katt

glamour85

Andre møte med forumet
Vi har en katt som er veldig oppmerksomhet syk...sover i sengen, "i mellom"..
noen som har hatt samme plager med katt? Liker d veldig, godt, men
er spent på hvordan d kommer til å gå når lille babien kommer?

Samme greia her.. Pus sover inne i senga vår, men jeg nekter henne å sove noen andre steder enn i fotenden. Er veldig lite begeistret for at hun er på soverommet i det  hele tatt, men sambo har hatt henne der inne i syv år, så litt sent å gjøre noe med det nå.[&:]

Vi hadde ingen problemer med katten når B ble født. Han sov jo i sin seg vved siden av vår, og pus på sin plass i fotenden. Pus holdt seg unna B da han var baby, nå er de bestevenner.[:)]

Vår katt har også vært slik.. MEN når Mie har kommet så har han ALDRI nærmet seg henne.. Han kan gjerne legge seg oppå både meg og sambo, men det virker som om han vet at han ikke kan gjøre det med Mie, for han legger seg altid ved siden å ser ut som om han "passer på" henne.. han har luktet på henne flere ganger men så går han.. han virker som han har respekt for henne eller er litt redd henne på en måte.. han har hatt sjangsen 100 ganger men aldri lagt seg eller trødd på henne, HELDIGVIS  for det er en maine coon på 1 år som er 6 kg allerede, så d ville vært ett STORT problem :)

Håper d går like bra hjemme hos dere..:)

næææææ.. katten vår fikk dilla på stemora mi da hu ble gravid.. skulle helst sove oppå henne, og alltid være i nerheten.. slutta med det da babyen kom da[8D]

Jeg har også katt, og lurer veldig på hvordan det kommer til å gå når bebisen kommer.. Han er ekstremt kosete og oppsøkende, skal helst ligge oppå meg,[;)] Jeg tenkte ta å se det an, være veldig oppmerksom den første tiden. Det er jo mange før oss som har fått barn og som har katt, så det er ikke sikkert det blir et problem i det hele tatt, [:)]

Kattene pleier som regel og holde seg unna babyene, de er ganske egoistiske og får de ikke kos så gidder de ikke[:D]

Vel... katter har for vane å søke varme.. derfor kan de OFTE prøve å legge seg oppå babyer, vet om MANGEN som har opplevd dette.. så at de pleier holde seg unna er vel ikke helt sant, mangen gjør d å mangen gjør d ikke :)Men uans, så MÅ man altid passe på å være oppmerksom på at dem kan gjøre d , den instillinga har vi, om katten er inne lukkes alle dører altid når vi ikke følger med ham.. Det kan være for farlig å ikke være oppmerksom i 2 min med en katt i samme rom som en baby.. Spesiellt i vogna utenfor huset..

Vi har en sånn pus, han er egentlig like kosesyk, om ikke mer... for nå må jeg jo gi mest oppmerksomhet til snuppa. Men når ho blir større, tenk hvor mye kos han får da!!!![:D][:)]

ORIGINAL: fairy

Samme greia her.. Pus sover inne i senga vår, men jeg nekter henne å sove noen andre steder enn i fotenden. Er veldig lite begeistret for at hun er på soverommet i det  hele tatt, men sambo har hatt henne der inne i syv år, så litt sent å gjøre noe med det nå.[&:]

Neida det GÅR AN.. Mine katter måtte ut av soverommet når sambo flyttet inn. Han er litt allergisk. Glad de er ute nå når det kommer baby som skal ligge der. Jeg har hunden min inne på soverommet da, men ikke i senga.

her har vi 3 katter,alle er ute på natta...
har aldri hatt problemer med katt og sønnen vår...[:)]
men å ha de i senga vil jeg ikke......
det går nok fint skal du se...[:)]

ORIGINAL: glamour85

Vi har en katt som er veldig oppmerksomhet syk...sover i sengen, "i mellom"..
noen som har hatt samme plager med katt? Liker d veldig, godt, men
er spent på hvordan d kommer til å gå når lille babien kommer?

Mest sansynlig vil den velge mannen din som sin alfaperson fordi du blir opptatt med babyen. Vi har to katter som hadde meg og samboern min som hver sin alfaperson og når babyen kom byttet "min" katt meg ut med samboern min hehe. så da lå begge kattene å sov på han! Nå som babyen har blitt større og jeg har bedre til til kattene er "min" katt på vei tilbake til meg.[:D]

De rørte ikke babyen når den var ny, men var nyskjerrige og kansje litt redde. Nå som babyen er større og åler seg litt rundt på gulvet kommer de bort å lukter på henne men går i stoor ring rundt haha. De blir mer og mer intressert men liker ikke de bråe bevegelsene og lydene[;)]

får håpe dere har rett... vil veldig prøve å ha henne...men hun er så oppmerksomhetsyk...
Er veldig engsteli for bakterier å sånt åsså, med tanke på fugel og mus...men d har jo gådd fint i andre hjem så da håper vi d går her og:)

ORIGINAL: Snoflak

Vår katt har også vært slik.. MEN når Mie har kommet så har han ALDRI nærmet seg henne.. Han kan gjerne legge seg oppå både meg og sambo, men det virker som om han vet at han ikke kan gjøre det med Mie, for han legger seg altid ved siden å ser ut som om han "passer på" henne.. han har luktet på henne flere ganger men så går han.. han virker som han har respekt for henne eller er litt redd henne på en måte.. han har hatt sjangsen 100 ganger men aldri lagt seg eller trødd på henne, HELDIGVIS  for det er en maine coon på 1 år som er 6 kg allerede, så d ville vært ett STORT problem :)

Håper d går like bra hjemme hos dere..:)
[hr]Ååå,en dag skal jeg ha meg en maine coon.De er bare nydelige.

Back
Topp