Katta er rar....kan ho merke at jeg er gravid?

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Har ei veldig søt og snill kattejente. Ho er normalt veldig kosete men ligger aldri oppå fanget.
For en ukes tid siden begynte jeg å stusse på oppførsla hennes for ho begynte plutselig å forfølge meg OVERALT. Går jeg på do sitter ho utenfor døra å venter. Er jeg ute av huset sitter ho ved ytterdøra å venter når jeg kommer hjem. Når jeg legger meg så legger ho seg utenfor soveromsdøra. Går etter meg overalt. Og nå har ho begynt å legge seg oppå magen min når jeg sitter i soffan. Ikke bare oppå låra men høyt opp over magen.

Er dette tilfeldig eller kan dyr merke svangerskap?:confused004 Merkelig at ho har begynt sånn nå.

Vedlegg

• 20211116_214644.jpg
    20211116_214644.jpg
    1,2 MB · Visninger: 21
Har hørt om flere som har katt som har merket sånne endringer som du beskriver ved graviditet ja :love017 Spesielt det med å ligge oppå magen. Tror de merker det jeg. Føler det er for tilfeldig hvis det ikke er tilfellet.

Har ei veldig søt og snill kattejente. Ho er normalt veldig kosete men ligger aldri oppå fanget.
For en ukes tid siden begynte jeg å stusse på oppførsla hennes for ho begynte plutselig å forfølge meg OVERALT. Går jeg på do sitter ho utenfor døra å venter. Er jeg ute av huset sitter ho ved ytterdøra å venter når jeg kommer hjem. Når jeg legger meg så legger ho seg utenfor soveromsdøra. Går etter meg overalt. Og nå har ho begynt å legge seg oppå magen min når jeg sitter i soffan. Ikke bare oppå låra men høyt opp over magen.

Er dette tilfeldig eller kan dyr merke svangerskap?:confused004 Merkelig at ho har begynt sånn nå.

Min merket det raskt! Dyrebeskyttelsespus som ikke liker ansikter og som vanligvis sover ved fotenden min. Våknet hver eneste natt av at hun satt på nattbordet med ansiktet helt inntil mitt, nistirret på meg og malte intenst :cat: Satt klistret til dusjdøren og stirret på meg der også, fotfulgte meg og var ekstremt kosete.

Mange hunder og katter som reagerer sånn når eieren er gravid:rolleyes: Skikkelig koselig!
Dyr lukter jo en del hormoner så antakelig det de reagerer på:happy:

Back
Topp