Katte fødsel

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Ikke helt rette forumet, men noen har vel erfaringer på området likevel. Har ei katte på 1år, gått på p-pilla, men skjønte for ei uke sia, att ho er drektig. I dag kjente jeg tydelig de små i magen:) <3 men jeg lurer på hvor lenge d kam vær til fødsel? Vi skal ut å reise neste fredag, ca 4 dager. Men vil ikkje gjøre der, dersom kjære pusen min skal føde da.! Er lille gulle mitt, å vil ikke hun skal måtte føde alene eller ute. Kan man kjenne spark tidlig eller bare rett føt? Må legge til att det var en fantastisk opplevelse<3 håper de ikke er skadet av pilla.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Ikke helt rette forumet, men noen har vel erfaringer på området likevel. Har ei katte på 1år, gått på p-pilla, men skjønte for ei uke sia, att ho er drektig. I dag kjente jeg tydelig de små i magen:) <3 men jeg lurer på hvor lenge d kam vær til fødsel? Vi skal ut å reise neste fredag, ca 4 dager. Men vil ikkje gjøre der, dersom kjære pusen min skal føde da.! Er lille gulle mitt, å vil ikke hun skal måtte føde alene eller ute. Kan man kjenne spark tidlig eller bare rett føt? Må legge til att det var en fantastisk opplevelse<3 håper de ikke er skadet av pilla.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Er oppdretter, send meg gjerne en PM dersom du vil ha mer info , slik at jeg får det med meg :)
En drektighet er 65 dager fra eggløsning.. Dersom hun ikke er en av dem som løper i all stillhet, Husker du en periode i det siste hvor pusen din har mjauet mye ? De går rundt med rumpa i sky ofte å mjauer "mraauuu" :) Dersom du kan huske når/om dette evt har vært så er det enklere å regne ut når pusen din evt venter kullet sitt.. Eggløsning skjer som regel på dag 2-3 av denne maseperioden å du teller da 65 dager etter dette :) Det anbefales å holde seg hjemme rundt fødsel da pus trenger mennesker rundt seg under fødsel både for trygghet å fordi det kan oppstå komplikasjoner under fødsel.. Dessuten trenger kattungene mye tilsyn den første uken slik at du ser at dem legger på seg å får i seg nokk mat :) Håper det ga deg en pekepinn

De kan ikke se skjelettenebpå de små før 45 dagers drektighet å når man ikke vet fars str osv så er det nokk enklere sagt enn gjort å få d estimert :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Da hadde jeg rett og slett blitt hjenne. Måtte det selv i fjor da ene katten min fikk kattunger. Hu fikk 6 søte små. Masse lykke til:)

Hadde definitivt blitt hjemme.
Katter går drektig ca 8 uker. Håper de ikke har tatt skade av p-pillene!

Katta her skulle ha kattunger nå når vi var borte på helgetur, vi skaffa oss kattevakt, som var sammen med pusen vår hele tiden helt til vi kom hjem:)
Det gikk kjempe fint, han som var kattevakt var en veldig flink jordfar, og falt helt for det ene hvite nøste rett etter fødselen;)
Katta fikk seks kattunger:)
Nå er de tre uker og ser mer ut som katt enn som rotter. Hehe.
Så hva med kattevakt????

De kan ikke se skjelettenebpå de små før 45 dagers drektighet å når man ikke vet fars str osv så er det nokk enklere sagt enn gjort å få d estimert :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Men da vet de hvertfall om katta er mer eller mindre en 45 dager drektig?

Men da vet de hvertfall om katta er mer eller mindre en 45 dager drektig?
Ja og nei, der er forskjell på str katter mtp når brusken blir synlig på røntgen :) Kattemor endrer normalt adferd etter parring, så det er enklere å tenke seg til når hun evt gikk å remja og eller når hun begynte å rulle seg mer, sove på ryggen eller kose veldig eller som noen plutselig bli mye mer distansert.. endring av adferd er vanlig å da drektigheten ikke er veldig lang så kan hun nokk kanskje tenke seg frem til når dette begynte.. men katten må jo være rimelig langt på vei dersom hun kan kjenne kattungene bevege seg, så vil tro det ikke er langt unna :)

Back
Topp