en stor pappkasse, lett å flytte rundt om nødvendig.[;)]

Lykke til!
De klarer seg som oftest veldig godt selv. Det eneste som er greit er hvis du følger med på hvor mange som kommer ut og passer på at hun slikker av dem fosterposen, slik at de ikke kveles. Som sagt, [:D]det går oftest vedlig bra, men kattemor kan ikke telle, så hvis de kommer hurtig etter hverandre, er det ikke sikkert hun husker å rengjøre alle...[&:]

Oi så spennende da..tenkt du skal få noen søte små pusekatter,de er jo bare nyyydelige da.Håper alt går bra..må holde oss oppdatert da,hvertfall meg..hihi..

Ja, e koselig med kattunger, men håper nokon vil ha ein og[:D]
Veit ikkje om eg orker ka kattemor med 4-5 unger å baby i sept[8D]
Sambo seier me berre kan ta livet av dei, men det er eg imot..så håper me finn ein heim til dei før han tar dei[&:]

Nei nei,håper dere finner et hjem til de små istedet for å avlive de...kan jo sterilisere katten deres kanskje?Sku mer en gjerne tatt en eller to jeg men tviler på at typen er like enig i det,har en pus som er under året og vi har ikke så stor leilighet..Elsker katter Ja,det kan jo bli livat med kattunger og en baby på vei..får kose deg da,og håper du finner hjem til de små..hadde stor kosa meg jeg men har en kastrert katt så hos mer er det litt umulig..hehe..lykke til da

jeg, jeg ser vi er fler som vnter puse babyer snart... [:)]

eneste er at jeg ikke helt vet når hun har parret seg [&:]
magen er stor, tror jeg har kjendt liv inni der, men hun går oftest å gjemmer seg under bordet så ikke så lett å kjenne alltid.............
Men magen ble synlig for 2-3 uker siden og pattene er store og rosa, hun er utrolig kjælen og vil helst bare sove......  så når kan jeg forvente at kattungene kommer?
er det sånn at man kjenner liv i ca uke 5 og de går 8 uker gravid.... 

ORIGINAL: Ullhue

magen er stor, tror jeg har kjendt liv inni der, men hun går oftest å gjemmer seg under bordet så ikke så lett å kjenne alltid.............
Men magen ble synlig for 2-3 uker siden og pattene er store og rosa, hun er utrolig kjælen og vil helst bare sove......  så når kan jeg forvente at kattungene kommer?

Eneste eg veit er at ho hadde løpetid i februar/mars..å hadde på det meste 5 hannkatter på seg i hagen[:D]
Så rekner med at ho blei "gravid" i begynnelsen i mars..Ho og har fått store og rosa patter men for ganske lenge sidan.. Trur du kan kjenne liv i 5 veke ja..Så i følge løpetida til min katt ska ho ha i  løpet av dei nermaste dagane[8D]
Blir kjekt for meg da, ettersom eg er sykemeldt så kan eg sitte å kose med de små dagen lang[:D]
Kanskje dine kjem i midten av mai?..Mi har som sagt hatt mage lengre enn 2-3 veker..så me får sikkert rett etter kvarandre..

ORIGINAL: katrinexd

Eneste eg veit er at ho hadde løpetid i februar/mars..å hadde på det meste 5 hannkatter på seg i hagen[:D]
Så rekner med at ho blei "gravid" i begynnelsen i mars..Ho og har fått store og rosa patter men for ganske lenge sidan.. Trur du kan kjenne liv i 5 veke ja..Så i følge løpetida til min katt ska ho ha i  løpet av dei nermaste dagane[8D]
Blir kjekt for meg da, ettersom eg er sykemeldt så kan eg sitte å kose med de små dagen lang[:D]
Kanskje dine kjem i midten av mai?..Mi har som sagt hatt mage lengre enn 2-3 veker..så me får sikkert rett etter kvarandre..
Du må hvertfall oppdatere meg om korleis det går med din! Blir spennende å sjå korleis det går!

Så koselig med kattunger da [:D] Vi skal snart få det også. Driver oppdrett på hellig birma, og venter kull rundt den 22 i denne månden. [:D]

Du må hvertfall oppdatere meg om korleis det går med din! Blir spennende å sjå korleis det går!

ja jeg regner med at det blir kattunger her om 3-4 uker, kanskje litt for sent, men, men, jeg får gjøre klar katte esken litt tidlig i tilfelle jeg missberegner litt, merker jo som regel når det er ting i gjerdet... forrige gang klarte hun seg jo kjemprbra selv, eneste som var dumt er at hun la seg for å føde på det HVITE ullteppet mitt... men , men...definner jo gjerne et "eget" sted uansett.

blir kos med små kattunger å ha noe å gjøre om dagen ja, når en er sykemeldt så går tiden mye saktere..., he, he, jeg har tatt ut unga 3 dager i uken av bhg, så litt å stri med her da..[:)]

er det 1 din eller?

Jeg har også katter [:)] En gutt og ei jente på 9 måneder, men har fått begge sterilisert nå, så her blir det ikke noen kattunger. Det er så pass mye katter i området at jeg ikke vil risikere å måtte avlive kattunger, og ikke vil jeg at hun skal gå på piller heller.

Du får ha lykke til med kattemor, og håper at du får gitt bort kattungene. Om hun føder nå straks, er de leveringsklare ca første uka i august, så du har jo enda tid før termin da [;)]

Her kommer et velmenende råd fra meg også; steriliser katten din etter hun er ferdig med dette kullet.[:D]Med mindre du driver med oppdrett, da, selvfølgelig. [;)]
Da forlenger du kvaliteten og lengden på livet hennes, (Alle katter blir mye roligere og tryggere, hunkattene slipper å få kreft av p-piller/hannkatter slipper smittsomme og livsfarlige sykdommer ved hormonell slossing) og du er ikke ansvarlig for flere katter i landet vårt. Det er nok av dem.[&:]
Mange katteeiere er flinke å kastrere/sterilisere, likevel er det mange katter som blir født uønsket.
Kjempeflott hvis man klarer å gi dem bort!! Men husk alle som sitter på dyrebeskyttelsene rundt omkring og venter på å bli adoptert av et godt og kjærlig hjem.

Statistikk: 1 usterilisert hunnkatt kan bli til 21 000 katter i løpet av 7 år. (hvis alle etterkommerne også reproduserer fritt)

Ikke ment som kritikk, dette altså. Men som råd til alle som har katter.
Til Katrinexd: Nyt katteungene du venter på!! Det blir en herlig tid.[:D]

ja jeg regner med at det blir kattunger her om 3-4 uker, kanskje litt for sent, men, men, jeg får gjøre klar katte esken litt tidlig i tilfelle jeg missberegner litt, merker jo som regel når det er ting i gjerdet... forrige gang klarte hun seg jo kjemprbra selv, eneste som var dumt er at hun la seg for å føde på det HVITE ullteppet mitt... men , men...definner jo gjerne et "eget" sted uansett.

blir kos med små kattunger å ha noe å gjøre om dagen ja, når en er sykemeldt så går tiden mye saktere..., he, he, jeg har tatt ut unga 3 dager i uken av bhg, så litt å stri med her da..[:)]

er det 1 din eller?

Første ungen min eller første kattefødselen?![8D] Svarer på begge eg[:D]
Ja, me venter vårt første barn, og ja det er vår første kattefødsel![:)]
Ja, dagene går VELDI seint når ein er sj.meldt..men har ein bror på 7 år som kjem bort etter skulen og et middag med oss av og til[:D] Han syns det er sååå langt å gå heim[8D] Så har jo han å dulle med om dagene.
(kvar gong han kjem så spør han: Har de fått babyen no?!?!??!) Han e nå go da[8D]

Back
Topp